Ukrainan konflikti/sota

Tällainen kuvakulma vielä sinne kerosiini säiliöille. Onkohan ryssän palokunta antanut jo periksi sammuttamisen suhteen?
Tuolla somessa näkyivät kertoilevan, että palokunnat ovat edelleen paikalla, mutta sammutustyöt keskeytetty liian vaarallisena. Keskittyvät kuulemma tiktokkailuun. On nuo lieskahdukset sellaisia, ettei siellä mielellään touhua.
Tarkoitetaanko tuolla kerosiinilla nyt sitten lentokonepolttoainetta vai jotain muuta?
 
Krimin polttoainehuolto vaikuttaisi olevan lirissä, ainakin jos tämä tieto pitää paikkansa että nyt tuhottu lautta oli viimeinen joka kykeni kuljettamaan junanvaunuja:

The Crimean Wind explains the situation with fuel delivery to Crimea after yesterday's strike on the Conro Trader ferry.

According to their information, all three existing tankers are no longer operational, while fuel transportation across the bridge has not been carried out since previous strikes on the bridge.


https://t.me/Crimeanwind/66026

1724415492969.webp


-

Pari ajatusta:

- Krimillä on tietysti jonkinlaisia polttonestesäiliöitä, kuten on muuallakin Venäjällä mutta ne eivät ole rajattomat ja niillä pitää ruokkia paitsi sotilas- niin myös siviililiikenteen tarpeet

- juuri sopivasti ennen lämmityskauden alkua ja talven tuloa. Krimillä ei tietysti lämmitetä pelkästään polttoöljyllä, vaan on muitakin vaihtoehtoja mutta kaikenlainen liikenne vaatii polttoaineensa

- mikäli tosiaan ei voida käyttää lauttoja polttoaineen kuljettamiseen Kerchin salmen yli niin mitä vaihtoehtoja jää? Kerchin silta tai "eteläinen maasilta" eli eteläisen Ukrainan alueen kautta tapahtuva kuljettaminen. Merirahti on myös yksi vaihtoehto, tosin se lienee huonoin koska liekö heillä kykyjä pumpata ja siirtää polttoneste esim. tankkerilaivasta mantereelle? Ei taida kuulua satamien varustuksiin tuollaiset kyvyt ja satamassa kelluva alus suorastaan kerjää osumia purkamisen ja lastaamisen ajan.

-

Mietin myös, miksei ryssä ole (väitetysti) käyttänyt Kerchin siltaa polttoainejunien osalta. Joko silta ei ole siinä kunnossa että se kestäisi raskaan junarahdin kuljettamisen TAI pelkäävät tosiaan että Ukraina osuisi junaan sen ollessa sillalla ja parhaassa tapauksessa junan kuorma tuhoaisi sillan (tai vaurioittaisi sitä vakavasti, estäen rahdin viennin useiden kuukausien ajan). Spoilerin taakse lainatussa tekstin käännöksessä spekuloidaan että molemmat olisivat syynä: rakenteet heikentyneet aikaisempaa iskua seuranneen polttoainejunan vuotamisen ja palamisen takia JAa pelätään uutta ohjusiskua sillalla olevaan polttoainejunaan.

Tätähän tässäkin ketjussa on haaveiltu ELI vihollinen tuo itse sopivankokoisen räjähdelastin sillalle ja mikäli saisi sen pysäytettyä sopivaan kohtaan ja räjähtämään, niin sillan taru voisi olla sillä selvä. Helpompi tapa tuo olisi kuin rahdata itse "riittävä määrä" räjähteitä sillalle ja räjäyttää ne sopivassa kohdassa. Sotilasrahtiin kuuluu tuhansia tonneja kaikenlaista räjähtävää tai herkästi palavaa, joten tilaisuuksia olisi JOS ryssä veisi rahtia sillan kautta. Liekö tässä syy miksi sillan käyttöä on vähennetty rajusti? Sodan alkupuolella ei ollut niin väliä koska Ukrainalta puuttuivat vakavastiotettavat keinot osua ja iskeä siltaa vastaan. Nyt reilu 900 päivää myöhemmin tilanne on eri ja ryssä lienee muuttanut tyyliään tästä syystä.

Miten lie jatkossa, jos on pakko alkaa taas käyttämään siltaa? Eteläinen maasilta on toinen vaihtoehto mutta kuljetusmatka on pitkä ja se reitti on lähempänä etulinjaa. Veikkaan myös että kyseinen reitti on ollut suuresti kuormitettu jo ennen tätä eli rahtia liikkuu ja paljon, eikä lisää välttämättä kaivattaisi. Kumipyörärahti ei myöskään ole niin kätevää kuin junarahti, ainakin Venäjän tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Väitetysti Malaya Loknassa olevassa vankilassa olisi ryssä edelleen motissa, ja mottia yritettäisiin nyt tyhjentää. Tuo paikka on kartalla ohitettu jo kuitenkin aikaa sitten, eli aika pitkään ovat sinnitelleet.
Sinne on joku rehti kommissaar politrukki jäänyt ja saanut pidettyä örkkilaumansa kurissa. Hivenen toivotonta touhua, ja Ukrainassa saisi ruokaa ja ei perseraiskattaisi päivittäin.. toivottavasti antautuvat, kyllä tuommoinenkin vaikka sadan ukon motti, vie aika tavalla Ukrainalta väkeä.
 
Oli jo keskiviikkoaamuna, kun oli selvinny sen verra parin viikon rännistä, että oli saanu tuon kirjoteltua.

