Tupakkaketju

Viimeksi olen polttanut 5.12.1994. Gauloises-merkkisiä. Puhun siis kännitupakoinnista, vakituisesti en koskaan.
Vuoden verran tuli nuuskaa käytettyä kännin buustaajana opiskeluaikoina.
Oi sitä hurjaa nuoruutta. Tässä pari vuotta sitten kokeilin illanistuijaissa pussinuuskaa. Kävelin seiniä pitkin :D.
Vaimoni ei ole koskaan nähnyt minun tupakoivan, ja ollaan vissin kohta 20 vuotta oltu yhdessä :confused:
 
Olen muuten lopettanut tupakoinnin (tai ainakin yritän, 10 päivää eikä edes vaikeaa), paitsi alkoa ottaessa en lopeta koskaan. Ei ole oikea fiilis jos ei ole rööki huulessa kun oluttölkki kädessä. En silti sano mitään kenenkään muun tupakoinnista, minun mielestä Suomessa pitää jatkossakin olla vara valita haluaako polttaa vai ei.
 
minun mielestä Suomessa pitää jatkossakin olla vara valita haluaako polttaa vai ei.
Samaa mieltä. Ei pidä kieltää tupakointi Suomessa mutta tupakkatuotteiden hinnan voi laittaa niin järkyttävälle tasolle että vain paatuneimmat raaskivat ostaa. Esim askin hinta 20 eur. Näin aluksi, sen voi sitten pikkuhiljaa korottaa.

Terveisin nimim. Eräs joka saa naapurin paskahöyryt sisään jos on ikkuna auki.
 
Samaa mieltä. Ei pidä kieltää tupakointi Suomessa mutta tupakkatuotteiden hinnan voi laittaa niin järkyttävälle tasolle että vain paatuneimmat raaskivat ostaa. Esim askin hinta 20 eur. Näin aluksi, sen voi sitten pikkuhiljaa korottaa.

Terveisin nimim. Eräs joka saa naapurin paskahöyryt sisään jos on ikkuna auki.
Lihavuuttakan ei pidä kieltää, mutta siitä voisi verottaa 40% nettopalkasta mikäli BMI on yli 30. Sokerin hinta voisi olla 40€ kilo ja voin 100€ kilo. Pahanhajuisille, meluaville tai muuten vain ärsyttäville "ihmisille" pitäisi saada antaa sähköruoskasta. Pihalla huutavia somalikakaroita pitäisi voida ampua FN303 mikäli niiden huuto kuuluu parvekkeelle. Kansalaisilta pitäisi kerran viikkoon ottaa seulat ja huumeita käyttäneet voisi laittaa aina kerrallaan kahdeksi vuodeksi vankilaan. Liikennerikosten osalta nollatoleranssi ja mikäli kerrankin rikkoo sääntöjä, niin loppuiän kestävä ajokielto.
 
Lihavuuttakan ei pidä kieltää, mutta siitä voisi verottaa 40% nettopalkasta mikäli BMI on yli 30. Sokerin hinta voisi olla 40€ kilo ja voin 100€ kilo. Pahanhajuisille, meluaville tai muuten vain ärsyttäville "ihmisille" pitäisi saada antaa sähköruoskasta. Pihalla huutavia somalikakaroita pitäisi voida ampua FN303 mikäli niiden huuto kuuluu parvekkeelle. Kansalaisilta pitäisi kerran viikkoon ottaa seulat ja huumeita käyttäneet voisi laittaa aina kerrallaan kahdeksi vuodeksi vankilaan. Liikennerikosten osalta nollatoleranssi ja mikäli kerrankin rikkoo sääntöjä, niin loppuiän kestävä ajokielto.
Hetkinen... musta alkoi tuntumaan siltä että sinä sittenkin vitsailit tässä...?

Mutta onhan se jännä tuo "oikeus tärvellä itsensä". Jokainen vetää rajan vähän eri paikkaan ja jokaisella on omat terveyttä taannuttavat paheensa. Joku taisi lohkaista että tupakoijilta pitäisi kieltää keuhkosyöpähoidot, mutta kun itselleni mietin samankaltaista kohtelua niin minulta pitäisi kai kieltää insuliini tai sen korvaukset vaikkei diabetesta VIELÄ ole (olen vain ennustanut sen).

