UAP/UFO/Tunnistamattomat valot sekä muut lentävät ammeet ja ämpärit taivaalla

@ctg
Kyseinen pikkukaupunki on luonnostaan tunnettu, kuten se itse kaupunkimaisuuttaan markkinoi. Ja se varsinainen ”valoilmiöalue” sattuu muuten olemaan harvinaisen tuttua seutua... Siellä kun tuli asuttua lapsuus ja alkunuoruus. Ja manttaali eli tukikohta-alue on vieläkin siellä. ;) :alien:
 
Kyseinen pikkukaupunki on luonnostaan tunnettu, kuten se itse kaupunkimaisuuttaan markkinoi. Ja se varsinainen ”valoilmiöalue” sattuu muuten olemaan harvinaisen tuttua seutua... Siellä kun tuli asuttua lapsuus ja alkunuoruus. Ja manttaali eli tukikohta-alue on vieläkin siellä. ;) :alien:
En oikein saanut tuosta laittamastani linkistä mitään irti. Mitä siis todella nähty ja koska?
 
En oikein saanut tuosta laittamastani linkistä mitään irti. Mitä siis todella nähty ja koska?
Jos kaivelet vähän, löydät linkin henkilöstä kytköksen hetken aikaa Suomen suurimpana olleeseen kaupunkiin Pohjois-Pohjanmaalla (pinta-ala) sekä paikallisen lehden perustajapariskuntaan. 1960-1970 -luvuilla tuolla väitetään olleen paljon valoilmiöihin ja ufoihin liittyviä havaintoja.

Ja pikkupoikana oltiin iltaisin ulkona kiikarit kourassa ja tähyiltiin toiveikkaina nähden lukemattomia tähtiä, planeettoja, tähdenlentoja, revontulia, satelliitteja, lentokoneita, neuvostoliittolaisten laukaisemia raketteja ja tietysti kuun. Ne jännät jutut jäivät näkemättä.

Mikä on todellista, mikä ei? Halusin kovasti nähdä muukalaisia ja avaruusaluksia, mutta kun ei niin ei. Lentävät lautaset jne. kelpaisivat vieläkin. Kolme kertaa olen nähnyt kirkkaan valopallon päiväsaikaan. Jokaista tapausta olen tarkastellut myös mielikuvituksen tuotteen tai aistihäiriön mahdollisuuden näkökulmasta, mutta pysyn siinä uskossa, että havainnot ovat tosia. Yhden näin lentävän hoippuen keskellä kirkasta päivää keittiön ikkunasta. Toisen kerran olin hiihtämässä kaverin kanssa sähkölinjan alla (yhteinen havainto) ja kolmannen kerran olin evästauolla kannon nokassa marjanpoimintareissulla. Oletan näkemieni omituisuuksien olleen jonkinlaisia pallosalamoita tai plasmapalloja.
 
Viimeksi muokattu:
Alokasleirillä Salon Kiikalassa pilkkopimeässä seurasimme kirkasta pistettä joka poukkoili taivaalla ja hävisi. Kerroimme tästä esimiehelle mutta häntä ei kiinnostanut. Muistaakseni ilmiö oli vielä näkyvissä samaan aikaan.
 
Kolme kertaa olen nähnyt kirkkaan valopallon päiväsaikaan. Jokaista tapausta olen tarkastellut myös mielikuvituksen tuotteen tai aistihäiriön mahdollisuuden näkökulmasta, mutta pysyn siinä uskossa, että havainnot ovat tosia. Yhden näin lentävän hoippuen keskellä kirkasta päivää keittiön ikkunasta. Toisen kerran olin hiihtämässä kaverin kanssa sähkölinjan alla kaverin kanssa (yhteinen havainto) ja kolmannen kerran olin evästauolla kannon nokassa marjanpoimintareissulla. Oletan näkemieni omituisuuksien olleen jonkinlaisia pallosalamoita tai plasmapalloja.

Kirjoitin tänään Project Blue Booking kakkos kauden finaalin ja puhuin siihen liittyvästä operaatiosta. En halua spoilata ketään mutta kyseenomaisessa operaatiossa merimies näki valopallon taikka hänen sanojensa mukaan pingis pallon taivaalla. Mielenkiintoinen liittymä on että noin kuukausi sitten Lontoon päällä oli sama ilmiö, joka toistui viikon sisään ja sisälsi valopallon joka ei liikkunut mihinkään tunnin aikana. En usko että kummassakaan tapauksessa, 54 taikka 2020, ollut kyse dronesta.

Tenttasin muutamaa silminnäkijää ja sitten näytin tämän,


Kummatkin sanoi "That's it. That's what I saw, but it wasn't moving."

Ehkä kyseessä on luonnonilmiö mille ei ole nimeä. Ehkä.
 
Alokasleirillä Salon Kiikalassa pilkkopimeässä seurasimme kirkasta pistettä joka poukkoili taivaalla ja hävisi. Kerroimme tästä esimiehelle mutta häntä ei kiinnostanut. Muistaakseni ilmiö oli vielä näkyvissä samaan aikaan.

