Outside the Wall (Waters)
All alone, or in two's,
The ones who really love you
Walk up and down outside the wall.
Some hand in hand
And some gathered together in bands.
The bleeding hearts and artists
Make their stand.
And when they've given you their all
Some stagger and fall, after all it's not easy
Banging your heart against some mad bugger's wall.
"Isn't this where...."
===============================================
Tulee tuo tietty rock-ooppera mieleen aina kun mietin nyky-Venäjää. Eurooppa ja USA olisivat mielellään Venäjän parhaat kaverit ja liittolaiset mutta kun yksi hullu pystyttää muureja...
Putinille kun ei kelpaa olla yksi porukassa vaan pitäisi päästä jengin kingiksi.
Sääliksi käy venäläisiä. Harvinaisen paska herraonni.
Missä tahansa jos jengin kingiksi pääsisi kaikista tyhmin ja valhellisin tulee katastrofi tavalla tai toisella. Jos valtion päämiehenä on rikollinen, tuloksena on mafiavaltio. Sinne mahtuu myös fasismit ja vaikka mitä. Kansa ei kertakaikkia tajua siellä yhteisen hyvän päälle mitään.
Sama "paska herraonni" vaivaa Suomessa asuvia venäläisiä. Eilen minulla oli vaihteeksi uusi "talvisota" yhden Suomessa asuvan vatnitsan kanssa. Vatnitsa alkoi huuta kun riivattu "Suomen velasta". Aina kun alan puhua Ukrainasta ja Putinista tämä ei kovin ajattelukyvyllä pilattu nainen alkaa kiljua "Suomen velasta" (vatnikit rajan takana kiljuu "usa:n velasta" btw)
Hänen kaltaisille on ihan turhaa sanoa: tiedätkö että Suomi on edelleen AAA luokituksessa, luin jotain tästäkin. Ei ne tietää mitään tästä, mutta itse sana "velka" on SE juttu. Ja sitä täytyy huutaa. Huom. Ei puhua, huom.vaan huutaa. Mutta, mitä Suomen ja maailman talouteen tulee,myönnän itsekin tiedäväni aika vähän, mutta haluan tietää enemmään, ja myös ymmärrän, että se on aika iso aihe, pitää tietää tosi paljon, ja siksi tyydyn kuuntelevan osaan. Toisin kun vatnikeille, jolle taloudesta tietämiseen riittää sana "velka".
Ja hän on asunut 20 v Suomessa, sitten hän lisää (myös huutamalla) "minun lapsenlapset joutuvat asumaan täällä". Kun heille sano, no juuri tämän takia sinun täytyy olla perillä asioista eikä huudella iskulauseita. Mutta ei, huuto vai kovenee.
Keskustelin viime kesän alusta yhden ystäväni kanssa tästä vatnikeiden tavasta reagoida länsimäiseen informaatioon, hänkin pani merkille (hän on mies, minua paljon vanhempi) että heti kun vatnikit kuulee jotain sellaista mitä ei sovi heille syötetyn propagandaan, ne alkavat huutaa. Ei ole väliä, missä vatnikki on, Moskovassa vai Helsingissa, onko hän eläkkeellä, kouluttamoton, sivistymätön vai työelämässä, kouluja käynyt, nuori vai keskiikäinen. Jos he katsovat kremlin propagandaa, he menevät pois tolaltaan. Ystäväni on varsinainen skeptikko myös, mutta hänkin esitti että mahdollisesti jotain teknikoita käytetään tähän tv:n aivopesuun. Ihan kun heidät hypnotisoitu, ja aina kun joku yrittää herättä heidät tästä, heidät on ohjelmoitu hysteeriaan ja agressioon.