Entä jos lähdetään kysymään että pitäisikö 70-vuotiaalta tervakeuhkolta kieltää hoidot jos sillä samalla rahalla saa kirurgisen operaation parille lapsipotilaalle? Lääkärit joutuvat tekemään näitä päätöksiä rajallisten sairaalaresurssien puitteissa, ja siinä leikissä terveytensä tahallaan pilanneet saattavat joutua hoitoprioriteeteissä alaportaaseen... Kaipa siinä on sitä rangaistusta ja sakkoa tarpeeksi, jos ei terveytensä menettämisessä.
 
@Beerfect Se oli vitsi vain osin. Mulle on sinällään sama millaiset tupakkavainot Suomessa on ja mitä tupakka maksaa, sillä en osta sikareita tai savukkeita Suomesta. Ne on tällä hetkellä jo ylihintaisia siihen nähden paljonko Virosta tuodut tai Ryssälästä salakuljetetut maksavat.

Tupakankäyttäjien lisäksi voitaisiin kuitenkin kiusata myös muita ihmisryhmiä. Mielestäni olisi ihan ok, että alkoholia myytäisiin vain valvotusti ravintoloisssa eiklä esim kaupoissa. Alkoholia voitaiisiin myydä esimerkiksi 09:00-15:00 välisenä aikana arkisin. Tai että läskien pitäisi ostaa kaksi lippua julkisissa kulkuvälineissä ainakin ruuhka-aikaan. Molemmat voidaan perustella terveysfasismilla.
 
Tupakankäyttäjänä tuntee olevansa jonkinlainen kakkosluokan kansalainen, ei hjuva. Mun mielestä ravintoloissa pitäisi edelleen olla puoli missä tupakointi sallittu anniskeluoikeuksin, jos ainakin yhden asian haluaa nostaa. Mun mielestä tupakka pitää olla kohtuurajoissa, eikä mitään naurettavia rajoituksia saa tehdä. Itse olen lopettanut tupakoinnin, mutta suhtaudun muiden ihmisten polttamiseen hyvin suvaitsevadti. En halua että tupakointia rajoitetaan enää yhtään enkä halua että tupakan hintaa nostetaan.
 
p2287125669.jpg

Paraisilla käärittyä siggeä.
Itse en vielä ole pölläyttänyt.
Vaanha linkki ohessa jutusta
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000001118744.html
 
Samaa mieltä. Ei pidä kieltää tupakointi Suomessa mutta tupakkatuotteiden hinnan voi laittaa niin järkyttävälle tasolle että vain paatuneimmat raaskivat ostaa. Esim askin hinta 20 eur. Näin aluksi, sen voi sitten pikkuhiljaa korottaa.

Terveisin nimim. Eräs joka saa naapurin paskahöyryt sisään jos on ikkuna auki.
Jees tupakan ja sauhujen vaarat tiedetään :)
Juur jossain oli aikas naseva kirjoitus tupakan vaaroista ect,kuinka meidät luokitellaan melkein samaan kategoriaan kuin nahkaliiviset veljesjärjestöt,,,,,,,,,,,,.

Kuitenkin suurempi"huolenaihe" yhteiskunnalle on se tuliliemi,josta ei kuitenkaan pidetä niinkään kovaa ääntä.
Siitäpäs ei sitten nostetakkaan kisua niin helposti pöydälle

En puollustele,vaan haluan herättää keskustelun.
images
 
Luxusmalli,luxus hinta:solthum:
Vanhaksi kun elää,on valmis panostamaan nautintoihin.
Edit 12.6-17
Eilen sen tein,,,,,,,,,,,,,,,.

Onnistuneen Pokehunttauksen jäljiltä kurvailin emännän kanssa R-kiskalle.