Olen nähnyt kerran vuosia sitten samanlaista ihan kotipihalla pimeänä pakkasyönä kun tulin hiihtämästä. Kirkkaat pisteet (4-6?) pyörivät ympäriinsä jossakin todella korkealla ja yksi äkisti kirkastui todella voimakkaasti ihan kuin olisi tullut kohti. Pelästyin. Ei mitään käsitystä mitä tämä olisi voinut olla. Mitään ääniä ei kuulunut, eikä tuo kyllä miltään Hornetienkaan menolta oikein vaikuttanut. Sen jälkeen en ole enää nähnyt mitään samanlaista.

Ärsyttävintä näissä on se, että eihän tuollaista pysty käytännössä mitenkään videokuvaamaan vaikka olisi sattumalta järjestelmäkamera mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Ei varsinaisesti ufojuttu mutta kuitekin.
Vanha työkaveri kurditaustainen kertoi, että kotoseudulla aina ennen maanjäristyksiä taivaalla näkyi erilaisia valoilmiöitä. Vanhemmat sekä isovanhemmat kertoivat näistä hänelle.
 
Ei varsinaisesti ufojuttu mutta kuitekin.
Vanha työkaveri kurditaustainen kertoi, että kotoseudulla aina ennen maanjäristyksiä taivaalla näkyi erilaisia valoilmiöitä. Vanhemmat sekä isovanhemmat kertoivat näistä hänelle.

Salamointiin verrattava ilmiö.

Maan liikkeet ja niiden seuraukset tuottavat sähköisiä voimia ja ilmiöitä.

Lähin laajasti tunnettu samantyyppinen ilmiö voisi ehkä olla tulivuorenpurkausten yhteydessä toisinaan tapahtuva runsas salamointi.
 
Salamointiin verrattava ilmiö.

Maan liikkeet ja niiden seuraukset tuottavat sähköisiä voimia ja ilmiöitä.

Lähin laajasti tunnettu samantyyppinen ilmiö voisi ehkä olla tulivuorenpurkausten yhteydessä toisinaan tapahtuva runsas salamointi.

Mistä se staattinen purkaus saa tuossa alkunsa? Mannerlaattojen välistä? Vai onko magneettikenttään liittyvä ilmiö?

Tuhkapilven salamointihan (tai sen syntymekanismi) on periaatteessa verrattavissa ukkospilveen. Sen sisällä olevat erilaiset partikkelit törmäilevät toisiinsa ja saavat aikaan sähköpurkauksia. Erona se, että ukkospilvessä nuo partikkelit ovat rakeita ja jäätä kun tuhkapilvessä ne ovat maan sisuksista tullutta tavaraa (ja toki sinnekin voi muodostua myös jäätä kun pilvi nousee korkeuksiin).
 
Mistä se staattinen purkaus saa tuossa alkunsa? Mannerlaattojen välistä? Vai onko magneettikenttään liittyvä ilmiö?

En ole varma. Jos olen oikein käsittänyt, niin suuret mekaaniset liikkeet joihin liittyy kiven murtumista, hankausta ja ties mitä tuottavat jonkinlaista sähkölatausta. Muistelisin nähneeni joskus jonkun dokkarin missä kiveen puristettiin varausta hydraulipuristimessa.

Mutta tätä hölinää ei pidä missään nimessä ottaa tietona vaan epämääräisenä hämäriin muistikuviin pohjaavana mutuiluna, joka voi olla ihan päin seinää.

Siitä osasta olen kuitenkin aika varma, että maanjäristysten yhteydessä tapahtuu usein maan sähköistä varautumista, joka näkyy ilmakehän sähköisinä ilmiöinä.
 
Laitan tänne.



Olen jonkin aikaa pitänyt mahdollisena että tuntemattomat voivat mahdollisesti olla liittyä näihin kadonneihin kulttuureihin. En pelkästään SF kirjailijana ajattele että asia on näin vaan meidän ympärillä on todisteita muinaisista ihmisistä. Todisteita löytyy myös DNAsta, ja kadonneista roduista kuten Denisovan's. Se mitä meille opetettiin, ei ole täyttä totta. Joten katsokaa ajatuksella ja miettikää mikä on totta ja mikä fiktiota. Ei tartte edes foliota kääriä taikka muukalaisia tuoda kuvioihin esille.
 
Laitan tänne.



