Ukrainan konflikti/sota

Budanov kuulemma henkilökohtasesti jutteli 19 venäläistä antautumaan. Kevennyksenä vitsailua aiheesta.

Budanov forced 19 russians to surrender via radio, - Oleksandr “Fierce’’, commander of the MANPADS group of the “Artan” special forces.

“During one of the missions, the enemy assault group tried to simply leave the action area without fire damage, because they realized that they were no longer capable of resisting. Then Kyrylo Oleksiyovych was present with us. Literally in a personal conversation, with just negotiations over a walkie-talkie, he forced 19 russians to simply surrender. This is incredible fortitude. Everyone then felt such a moral uplift when they heard the voice of our boss. After all, most didn’t realize then that the head of the Main Intelligence Directorate was with us in our sector,” — he said.
 
Viimeksi muokattu:
Hossun tilannekatsaus. Pitkä, muutama nosto
- Vastahyökkäys ei ole mennyt kuin Hollywoodissa, mutta miljoona (!) ryssää olisi poistettu taisteluvahvuudesta. Aika raju väite
- Bakhmutin raunioita olisi puolustamassa 20+ % ryssänvoimista. Tarkoitus sitoa joukkoja
- Adviivkaa on käyty täällä läpi paljon
- Patriotia ja muuta tulossa
- Kevät 2024: Abrams, F-16, ja muut rivissä.

 
Budanov kuulemna henkilökohtasesti jutteli 19 venäläistä antautumaan

Budanov forced 19 russians to surrender via radio, - Oleksandr “Fierce’’, commander of the MANPADS group of the “Artan” special forces.

“During one of the missions, the enemy assault group tried to simply leave the action area without fire damage, because they realized that they were no longer capable of resisting. Then Kyrylo Oleksiyovych was present with us. Literally in a personal conversation, with just negotiations over a walkie-talkie, he forced 19 russians to simply surrender. This is incredible fortitude. Everyone then felt such a moral uplift when they heard the voice of our boss. After all, most didn’t realize then that the head of the Main Intelligence Directorate was with us in our sector,” — he said.
"Budanov did not say a single word. " 🤣

Tästä saisi uuden Chuck Norris-vitsin
 
Kyllä, puhuttiin tuhannesta kontista. Äkkiähän tuon laskelman pyöräyttää ns. sinnepäin.

Painava tavara viedään 20 jalan konteissa, kevyt tavara 40 jalan konteissa. Jos mennään yleisten normien mukaisesti niin 20 jalan konttiin voi laittaa 21 600 kg eli 21,6 tonnia tavaraa: LÄHDE

While the TEU is not itself a measure of mass, some conclusions can be drawn about the maximum mass that a TEU can represent. The maximum gross mass for a 20-foot (6.1 m) dry cargo container is 24,000 kilograms (53,000 lb).[7] Subtracting the tare mass of the container itself, the maximum amount of cargo per TEU is reduced to approximately 21,600 kilograms (47,600 lb).[7]

@-TripleX- arvioi viestissään 152 mm kranaattien (+ muun romppeen) painon näin:

Se mainittu 1000 t konteissa olisi noin 20000 152 mm kranaattia kartusseineen ja laatikoineen.

Eli jos tuhat tonnia vastaisi noin 20 000 kranaattia romppeineen, niin silloin 21 600 tonnia vastaisi:

21,6 x 20 000 = 432 000 kranaattia tai ehkä oikeampaa puhua laukauksista.

Muistaakseni uutisen julkaisun aikaan joku toinen arvioi että voisi vastata 600 000 laukausta. Riippuu tietysti siitä, mitä käytetään laukauksen painona jne.

Jos on laskettu että laukaukset vietäisiin 40 jalan konteissa, niin siinä voi viedä suuremman massan mutta samalla tulee kuljettaneeksi suuremman määrän ilmaa eli juna on selvästi pidempi tai yhteen laivaan mahtuu vähemmän näitä kontteja:

Similarly, the maximum gross mass for a 40-foot (12.2 m) dry cargo container (including the 9-foot-6-inch (2.90 m) High cube container) is 30,480 kilograms (67,200 lb).[7] After correcting for tare weight, this gives a cargo capacity of 26,500 kilograms (58,400 lb).[7]

Sama laskelma mutta 40 jalan kontteja käyttäen:

26,5 x 20 000 = 530 000 kranaattia tai ehkä oikeampaa puhua laukauksista.

Aivan oikein korjattu, tällöin se ryssien takaisinmaksu on myös 20-25 kertainen eli se öljy määrä ei enää oikein kuljekaan Siperian rataa häiritsemättä kaikkea muuta logistiikkaa ja 20-25 tankkerilastillista öljyä ryssiltä Pohjois-Korealle noiden laukausten vastapainoksi on melkoinen suonenisku tuloihin.

