Tuntematon sotilas filmataan taas.

Väinö Linnan perikunta paheksuu Louhimiehen tulevan elokuvan kaupallisuutta. Kaikenlaista oheiskrääsää näet kaupitellaan. Mitäs mieltä olette asiasta ?

Jeesustelua.

Oheistuotteet ovat tätä päivää. Ei tuo teos ole mikään piplia.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Jätetään vessaharjat ostamatta ja tuetaan siten perikunnan ajatuksia. Pelikortit ovat ihan kivat; minulla oli pakka joskus.

Vaikka romaani on kiistaton taideteos sotakirjallisuuden genressä, se on kaupallinen kustanne. Ei Linnan tarvinnut sen ja Täällä Pohjantähden alla -trilogian jälkeen enää senttailla mitään eikä asentaa sähköjä Finlaysonilla. Painosmäärä on edellisessä 700 000 kappaletta ja trilogian kappaleitakin varmaan on mennyt puoli miljoonaa.

Hyväksyihän perikunta Sotaromaanin kustantamisenkin (kaikkine toimituksellisine poistoineen), vaikka Linna tyytyi lopulta itse kustannustoimittajan koherenttiin versioon. Eiväthän ne kaikki jankutukset parantaneet romaania. Ei Linna elinaikanaan sitten tuollaiseen lähtenyt. Tuntematon sotilas on mestariteos, Sotaromaani hieno käsikirjoitus. Joten perikunnan syyt antaa Sotaromaani julkaistavaksi eivät ainakaan taiteellisia ole.

Epäilen, että tässä on kyse myös siitä, että oheistuotteista perikunta ei saa mitään rojalteja.
 
Viimeksi muokattu:
balls_smile_green_yellow_95297_3840x2160.jpg


Juice oli hyvä mies!

Viimeinen suomalainen :D
 
Viimeksi muokattu:
Väinö Linnan perikunta paheksuu Louhimiehen tulevan elokuvan kaupallisuutta. Kaikenlaista oheiskrääsää näet kaupitellaan. Mitäs mieltä olette asiasta ?

https://yle.fi/uutiset/3-9770995

Tuntemattoman kaupallistaminen ei sinällään ole mitään uutta. Löytyy ainakin pelikortit ja tämmöinen lautapelikin.

Katso liite: 15982



Katso liite: 15981

Lautapeli on itsellenikini tuttu. Tuota tuli joskus opiskeluaikoina pelattua kännissä kaveriporukan illanistujaisissa. Pärjäsin tietämykselläni ihan mukavasti. :)

Harmi kun Suomessa on tuo oheistuotteistaminen niin lapsen kengissä. Olisi kiva nähdä 50v-juhla-konepistooli :D
 
Eikös nuo siirtoleiri kuvat olleet lavastettuja. Lapset olivat kunnon pullaposkia eli hyvin syöneitä. Toisessa kuvassa lapset olivat totisia ja toisessa nauroivat. Tietääkseni kuvien lavastus on mainittu myös venäläisissä lähteissä. Vaikka tuskin ne leirit ovat ollet mitään huvipuistoja.
 
En nyt ihan voi olla samaa mieltä kanssasi että juuri sopiva elokuva juhlistamaan Suomea. Minulla alkaa olla kaulaa myöten tämä Suomen itsenäisyyden juhlimista pelkällä sodan teemalla. Pitäisi vähitellen päästä siitä yli ja juhlia itsenäisyyttä iloisemmilla teemoilla. Tehdä itsenäisyyspäivästä enemään karnevaalisempi kuten useimmissa maissa.
 
En nyt ihan voi olla samaa mieltä kanssasi että juuri sopiva elokuva juhlistamaan Suomea. Minulla alkaa olla kaulaa myöten tämä Suomen itsenäisyyden juhlimista pelkällä sodan teemalla. Pitäisi vähitellen päästä siitä yli ja juhlia itsenäisyyttä iloisemmilla teemoilla. Tehdä itsenäisyyspäivästä enemään karnevaalisempi kuten useimmissa maissa.

Johan tässä on juhlittu kaarnaveneillä ja Afrikan koodaribusseilla, niin että on mekin yksi leffa ansaittu. :rolleyes:
 
En nyt ihan voi olla samaa mieltä kanssasi että juuri sopiva elokuva juhlistamaan Suomea. Minulla alkaa olla kaulaa myöten tämä Suomen itsenäisyyden juhlimista pelkällä sodan teemalla. Pitäisi vähitellen päästä siitä yli ja juhlia itsenäisyyttä iloisemmilla teemoilla. Tehdä itsenäisyyspäivästä enemään karnevaalisempi kuten useimmissa maissa.
No eihän sitä toki pelkällä sodan teemalla juhlita. Tuohan on vain yksi pieni osanen juhlavuoden tapahtumia.
 
Back
Top