Venäläisillä on Korsar-UAV:n tuotanto käynnistymässä. Onkos tätä nähty Ukrainassa? Millaisia odotuksia foorumilaisilla on teknologiasta, onko kehittynyt vekotin?
Sattuuko joku tietämään, miten nuo hommat menee, palautetaanko saatu alennus puolustusbudjettiin vai meneekö se valtion pohjattomaan taskuun? Kiinnostaisi tietää, että oliko esim. NH90:n alennus merkityksellinen puolustusvoimille.
Jos raha ei palaa puolustusvoimille, niin silloin varmaan lennokkeja on tullut lisää. Positiivista, jos näin on.
Yleensä taitaa tulla alennuksena kauppahintaan. Kaikkeahan ei ole yleensä maksettu siihen mennessä kun sakoista ruvetaan puhumaan. Kuitenkaan mikään ei estä myös muun tyyppistä kompensaatiota.
Ihan ulkomuistista. NH90 sakkojen osuus oli yhden kopterin hinta noin 16 milj € ja siihen päälle sitten ilmeisesti korvattiin se ensimmäinen ranskassa valmistunut kopteri jolla oli lennetty siellä testilentoja melkoisesti. Toki FOC-retrofitit menee valmistajan piikkiin myös.