Massat junina siis 20-25 junaa Siperian rataa länteen ja noin 720-1000 junaa itään, mikäli eivät tankkereilla kuljeta, luultavasti käytetään molempia.

Eli vuodessa joka toinen viikko pitäisi mennä Venäjältä ilmainen tankkerilastillinen öljyä Pohjois-Koreaan olettaen, että maksavat öljyllä, voi se olla jotain muutakin mutta tuosta saa kuvan että tuo ei ole ryssille ollenkaan halpaa hommaa sen jälkeen kun on NL jäämistöt käytetty ja Valko-Venäjän varastot varastettu.

Tässä samasta aiheesta tuore artikkeli eli nälkä on kasvamassa. Onneksi ryssät kertovat auliisti minne rahdit on määrä tulla niin Ukrainan droonit löytävät perille jahka siellä on kunnon ilotulitukseen ainekset kasassa.

 
Viimeksi muokattu:
Onhan tämä nyt taas aivan älytön hyökkäys ollut. No onneksi yrittivät terrikonille, eikä jostain järkevämmästä paikasta.


Katselin topo-kartasta että tuo jätemäki olisi 40 metriä korkeampi kuin ympäristö. Mielenkiintoista olisi nähdä pidempää videota jossain vaiheessa, maisemiltaankin kuin jostain tieteiselokuvasta.

Täällä on tappiolukemat voinut hyvinkin olla 1:10 ihmiskunnan hyväksi. Myroshnykov kommentoi aluetta "ampumaratana" yhdessä vaiheessa.
 
Väitetysti tässä on droneilla tehtyjen "tuhotöiden" viikon summa:

"An absolute record from the Drone Army - 428 units of Russian equipment were hit by drones in a week", - Fedorov

During the Russian offensive on Avdiivka, UAVs proved to be very effective. The occupiers have minus 101 guns, 88 armored vehicles, 75 tanks and and more.
Katso liite: 85299



Katselin että viikon kuluessa on luokkaa 130 tankkia tuhottu kokonaisuudessaan. Näistä siis reilusti yli puolet droneilla. Tämä kehitys varmaan vain kiihtyy sodan kuluessa.
 
Norjalainen on tutkinut satelliittikuvia ja tunnistanut sieltä Washington Post artikkelissa ja RUSI-raportissa (tutkivat tätä asiaa yhdessä) mainitun konttilaivan JA kontteja rannassa. Satelliittikuvat ovat tältä päivältä joten selvästi rahti jatkuu:

North Korean military supplies to Russia: Sentinel-2 imagery from today, Oct 16th, shows the ship identified by RUSI as the Maria still alongside at Dunay, having arrived between the 13th and 14th.

Blue containers present weren't there on the 13th.


1697468900129.png

I haven't managed to find photos and info of the correct Maria yet. If anyone can point me in the right direction it would be much appreciated.

Will try to be a bit organized and put Far East activity related to North Korean supplies in this thread.

For reference, the RUSI report:


Suora linkki: https://rusi.org/explore-our-resear...-north-koreas-clandestine-supply-route-russia


On identifying the right Maria, it was just me not paying attention.

The IMO number was given in the RUSI report, 8517839.

Shows up online under former name Lev Yashin, see example in link.Russian ship registry shows name as Maria.


https://www.balticshipping.com/vessel/imo/8517839



-

MUOKKAUS: kertauksena se mitä Pohjois-Korean toimituksista sanottiin ja milloin (artikkeli josta lainasin alle seuraavat pätkät on julkaistu 14.10.2023 eli kaksi päivää sitten): LÄHDE

The White House said on Friday that North Korea has delivered more than 1,000 containers of military equipment and munitions to Russia for its ongoing war in Ukraine.

-

The White House released images that it said show the containers were loaded onto a Russian-flagged ship before being moved via train to southwestern Russia. The containers were shipped between Sept. 7 and Oct. 1 between Najin, North Korea, and Dunay, Russia, according to the White House.

-

The Center for Strategic and International Studies, a Washington think tank, last week published satellite photos that showed a sharp increase in rail traffic along the North Korea-Russia border,

The report said satellite images as of Oct. 5 captured “a dramatic and unprecedented level of freight railcar traffic” at the Tumangang Rail Facility. It said images show approximately 73 railcars while a review of previous satellite images over the past five years shows about 20 railcars at this facility at most.

-


Eli 14.10.2023 sanottiin että Pohjois-Korea olisi jo toimittanut yli 1 000 kontillista tavaraa, näiden toimitusten aikaväliksi sanotaan 7.9.2023 - 1.10.2023.

Norjalaisen jakamien satelliittikuvien perusteella tänään eli 16.10.2023 konttitoimitukset jatkuvat.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top