Edit. Eikun tää Sodoma ja Gomorrah taitaa ollaki uus, ke aamuna höpis myös Ukrainan tuhoamisesta, briteistä ja Venäjän neuvotteluhaluttomuudesta.
Niin no, selvinnyt ja selvinnyt... Ei dima taida selvää päivää nähdä, ellei sitten juoppohulluuksissaan joudu pakkopaidassa lataamaan? Tosin silloinkin taitaa olla tarkasti mitoitettu viina-annos hoitona vennäällä.
 
Erinomainen kuvan laatu(y) Kyllähän tuosta ihan erilailla tolkkua saa, Ukrainan Kozakeissa on valkoinen kolmio pitkäsivu alaspäin tunnuksena, tuossa kylkeen ammutussa BMP-2:ssa on selkeästi valkoinen V-kirjain ns.pystyssä keulassa, kumman se nyt sitten on? Ukrainalla on näkynyt kolmioita noin päin vaunujen keulassa... :unsure:

Noin yleisesti taas vaan alleviivaa sitä että ilmatila pitäisi aina ottaa haltuun droneilla ja vähintää tiedustella+jakaa info maahan kärjelle, mielellään pommittaa vihollisen vaunut heti perään pois tieltä droneilla. Ukrainan tiedustelukärjillä pitäisi olla ajoneuvot täynnä noita + akkuja latureineen, olisi todella halpa henkivakuutus, mikä lie mättää:mad: Tässä nähdään miten paljon tuhoa yksittäinen rynnäkkövaunu päättäväisellä miehistöllä saa aikaiseksi, tuohan ampuu heti alussa jotain M113 näköistä vaunuakin joka ajaa karkuun ja useampi Kozak palaa siellä sun täällä.

ps. hyvä että näitäkin jaetaan foorumille, tilannekuva vääristyy muuten ihan täydeksi huviretkeksi Ukrainan kannalta!
V-kirjain on tavanomainen ryssän merkki

word-image-117.png


1724417445573.webp

Eli V merkkinen pyyhälsi tuohon väliin ;)
 
Ihan oikeaan suuntaan viittaavia otsikoita:
 
Krimin polttoainehuolto vaikuttaisi olevan lirissä, ainakin jos tämä tieto pitää paikkansa että nyt tuhottu lautta oli viimeinen joka kykeni kuljettamaan junanvaunuja:

The Crimean Wind explains the situation with fuel delivery to Crimea after yesterday's strike on the Conro Trader ferry.

According to their information, all three existing tankers are no longer operational, while fuel transportation across the bridge has not been carried out since previous strikes on the bridge.
Uskon pitävän paikkansa, koska tuota sanottiin useammastakin lähteestä kun tuo tuhoutui.
 
Erinomainen kuvan laatu(y) Kyllähän tuosta ihan erilailla tolkkua saa, Ukrainan Kozakeissa on valkoinen kolmio pitkäsivu alaspäin tunnuksena, tuossa kylkeen ammutussa BMP-2:ssa on selkeästi valkoinen V-kirjain ns.pystyssä keulassa, kumman se nyt sitten on? Ukrainalla on näkynyt kolmioita noin päin vaunujen keulassa... :unsure:
V on Zetan ohella yksi ryssien merkinnöistä. Aluksi sen kuviteltiin olevan merijalkaväen, sitten tietyn alueen ja lopulta ihan vaan ryssien, kun sitä näkyi milloin milläkin porukalla. En ole varma mikä sen todellinen tai alkuperäinen merkitys on, mutta ryssien se on.
 
Irkutskilaisilla on ongelmia vainajien kotiin kuljettamisessa.



Irkutskin alueelta kotoisin olevia venäläisiä sotilaita on kuollut niin paljon Ukrainan rintamalla, että paikallisviranomaisilta on loppunut rahat ruumiiden kuljettamiseksi takaisin sukulaisten luo, kertoo People of Baikal -uutissivusto.

Paikallisten asukkaiden täytyy rahoittaa ruumissäkit ja ruumiiden kuljetus joukkorahoituksen turvin.

Venäjän puolustusministeriö kuljettaa kuolleiden sotilaiden ruumiit maksutta lentokentille, jotka kykenevät vastaanottamaan sotilaskuljetuskoneita. Lentokentät sijaitsevat kuitenkin usein satojen kilometrien päässä sukulaisten asuinpaikoista, mikä edellyttää myös maakuljetuksia.
 
Käihkö komppaa taas vaihteeksi kremliinien narratiiveja hyysärin mielipideosastolla:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010644417.html

Sodan pitkittyessä ja rintamatilanteen jumiutuessa sekä Ukraina että Venäjä ovat ilmaisseet olevansa valmiita neuvottelemaan rauhasta vain omilla ehdoillaan. Kumpikin vaatii käytännössä vastapuolen antautumista.

Vai että Ukraina vaatii ryssää antautumaan!

Venäjän tavoin Ukrainakin tahtoo sanella, mistä tulevissa rauhanneuvotteluissa viime kädessä neuvotellaan. Ulkopuolisesta tuesta riippuvaisella Ukrainalla on kuitenkin vähemmän varaa näyttäytyä rauhan esteenä kuin Venäjällä.

Ukrainalaisethan ne rosvoja ovat, kun rajoja ylittävät. Toiset sitä vaan turvallisuuttaan varjelee, kun rajoja siirtelevät. Jos näillä jutuilla ei pääse Aleksanteri-instituutin pääylijohtajaksi, niin en tiedä millä pääsee... 🤣
 

Komennot vaan kovenee, kuvastaa vain entistä enemmän miten kusessa ollaan ja paniikki hiipii jo Kremlin käytäville :ROFLMAO:
Ei ajeta vihulaista pois, eikä vapauteta vallattua äiti-venäjää?

Ei ei, mieluummin ryhdytään teloittamaan omia syyllisiä.
 
Back
Top