Ukrainan konflikti/sota

Twiitin tietojen perusteella ei olisi ansaittu Mannerheim-ristiä. Kaikki kunniamerkin saajat saavuttivat urhoollisuudellaan merkittäviä tuloksia yhteisen päämäärän hyväksi.

"Erinomaisen urheuden, taistellen saavutettujen erittäin tärkeiden tulosten tai erityisen ansiokkaasti johdettujen sotatoimien palkitsemiseksi voidaan Suomen puolustusvoimain sotilas hänen sotilasarvostaan riippumatta nimittää 1. tai 2. luokan Mannerheim-ristin ritariksi." -1939 asetus.
Itsensä pelastaminen ei ole erityisen ansiokkaasti johdettu sotatoimi tai erittäin tärkeä sotatoimitulos. Urhea toki. Mannerheim-ristin ritariuden arvo tulee nimenomaan siitä, että sen sai monen arviointiseulan läpi vain 0,03% sotilaista. Jos kaikki ovat sankareita, kukaan ei ole.

Ehkä joku tavanomaisempi Ukrainan kunniamerkki Azovstalin puolustustaistelusta saattaisi olla poikaa. Tai mistäpä minä tietäisin Ukrainan ansiomerkkikäytännöstä.
Hero of Ukraine taitaa olla korkein mahdollinen, se jakaantuu kahteen osaan, siviilipuolella Order of the State ja sotilaspuolella Order of the Gold Star.
 
Tässä vaikuttavaa puhetta venäläisen kirjailijan Mihail Zygarin kirjottamana.
" Tämä kirja on tunnustus. Olen syyllinen siihen, etten lukenut ennusmerkkejä paljon aikaisemmin. Myös minä olen vastuussa Venäjän Ukrainaa vastaan käymästä. sodasta. Kuten ovat aikalaiseni ja esivanhempamme. Valitettavasti myös venäläistä kulttuuria on syytettävä näiden kaikkien kauhistuttavien asioiden mahdollistamisesta.
Monet venäläiset kirjailijat ja historioitsijat ovat osaltaan ja ajatuksiltaan kylväneet venäläisen fasismin siemenet 350 viime vuoden aikana ja antaneet sen kukoistaa, vaikka heidän työnsä hedelmien näkeminen tänään kauhistuttaisi heistä monia. Emme huomanneet kuinka tappava itse ajatus Venäjästä "suurena imperiumina" oli. Katsoimme monien vuosisatojen ajan sormiemme läpi sitä tosiasiaa, että "suuri venäläinen kulttuuri" vähätteli muita maita ja kansoja sekä tukahdutti ja tuhosi niitä.
Meidän on toimittava, jotta venäläinen kulttuuri voisi jatkua. Meidän pitää alkaa katsoa sisimpäämme ja kertoa totuus menneisyydestämme ja nykyisyydestämme."
(Sota ja rangaistus: Putin, Zelenskyi ja Venäjän hyökkäys Ukrainaan, johdanto)
 
Onko se Kadyrovi ny kuollu vai ei? Ei oo kuulunu mitää vähään aikaa.
Se on kuin Schrödingerin kissa: suattaa olla kuallu, vuan suattaa olla olematikin. Huhuja on ollut liikkeellä että olisi kuollut, mutta mitään virallista tietoa kuolemasta ei ole tullut. Olisi väitteiden mukaan julkaissut tänään jotain somessa. Joten lienee vielä jollakin tavalla hengissä.

Ramzan Kadyrovilta kova väite pojastaan: ”Hän löi häntä, ja hän teki oikein”

Venäjän Tšetšenian itsevaltainen johtaja Ramzan Kadyrov sanoi maanantaina olevansa ylpeä teini-ikäisestä pojastaan Adamista, jonka väitetään pahoinpidelleen Koraanin polttamisesta syytettyä vankia. Asiasta uutisoi Reuters.

Kadyrovin kerrotaan julkaisseen Telegramissa videon, jossa khakiin pukeutunut nuori mies lyö ja potkii tuolissa olevaa miestä, jonka jälkeen hän painii tämän lattialle ja lyö päähän.

Kadyrov väittää julkaisseensa videon, jotta viime kuussa raportoituun tapaukseen kohdistuneet epäilyt päättyisivät.

– Hän löi häntä, ja hän teki oikein. Liioittelematta, kyllä, olen ylpeä Adamin toiminnasta, Kadyrov sanoo.

Vanki Nikita Zhuravel oli Reutersin mukaan valittanut tapauksesta Venäjän ihmisoikeusasiamiehelle, joka kertoi viime kuussa siirtäneensä asian Tšetšenian kollegalleen.

Kadyrovin terveydentilasta on liikkunut paljon huhuja tässä kuussa. Hänen on muun muassa sanottu olevan kuollut tai koomassa. Viime viikolla hän sanoi Telegramissa olevansa hyvässä kunnossa ja väitti matkustaneensa sairaalaan Moskovassa vieraillakseen sairaan sukulaisen luona.

Edit: Nick Kane korjasi tätä uutisointia pari viestiä alempana olevassa viestissään. 👍
 
Viimeksi muokattu:
Se on kuin Schrödingerin kissa: suattaa olla kuallu, vuan suattaa olla olematikin. Huhuja on ollut liikkeellä että olisi kuollut, mutta mitään virallista tietoa kuolemasta ei ole tullut. Olisi väitteiden mukaan julkaissut tänään jotain somessa. Joten lienee vielä jollakin tavalla hengissä.

Ramzan Kadyrovilta kova väite pojastaan: ”Hän löi häntä, ja hän teki oikein”

Venäjän Tšetšenian itsevaltainen johtaja Ramzan Kadyrov sanoi maanantaina olevansa ylpeä teini-ikäisestä pojastaan Adamista, jonka väitetään pahoinpidelleen Koraanin polttamisesta syytettyä vankia. Asiasta uutisoi Reuters.

Kadyrovin kerrotaan julkaisseen Telegramissa videon, jossa khakiin pukeutunut nuori mies lyö ja potkii tuolissa olevaa miestä, jonka jälkeen hän painii tämän lattialle ja lyö päähän.

Kadyrov väittää julkaisseensa videon, jotta viime kuussa raportoituun tapaukseen kohdistuneet epäilyt päättyisivät.

– Hän löi häntä, ja hän teki oikein. Liioittelematta, kyllä, olen ylpeä Adamin toiminnasta, Kadyrov sanoo.

Vanki Nikita Zhuravel oli Reutersin mukaan valittanut tapauksesta Venäjän ihmisoikeusasiamiehelle, joka kertoi viime kuussa siirtäneensä asian Tšetšenian kollegalleen.

Kadyrovin terveydentilasta on liikkunut paljon huhuja tässä kuussa. Hänen on muun muassa sanottu olevan kuollut tai koomassa. Viime viikolla hän sanoi Telegramissa olevansa hyvässä kunnossa ja väitti matkustaneensa sairaalaan Moskovassa vieraillakseen sairaan sukulaisen luona.
Tässä se video joka ties kuinka vanha eli ihan huuhaa turha uutinen kuten iltapaskat tuppaa yleensäkin suoltamaan
Linkki
 
Back
Top