Tulevia elokuvia

RDF

Kapteeni
BAN
Mielenkiintoisia elokuvia on tulossa (kerrankin)

1031411609.jpg


1031591842.jpg
 
Minkähän äjäyksen tekisi tässä moniarvoistuvassa yhteiskunnassamme samalla genrellä tahkottu filmi Tarja Halosesta?
 
Minulla ei luonnollisesti ole tuota neekerimannerheimiä varaa juuri kritisoida, koska en maksa televisiolupaa ja siten en ole osallistunut sen rahoittamiseen.
Mutta te jotka maksatte: saatteko mielestänne vastinetta lupamaksulle?


Puvustus on muuten harvinaisen onnistunut. Flecktarn. Elokuvassa käytetty sotilasasian tuntija ja puvustaja osaavat selvästi hommansa.
Kenties tästä tulee ajan kanssa samanlainen klassikko kuin Tuntemattomasta sotilaasta ja se saavuttaa sellaisen aseman, että on ohjelmistossa joka itsenäisyyspäivä.
 
Last edited by a moderator:
Tässä vastaus pstsika esittämiisi kysymyksiin:

"Näkökulma: Marskin myytti murskaksi
il Perjantai 17.8.2012 klo 11.27

Kymmenen vuotta sitten Mannerheim-elokuvaa hehkutettiin suomalaisille sillä, että marsalkkaa näyttelemään saataisiin itse kuuluisa filmitähti Jude Law.

Selinin Marski-filmi ei koskaan kuitenkaan valmistunut, mutta Mannerheimiksi saatiin Hollywood-tähden sijaan kenialaistähti Telley Savalas Otieno, suomalaisillekin rakkaan Kojak-näyttelijän kaima.

Parempaa palvelusta tuleville suomalaisille sukupolville Yle ja Mannerheim-filmin tuottaja Erkko Lyytinen eivät olisi voineet tehdä. Suomalaisen yhteiskunnan synkimpiin ja ahdistavimpiin puoliin on aina kuulunut kuolleiden suurmiesten henkilönpalvonta.

Suomea on monesti sanottu pohjolan Japaniksi, mutta monessa mielessä olemme pikemminkin pohjolan Pohjois-Korea. Esimerkiksi Mannerheimia on palvottu Suomessa tietyissä piireissä samassa mittakaavassa kuin Pohjois-Korean ex-diktaattoria Kim Jong-iliä. Tähän on kuitenkin saatu nyt vihdoin muutos.

Populaarikulttuuri on pitkällä aikavälillä tehokkaampi historiallisten tapahtumien mielikuvien luoja varsinkin suurelle yleisölle kuin perinteinen historiankirjoitus. Ihmisten mielissä Mannerheim ei enää ole Helsingin keskustassa pönöttävä pölyinen pronssipatsas vaan jotain aivan muuta, jotain kansainvälisempää ja värikkäämpää.

Kun yhdistämme Mannerheimista aiemmin esitetyn nukkeanimaation ja Telley Savalaksen erään aiemman filmiroolin, saadan ihmisten mieliin kuva Afrikassa asuvasta tummaihoisesta homoseksuaalista drag-queen Mannerheimista, joka saattoi olla tai saattoi olla olematta jonkinlainen sotasankari.

Se muistetaan, että rakkauselämä tuolla tummalla casanovalla oli vähintäänkin värikästä. Mutta ei suurten ikäluokkien kannata tästä masentua. Fakta on, että historialliset tosiseikat kuolevat teidän mukananne ja mielikuvat jäävät elämään. Mielikuvat, joita populaarikulttuurimme valtavassa ideamyllyssä jatkuvasti muokataan.

Sen lisäksi että vuoden 2100 suomalainen pieni peruskoululainen vastaa napakasti oppitunnilla asiasta kysyttäessä marsalkka Mannerheimin olleen tummaihoinen nainen, hän nimeää yhdeksi Suomen sodista talvisodan sijasta vihaisten lintujen ilkeitä porsaita vastaan käymän Angry Birds-sodan.
JUHO RISSANEN"

-Suomi vuonna 2100, jolloin lapsien sivistystaso historian osalta on halutulla tasolla...
 
Kunhan elokuva nyt lopulta valmistuu, niin erityisesti kulttuuriministerin näkemys tulee olemaan mielenkiintoinen.
Minua vähän ihmetyttää miksi punikit pyrkivät kuvaamaan vihollisensa homoina ja/tai neekereinä, jos ne kerran ovat ihan normaaleita ja sellaista. Miksi noita kahta kansanosaa pitää käyttää silloin, kun halutaan loukata jotain?

"Homoneekeri" ei siis enää olekaan PS-kansanedustajien tavaramerkki...
 
Mainostetaanpa sen verran, että Suomen TV2 näyttää kello 2200 alkaen Banshee-sarjan jaksot 6-10! Itse aloittelen juuri armotonta hyökkäystaistelua kohti olohuoneen sohvaa. :uzi:

P.S. Jos myöhästyit, jaksot näkee myös Yle Areenasta 30 päivän ajan.
 