Monikulttuurisuutta siellä ilmassa.
Kolme tummempaa ulkomaan vesseliä oli valkkaamassa siellä paksuinta Hofnaria mitä päivärahoilla saa.
Valto taas oli jalat levottomana ostamassa "punasta lämäriä".
Itse kyselin Pienoa ja olihan sitä "alahyllyllä".
Myyjä totesi,että ompa hintavaa,johon että kyllä sitä suomessa kääritystä voi hyvällä omalla tunnolla maksaa vaikka enemmänkin.
Hiljaisuus laskeutui myymälään:solthum:
 
Viimeksi muokattu:
Onko forumilla piipun röyhyttelijöitä? Jos on niin suosittelen lämpimästi testamaan Petersonin Connoisseur's Choice-piipputupakkaa.

Maku ja tuoksu ovat todella miellyttäviä, jopa muut ihmiset jotka eivät itse polta ovat kehuneet tämän piipputupangin tuoksua.

ps. ja tietysti itse briarista tehdystä piipusta tulee röyhyteltyä =)

c8ecaf7e98eeada843cb06e3d19c7655.jpg
 
Onko forumilla piipun röyhyttelijöitä? Jos on niin suosittelen lämpimästi testamaan Petersonin Connoisseur's Choice-piipputupakkaa.

Maku ja tuoksu ovat todella miellyttäviä, jopa muut ihmiset jotka eivät itse polta ovat kehuneet tämän piipputupangin tuoksua.

ps. ja tietysti itse briarista tehdystä piipusta tulee röyhyteltyä =)

c8ecaf7e98eeada843cb06e3d19c7655.jpg

Pahoittelen myöhäistä reaktiotani. Jo vain. Briareita minulla lienee viitisenkymmentä, yleensä tyyli on billiard tai half bent. Omituisuuksiakin on, yksi Churchwarden eli "Gandalf" ja totta kai myös Sherlock Holmes. Ainoa maissipiippu, jonka huolin on Missouri Meerschaum Corn Cob. Niitä on Amerikasta tullut pari kappaletta tutuilta.

Yleensä poltan Samuel Gawithin St. James Flakea eli vahva Virginia ja Perique yhdistelmänä sopivat minulle. Entisaikaan samanlaista oli Three Nuns mutta nyt siinä on Va ja Kentucky. Poltan myös latakiaa ja niistä paras on Penzance, jota saa vain Yhdysvalloista vaikka se tehdään New Jerseyn saaarella! Myös Capstan Navy Flake maistuu.

Paras puhdas Va on Paul Olsenin Vintage Flake.

Parfyymit eli kovin vahvasti aromatisoidut eivät sovi minun suuhuni, paitsi Mac Barenin Classic vielä menee, siitä sitä ei juuri huomaa.

Tuon nykyisin kaiken piipputupakan ulkomaan reissuilta. Valitettavasti Suomeen ei myydä virallisesti online enää, koska tupakkalakimme estää. Tallinnassakaan ei enää ole oikeastaan kuin Mac Barenin tupakoita, koska monet tehtaat eivät ole kiinnostuneet tekemään niitä uusia pakkauksia, joissa on pelottelukuvia.

Mutta sikareita sieltä löytyy. Käväisin juuri hakemassa vähän täydennystä.
 
Pahoittelen myöhäistä reaktiotani. Jo vain. Briareita minulla lienee viitisenkymmentä, yleensä tyyli on billiard tai half bent. Omituisuuksiakin on, yksi Churchwarden eli "Gandalf" ja totta kai myös Sherlock Holmes. Ainoa maissipiippu, jonka huolin on Missouri Meerschaum Corn Cob. Niitä on Amerikasta tullut pari kappaletta tutuilta.

Yleensä poltan Samuel Gawithin St. James Flakea eli vahva Virginia ja Perique yhdistelmänä sopivat minulle. Entisaikaan samanlaista oli Three Nuns mutta nyt siinä on Va ja Kentucky. Poltan myös latakiaa ja niistä paras on Penzance, jota saa vain Yhdysvalloista vaikka se tehdään New Jerseyn saaarella! Myös Capstan Navy Flake maistuu.

Paras puhdas Va on Paul Olsenin Vintage Flake.

