Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Roope Ristintekijä kirjoitti:Jaa mitähän tossa nyt sitten ollaan integroidusti vahvistamassa. Itse olisin kääntänyt ton lontoon kielisen termin kyllä hieman toisin.
pstsika kirjoitti:Kirjoitin epäselvästi.
Kaasumännän suojaputken puuosat siis vaihtuvat picatinnykiskolla kyllästettyyn muoviosaan.
Ase puretaan edelleen ihan samoin kuin aiemminkin ja tuo ei vaikuta huoltoon.
pstfläskkotlettinen kirjoitti:
Massavanhentunutta romua. Ja väärässä kaliiperissa.
commando kirjoitti:Nuo halvimmat sekundakiskot (Made in Israel yleisimmin) ovat muovisia ja parhaimmillaan vain muoviosa vaihdetaan normaalin aseen mukana tulevan kaasumännänsuojaputken alk. per. puu/muoviosien tilalle. Tämä ei ole mikään tarkkuusalusta varsinkin jos halutaan rakenteellista tarkkuutta lähteä hakemaan niin suojaputken pitää olla löysästi kiinni aseessa joka taas ei palvele optiikkaa. Jos optiikkaa haluaa kiinniittää kaasumännän suojaputkeen on ainoa tapa siihen sellainen, joka kiinnittyy kiinteästi kiinni piippuun pannoilla (esim. Ultimak). Tällöin kaasumännän suojaputkea ei tietenkään voi purkaa pois menettämättä kohdistusta mutta ei hätää.
On naurettavaa laittaa jotain Eotechin tähtäimiä kalashnikoveihin kun ne on juuri suunniteltu AR-15:ta varten jolloin kalashnikoveissa tähtäinlinja nousee turhan ylös ja poskituki menetetään. Tätä voi sitten paikkailla poskituilla (ja uudella perällä) mutta siinäkin karataan taas kauas siitä mikä olisi optimaalista, matala piipputähtäinlinja ja tähtäinten co-witness. Onko muuten PV:n DDR-pyssyissä ja Norincoissa edes sivukiilaa valmiina? Sitä mitä aseisiin suomalaiset tarvitsisivat olisi optiikkaa pimeällä ja valoisalla toimimiseen. Jokin perän tai kahvan vaihtaminen parempaan on täysin triviaalia. Heikoin lenkki on lähes aina käyttäjä, tässä tapauksessa ampumista harrastamaton.
Henkilökohtaisesti näen parhaana Kalashnikovina sellaisen josta käyttäjä itse pitää mutta jos käyttäjä tietää vähääkään oikeasti ammunnasta niin varusteet näkyvät sitä mukaan eli ase on oikeasti varusteltu hyödyllisin ja ammuntaa helpottavilla ratkaisuilla tai sitten se on karvalakkiversio eikä varusteltu vain sillä perusteella mikä näyttää parhaalta ja kuinka joku vielä typerämpi poseeraaja (ei ampuja!) varusti aseensa. Reserviläinen, sivari, kapiainen, poliisi tai kuka tahansa varustaa itse parhaiten aseensa kun se on kotona ja erilaiset lisäosat voi testata läheisellä ampumaradalla tai takapihalla joko itse tai kaverien (siis sellaisten jotka osaavat ja ampuvat) suositusten mukaan. Myöskin ampumataito syntyy ja ylläpidetään tällä tavoin. Muu on itsepetosta.
Hejsan kirjoitti:Nyt en ymmärrä, laitetaanko ne pataan ???
pstsika kirjoitti:Hyvä täsmennys. Noihin TDI Armsin ja FABin kiskoihin ei tosiaan kannata laittaa muutakuin valaisinta, bipodia ja vertikaalikahvaa. Jos sellaisille on edes tarvetta. Tuonkaltaisessa käytössä riittävät oikein hyvin eivätkä ole mitään sekundakamaa, vaikka tähtäimille eivät kelpaakaan.
Vertikaalikahvaa en itsekään käytä, koska minulle lippaan tyvi on paljon luontevampi kädensija. Jollakin toisella taas ei…
Kiskot kuitenkin antavat mahdollisuuden aseen muokkaamisen käyttäjälleen sopivammaksi ja samaan kiskoon menee bipodi hyvin.
Tietysti jos ampuu tosissaan kilpaa esim. SRA:ta niin 7.62x39 kivääri kannattaa pitää vakioluokassa, mutta se on nyt sivuseikka.
Ehdoton pidättäytyminen karvalakkimallissakaan ei ole mikään itseisarvo.
Nuo kaunottaret ovat suurelta osin vapaiden miesten omaisuutta ja ellei joku valtio ala polkemaan kansalaistensa oikeuksia niin niitä ei laiteta pataan.
commando kirjoitti:Niin nuo aseethan ovat veronmaksajien omaisuutta ja niitä nyt uhkaa jälleen tuho. Mielestäni ne voisi jakaa takaisin niille jotka ovat niiden hankinnan rahoittaneet. "Veronpalautus".