Mielestani yllattavan hyva jatko-osa elokuvalle "Olympus has fallen"... samat paaosanayttelijat, mutta pahiksina Pohjois-korealaisten sijaan kansainvaliset asekauppiaat. Ja siis tapahtumapaikkana Valkoisen talon sijaan Lontoon keskusta, joka pannaan kirjaimellisesti remonttiin.
Uskottavuus yksittaisen taistelijan etenemismuodoista ja aseenkaytosta voidaan heittaa romukoppaan heti alusta, ei kun popkornia ja olutta ja naatitaan siita etta kaikki infra pannaan paskaksi... :D! Jess!

http://www.imdb.com/title/tt3300542/?ref_=nv_sr_1
 
Perjantaina 18.3 tulee klo 23.05 9. komppania @ tv1. Eikös tuo ole ihan hyvä elokuva ja mielenkiintoinen kun ei ole jenkkitauhkaa vaan kyseessä on neukkusotilaat A-stanissa? Ei siis tuleva siinä mielessä että olisi uusi mutta en itse ole nähnyt.
 
Perjantaina 18.3 tulee klo 23.05 9. komppania @ tv1. Eikös tuo ole ihan hyvä elokuva ja mielenkiintoinen kun ei ole jenkkitauhkaa vaan kyseessä on neukkusotilaat A-stanissa? Ei siis tuleva siinä mielessä että olisi uusi mutta en itse ole nähnyt.

Ihan katsomisen arvoinen elokuva, joskin ainakin minusta oli selvästi ottanut vaikutteita ainakin Full Metal Jacketista.
 
Ihan katsomisen arvoinen elokuva, joskin ainakin minusta oli selvästi ottanut vaikutteita ainakin Full Metal Jacketista.
Onko se miten realistinen?

Sota-aiheisissa elokuvissa on ongelmana minulla se, että niihin on vähän vaikea eläytyä.
 
Onko se miten realistinen?

Noh, ainakin se neukkualokkaiden kovaa koulutusta kuvaava osa muistuttaa kummasti Stanley Kubrickin teosta. Joskin vastaa aika hyvin sitä mielikuvaa muutenkin, miten mokuja itänaapurissa kohdellaan. Sotimisesta sen verran, että partioidaan A-stanin vuorilla ja joudutaan aina silloin tällöin sissien väijytyksiin. Kokonaisuutena ihan riittävän realistinen sotapätkä ainakin minulle.
 
Noh, ainakin se neukkualokkaiden kovaa koulutusta kuvaava osa muistuttaa kummasti Stanley Kubrickin teosta. Joskin vastaa aika hyvin sitä mielikuvaa muutenkin, miten mokuja itänaapurissa kohdellaan. Sotimisesta sen verran, että partioidaan A-stanin vuorilla ja joudutaan aina silloin tällöin sissien väijytyksiin. Kokonaisuutena ihan riittävän realistinen sotapätkä ainakin minulle.
Venäläisessä yhteiskunnassa on tosiaan vähän erilainen käsitys pedagogiasta, olipa kyseessä siten armeijan alokkaiden koulutus tai yliopisto-opinnot.
 
Sota-aiheisissa elokuvissa on ongelmana minulla se, että niihin on vähän vaikea eläytyä.
Miten niihin pitäisi voida eläytyä?
Millaiset seikat estävät eläytymisen?
Mainitse esimerkki sotaelokuvasta johon eläytyminen on vaikeaa? Muutama?

Katsotan tuon jälkeen olisko tuolla hyllyssä jokin mikä nappaisi paremmin......

.
 
Miten niihin pitäisi voida eläytyä?
Millaiset seikat estävät eläytymisen?
Eläytymisellä tarkoitetaan jonkin asteista samaistumista elokuvassa esitettyihin tilanteisiin tai hahmoihin. Ei se suinkaan ole pakollista, mutta itse ainakin olen huomannut että se parantaa katselukokemusta. Millaiset seikat estävät eläytymisen? Niin, olen huomannut että sotaelokuvissa se on monesti hankalaa. Epärealismi? Voi olla. Tai sitten se että sota on minulle kovin kaukainen asia.

Elokuvat jotka on arkisempia on samaistumisen kannalta helpompia. Tosin se, että elokuvaan ei "eläydy" ei tarkoita että elokuva olisi huono.

Annan esimerkkejä kun mieleen tulee.

En katso elokuvia kovinkaan paljoa, itseasiassa tämän vuoden puolella en muistaakseni ole katsonut vielä yhtään elokuvaa. 9. Komppania voisi olla hyvä avaus tälle vuodelle.
 
Käsittääkseni yleisömenestys, mutta A-maan venäläiset veteraanit eivät olleet niin mielissään. Epätarkkuuksiin on viitattu, tarkemmin selittämättä. Ilmeisesti se komppania, johon juoni väljästi perustuu, kärsi oikeasti paljon vähemmän tappioita ja sai tukea koko ajan. Kova taistelu toki, sitä ei voi vähätellä.
Pidin kyllä elokuvasta, kun sen näin. Kuoleehan siinä paljon venäläisiä ja islamisteja, mikäs sen parempaa.

In the film, only one soldier from the company is shown to have survived unscathed and the company is said to have been "forgotten" by command because of the Soviet withdrawal. In reality, the 9th Company, 345th Independent Guards Airborne Regiment was pinned down under heavy fire on Hill 3234 from 7–8 January 1988. They managed to stop three attacks by an estimated 200-250 mujahideen. The company lost a total of 6 men. Another 28 out of the total 39 were seriously wounded. Four of the killed soldiers were posthumously awarded the golden star of the Hero of the Soviet Union. The unit was in constant communication with headquarters and received everything the regimental commander, Colonel Valery Vostrotin, could provide in terms of rations, ammunition, reinforcements, and helicopter evacuation of the wounded.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_9th_Company
 
Back
Top