TV-sarjat, joita katso(i)tte?

ROME. Olin todella vakuuttunut silloin kun se sarja aikanaan tuli. Niin hienosti näytelty ja kuvattu. Ajattelin jo silloin että tästä on mahdoton pistää paremmaksi historian kuvausta. Niin se varmaan sitten on jos uudempi sarja tuntuu lähinnä tietokonepeliltä. Mulla on ne ROME:t ihan kahtena dvd kausi boksina valminna uusintaan milloin vaan.
Omasta mielestäni eeppisin sarja ikinä 👍
.

Allekirjoitan täysin. Todella koukuttavaa katseltavaa. Sarjan eeppinen mittakaava toki mahdollistui eeppisellä budjetilla. Mutta se jäi mieleen, että sarjassa käytettiin paljon ihan oikeita fyysisiä lavasteita, tietokoneella väännettyä bittiäkin oli, mutta loppujen lopuksi melko vähän.

ROME. Olin todella vakuuttunut silloin kun se sarja aikanaan tuli. Niin hienosti näytelty ja kuvattu. Ajattelin jo silloin että tästä on mahdoton pistää paremmaksi historian kuvausta. Niin se varmaan sitten on jos uudempi sarja tuntuu lähinnä tietokonepeliltä. Mulla on ne ROME:t ihan kahtena dvd kausi boksina valminna uusintaan milloin vaan.
Omasta mielestäni eeppisin sarja ikinä 👍
.
Missä viipyy aiheesta sarja, jossa puhutaan latinaa?

Areenasta viime yönä loppuun Isku yöjunaan. Aloitettu "Tappava yölento". Jälkimmäisessä mm. Berlin Stationista ja Strike Backista tuttu Richard Armitage.

Rome oli kova. Sit tietysti Spartacus yms. Mutta itellä potin räjäytti Banshee. Varsinkin Chayton, se julman kokoinen intiaani.

Areenasta katsonut n. 1,5 osaa Concorde-dokua. Ei mikään katastrofi, mutta paljonkin sanomista.
Tuli juuri katsottua loppuun. Ei mikään loistodoku, etenkään itse koneesta ja tekniikasta kiinnostuneille. Hyvin pinnallista kerrontaa. Puhuvia päitä ihan liikaa. Ja voi kysyä, että onko sattumaa, että puhuvista päistä peräti kolme oli ruskeita ja 2 kolmesta vielä ruskeita tyttöjä. Ja ranskalaista koneen lentäjistä oli kas kummaa valikoitunut 1, nainen. Ja mitä tekemistä jollain Lundin yliopiston äijällä oli koko aiheen kanssa.

Leikkaus oli tehty kuin nuoriso-ohjelmissa, yhdessä kohtaa maltettiin viipyä hädin tuskin 5 sekuntia kun taas tungettiin uutta. Yhdessä kohtaa samaa aihetta sarjatulitettiin kolmen puhuvan pään kautta.

Heikko esitys.

Tämä tuli aikoinaan katseltua joskus 10-15 vuotta sitten kun YLE tämän minisarjan esitti tuoreeltaan. Katselin eilen uudestaan HBO Maxilta. Saddam Husseinin nousu, uho ja tuho. Ei yhtään hassumpi sarja. Hyvin kuvaa diktaattorin mielenlaatua.

Tuli juuri katsottua loppuun. Ei mikään loistodoku, etenkään itse koneesta ja tekniikasta kiinnostuneille. Hyvin pinnallista kerrontaa. Puhuvia päitä ihan liikaa. Ja voi kysyä, että onko sattumaa, että puhuvista päistä peräti kolme oli ruskeita ja 2 kolmesta vielä ruskeita tyttöjä. Ja ranskalaista koneen lentäjistä oli kas kummaa valikoitunut 1, nainen. Ja mitä tekemistä jollain Lundin yliopiston äijällä oli koko aiheen kanssa.

Leikkaus oli tehty kuin nuoriso-ohjelmissa, yhdessä kohtaa maltettiin viipyä hädin tuskin 5 sekuntia kun taas tungettiin uutta. Yhdessä kohtaa samaa aihetta sarjatulitettiin kolmen puhuvan pään kautta.