Parfyymit eli kovin vahvasti aromatisoidut eivät sovi minun suuhuni, paitsi Mac Barenin Classic vielä menee, siitä sitä ei juuri huomaa.

Tuon nykyisin kaiken piipputupakan ulkomaan reissuilta. Valitettavasti Suomeen ei myydä virallisesti online enää, koska tupakkalakimme estää. Tallinnassakaan ei enää ole oikeastaan kuin Mac Barenin tupakoita, koska monet tehtaat eivät ole kiinnostuneet tekemään niitä uusia pakkauksia, joissa on pelottelukuvia.

Mutta sikareita sieltä löytyy. Käväisin juuri hakemassa vähän täydennystä.

Itse olen tehnyt tässä jokusen piipun itselleni mm. juurikin briarista. On mulla odottamassa Ukrainasta ostettu palanen muutaman tuhannen vuotta vanhaa 'bog oakia'(/suotammea) josta pitäisi tehdä pari puukonkahvaa ja pari piippua. Tykkään siis näperrellä vähän kaikkea puusta ihan omin kätösin ja siihen hommaan piipun röyhyttely sopii hyvin. Ehkä sitä voisi sikareillekin joskus askarrella jonkun omintakeisen humidorin. =)

En tiedä missä päin asut mutta jos et asu lähellä Turkua tai Tamperetta niin Turun/Tampereen Tupakkakauppa pitää verkkokauppaakin täällä Suomessa. Tietysti hinnat on aika railakkaat koska mm. verot. Linkki: https://www.turuntupakkakauppa.fi/

Noista mainitsemistasi mulla on ollut testissä Samuel Gawithia ja MacBarenia, mutta itse jostain syystä tykkään hajuvedestä lihapullalla eli aromatisoidut on se mun juttu. :)
 
Itse olen tehnyt tässä jokusen piipun itselleni mm. juurikin briarista. On mulla odottamassa Ukrainasta ostettu palanen muutaman tuhannen vuotta vanhaa 'bog oakia'(/suotammea) josta pitäisi tehdä pari puukonkahvaa ja pari piippua. Tykkään siis näperrellä vähän kaikkea puusta ihan omin kätösin ja siihen hommaan piipun röyhyttely sopii hyvin. Ehkä sitä voisi sikareillekin joskus askarrella jonkun omintakeisen humidorin. =)

En tiedä missä päin asut mutta jos et asu lähellä Turkua tai Tamperetta niin Turun/Tampereen Tupakkakauppa pitää verkkokauppaakin täällä Suomessa. Tietysti hinnat on aika railakkaat koska mm. verot. Linkki: https://www.turuntupakkakauppa.fi/

Noista mainitsemistasi mulla on ollut testissä Samuel Gawithia ja MacBarenia, mutta itse jostain syystä tykkään hajuvedestä lihapullalla eli aromatisoidut on se mun juttu. :)

Ukrainalaiset tekevät myös päärynäpuusta sellaisia koristeellisia piippuja, mutta ei niitä ole kovin hyvin ventiloitu.
 
Aiettä. Lauantaina puolilta päivin nautin edellisen savukkeeni, ja tiukkaa tekee. Koneisto huutaa nikotiinia, mutta toistaiseksi vielä sortumatta. Tavoitteena vihdoin lopettaa nikotiinin nautiskelu kaikissa muodoissaan (valitettavasti).

Tänään käsi kävi jo palaverissa kollegan nuuskapurkilla, mutta oli onneksi kerennyt tyhjentää itse.

Kauanko tätä tuskaa kestää?
 
Aiettä. Lauantaina puolilta päivin nautin edellisen savukkeeni, ja tiukkaa tekee. Koneisto huutaa nikotiinia, mutta toistaiseksi vielä sortumatta. Tavoitteena vihdoin lopettaa nikotiinin nautiskelu kaikissa muodoissaan (valitettavasti).

Tänään käsi kävi jo palaverissa kollegan nuuskapurkilla, mutta oli onneksi kerennyt tyhjentää itse.

Kauanko tätä tuskaa kestää?

Loppuikä?:cool:
 
Back
Top