Olen jonkin aikaa pitänyt mahdollisena että tuntemattomat voivat mahdollisesti olla liittyä näihin kadonneihin kulttuureihin. En pelkästään SF kirjailijana ajattele että asia on näin vaan meidän ympärillä on todisteita muinaisista ihmisistä. Todisteita löytyy myös DNAsta, ja kadonneista roduista kuten Denisovan's. Se mitä meille opetettiin, ei ole täyttä totta. Joten katsokaa ajatuksella ja miettikää mikä on totta ja mikä fiktiota. Ei tartte edes foliota kääriä taikka muukalaisia tuoda kuvioihin esille.
Ei tainnut tietää Heyerdahlin Kon-Tiki-retkikunnasta, ehkäpä pitkiä valtameriretkiä tehtiin aiemmin kuin arvioitu. Hän kuiten onnistui osoittamaan että teknisest se olisi ollut mahdollista, primitiivisellä tekniikalla. Samankaltaiset ideat ei myöskään ole poissuljettuja ja ehkäpä primitiiviset tekniikat voivat jopa luontaisesti johtaa samankaltaisiin teknisiin ratkaisuihin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tainnut tietää Heyerdahlin Kon-Tiki-retkikunnasta, ehkäpä pitkiä valtameriretkiä tehtiin aiemmin kuin arvioitu. Hän kuiten onnistui osoittamaan että teknisest se olisi ollut mahdollista, primitiivisellä tekniikalla. Samankaltaiset ideat ei myöskään ole poissuljettuja ja ehkäpä piritiiviset tekniikat voivat jopa luontaisesti johtaa samankaltaisiin teknisiin ratkaisuihin.

Jos joskus ihmettelet niitä välimeren pohjassa olevia kaupungeja niin ne osoittaa paljon enemmän tekniikkaa kuin mitä historian tutkijat myöntävät. Mitä ajan takaa on teoria siitä että emme ole se ensimmäinen sivilisaatio tällä planeetalla. Meren pinnan nousuun on vähintään se kymmenen tuhatta vuotta. Sitä ennen ihmiset asuivat matalammalla, ja niin me vesien rannalla. Se ei ole muuttunut mihinkään. Mutta kun katsoo sitä teknologian määrää mitä silloin joskun käytettiin niin pelkkä tarkkuus on osoitus korkeasta teknologiasta.


Mitä tulee tuntemattomiin vehkeisiin niin pinnalla, pinnan päällä kuin pinnan alla niin katson että on mahdollista nuo muinaiset rodut selvisivät ja lähtivät pakoon kun viimeeksi tuho kävi Younger Dryadsin loppupuolella. Myyteistä me tiedämme ainoastaan kaksi Atlantis ja Lemuria. Haluan tuolla sanoa että ei tarvita vain primitiivistä teknologiaa, jos levittäytymisen aikana oli korkeampaa. Mutta sitä ei oteta koskaan huomioon.

Ehkä kun aikaa kuluu niin tästä saadaan jonkinlainen viisaus aikaan.
 
Muistelen aboriginaalien vaeltaneen Australiaan kun merenpinta oli 30-50 metriä alempana 50000 vuotta sitten. En ihmettelisi jos löytyisi lisää uponneita sivilisaatioita rannikkoalueilta.
 
Jos joskus ihmettelet niitä välimeren pohjassa olevia kaupungeja niin ne osoittaa paljon enemmän tekniikkaa kuin mitä historian tutkijat myöntävät. Mitä ajan takaa on teoria siitä että emme ole se ensimmäinen sivilisaatio tällä planeetalla. Meren pinnan nousuun on vähintään se kymmenen tuhatta vuotta. Sitä ennen ihmiset asuivat matalammalla, ja niin me vesien rannalla. Se ei ole muuttunut mihinkään. Mutta kun katsoo sitä teknologian määrää mitä silloin joskun käytettiin niin pelkkä tarkkuus on osoitus korkeasta teknologiasta.


Mitä tulee tuntemattomiin vehkeisiin niin pinnalla, pinnan päällä kuin pinnan alla niin katson että on mahdollista nuo muinaiset rodut selvisivät ja lähtivät pakoon kun viimeeksi tuho kävi Younger Dryadsin loppupuolella. Myyteistä me tiedämme ainoastaan kaksi Atlantis ja Lemuria. Haluan tuolla sanoa että ei tarvita vain primitiivistä teknologiaa, jos levittäytymisen aikana oli korkeampaa. Mutta sitä ei oteta koskaan huomioon.

Ehkä kun aikaa kuluu niin tästä saadaan jonkinlainen viisaus aikaan.
Toki pinnan alla on paljon tutkimatonta. Jos ajatellaan että tällainen glopaalisti levinnut korkean sivistyn rotu olisi täällä asustanut tuhansia vuosia sitten ja lähteneen pakoon, niin olettaisi että siitä olisi jäänyt muutankin jäljelle kuin myytit ja samankaltaiset rakennelmat, jotkan mahdollista tehdä primitiiviselläkin tekniikalla. Kun evakuoidaan, ei varmasti kaikkea oteta matkaan... no toki tällä tuntemattomalla rodulla on voinut olla muut käytännöt.
 
Mistä se staattinen purkaus saa tuossa alkunsa? Mannerlaattojen välistä? Vai onko magneettikenttään liittyvä ilmiö?

Noiden kuumien kivisulien sähköiset ja magneettiset ominaisuudet ovat ymmärrettävästi hankalia tutkittavia. Monet kuitenkin tuntevat fysiikan viileämmältä puolelta kvartsin ja monien muidenkin mineraalien pietsosähköisyyden. Lämpö ja paine aikaansaavat näissä mineraaleissa sähkökentän syntymisen. Sähkökenttä/-virta puolestaan voi indusoida magneettikentän. Jostain tuolta ne selitykset löytynevät.
 
Back
Top