Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Perjantaina 18.3 tulee klo 23.05 9. komppania @ tv1. Eikös tuo ole ihan hyvä elokuva ja mielenkiintoinen kun ei ole jenkkitauhkaa vaan kyseessä on neukkusotilaat A-stanissa? Ei siis tuleva siinä mielessä että olisi uusi mutta en itse ole nähnyt.
Onko se miten realistinen?Ihan katsomisen arvoinen elokuva, joskin ainakin minusta oli selvästi ottanut vaikutteita ainakin Full Metal Jacketista.
Onko se miten realistinen?
Venäläisessä yhteiskunnassa on tosiaan vähän erilainen käsitys pedagogiasta, olipa kyseessä siten armeijan alokkaiden koulutus tai yliopisto-opinnot.Noh, ainakin se neukkualokkaiden kovaa koulutusta kuvaava osa muistuttaa kummasti Stanley Kubrickin teosta. Joskin vastaa aika hyvin sitä mielikuvaa muutenkin, miten mokuja itänaapurissa kohdellaan. Sotimisesta sen verran, että partioidaan A-stanin vuorilla ja joudutaan aina silloin tällöin sissien väijytyksiin. Kokonaisuutena ihan riittävän realistinen sotapätkä ainakin minulle.
Miten niihin pitäisi voida eläytyä?Sota-aiheisissa elokuvissa on ongelmana minulla se, että niihin on vähän vaikea eläytyä.
Eläytymisellä tarkoitetaan jonkin asteista samaistumista elokuvassa esitettyihin tilanteisiin tai hahmoihin. Ei se suinkaan ole pakollista, mutta itse ainakin olen huomannut että se parantaa katselukokemusta. Millaiset seikat estävät eläytymisen? Niin, olen huomannut että sotaelokuvissa se on monesti hankalaa. Epärealismi? Voi olla. Tai sitten se että sota on minulle kovin kaukainen asia.Miten niihin pitäisi voida eläytyä?
Millaiset seikat estävät eläytymisen?