Heikko esitys.
Ei se niin kauhean kummallista ole, että parista-kolmestakymmenestä puhuvasta päästä, kolme kuuluu ruskeille. Onhan Ranskan väestöstä parisenkymmentä prossaa ruskeita ja oli siinä yksi vanha akka hyvin ruskettuneena, vaikkakin selvästi arjalainen.
Concorde viimeisen Atlantin lennon toinen lentäjä oli muistaakseni myös kaksi x-kromosomia omaava, saattaa selittää hänen mukanaolonsa.
Kyllähän näitä katselee.
Niskanen.webp
Finnair_naispilots_MarjojaCamilla (1).webp

Ei se niin kauhean kummallista ole, että parista-kolmestakymmenestä puhuvasta päästä, kolme kuuluu ruskeille. Onhan Ranskan väestöstä parisenkymmentä prossaa ruskeita ja oli siinä yksi vanha akka hyvin ruskettuneena, vaikkakin selvästi arjalainen.
Concorde viimeisen Atlantin lennon toinen lentäjä oli muistaakseni myös kaksi x-kromosomia omaava, saattaa selittää hänen mukanaolonsa.
Kyllähän näitä katselee.
Katso liite: 104969
Katso liite: 104970
Toki noita kolmea katselee, mutta: Miksi Usa:n puolelta yksikään haastateltava ei ollut Boeingin kilpailevan projektin suunnittelussa mukana ollut, vaan valikoitunut oli nuorehko tumma nainen ja tumma mies sekä se valkoinen historioitsija. Miksi Ranskasta ei haastateltu yhtään heidän puolelta mukana ollutta suunnittelijaa. Ja yli 30 vuotta ilmailuhistoriaa lukeneena ja aika moneen alan historioitsijan nimeen törmänneenä yksikään haasteltujen nimistä ei ollut tuttu. Herää kysymys, että millä perusteella heidät on valittu. Tule tunne, että haastateltavan piti toistella pipulääriä kukkaiskieltä, ja tekniikkaa välteltiin. Minulla jäi esimerkiksi aivan epäselväksi, että millainen kone oli oikeasti lentää.

Toki noita kolmea katselee, mutta: Miksi Usa:n puolelta yksikään haastateltava ei ollut Boeingin kilpailevan projektin suunnittelussa mukana ollut, vaan valikoitunut oli nuorehko tumma nainen ja tumma mies sekä se valkoinen historioitsija. Miksi Ranskasta ei haastateltu yhtään heidän puolelta mukana ollutta suunnittelijaa. Ja yli 30 vuotta ilmailuhistoriaa lukeneena ja aika moneen alan historioitsijan nimeen törmänneenä yksikään haasteltujen nimistä ei ollut tuttu. Herää kysymys, että millä perusteella heidät on valittu. Tule tunne, että haastateltavan piti toistella pipulääriä kukkaiskieltä, ja tekniikkaa välteltiin. Minulla jäi esimerkiksi aivan epäselväksi, että millainen kone oli oikeasti lentää.
Olisikohan se ollut kuitenkin brittien ja ransujen tekemä ylistyslaulu itselleen, johon Usalaiset eivät, tietystä syystä, halunneet osallistua.
Olet oikeassa, että kiinnostavampiakin asioita olisi varmaan ollut, kuin mitä lennoilla syötiin.
Taviksille tehty.

Rangaistuspataljoona oli ihan kiva sarja. Tuli joskus YLE:llä. Saakohan sitä mistään levyllä?

1491298306_shtrafbat-1-sezon-1.webp

Tekstitykset olis kivat, kun mun pa russkii on suka blyat-tasolla.

Oli tässä näemmä enkkutekstit. Tuote poistunut valikoimasta, sanovat.

Ilmailuun liittyvä doku Areenassa "Columbia: Avaruussukkulan tuho". 3 osaa. Huimasti parempi kuin aiemmin mainittu Concorde. Nyt jokainen puhuva pää liittyy tiukasti aiheeseen. Ainoa puute on, että ohjelmassa ei pohdita tarkemmin, mitä vaihtoehtoja olisi ollut pelastaa miehistö, jos vaurioon olisi reagoitu välittömästi.

Mielenkiintoiselta vaikuttava; maksukanavilla (MTV Katsomo+. Britbox. Max)

Tälle sarjalle suositus.

Oma arvostelu, ja viestin lainauksessa myös Tulikomennon mietteet:

Viesti @ 'TV-sarjat, joita katso(i)tte?'
https://maanpuolustus.net/threads/tv-sarjat-joita-katso-i-tte.6351/post-1405514

Back