...ja sodan jälkeen, kun turpaan on tullut, lähes 99% on ollut niitä hyviä ihmisiä (vrt. natsit ja vuosi -45)... vähän ku pikkukersana "en minä mutta kun ne muut"... Uskotko edes itse tuohon? Kuka siellä Ukrainassa häärii? putin yksikseen?, vai nämä sinun mainostamat "hyvät ihmiset"?... Kyllä siellä ihan normi ryssä siviileitä tappaa ja raiskaa... taaperoita raiskailee ja sotavankeja ampuu... ei puutin, vaan RYSSÄ... saatana koko kansakunta eristettävä ihmisten joukosta seuraavaks 150v ajaksi, sitte varovasti katotaan, onko iigorilla viellä vallotushaluja...nää on just niitä "hyviä ihmisiä" jotka itkee Krimillä autossa, kuin pitää pois lähteä... mutta eivät huomaa että ite 2015 puhui "tässähän on kiva talo, kunhan siivotaan lastenhuoneesta nuo ukrainalaisten lelut veke, niin tämä on meidän talo" ... ei ne vidun kusipäät vaan koskaan ole tajunnut mitään oikeudenmukaisuudesta ja hyvistä tavoista... turha alkaa pestänaamaa jonkun "demu":n, kuitenkin vaihto-oppilas neuvosto Käkisalmesta, eli sekin varastettua aluetta
Minä olen Suomessa syntynyt, en puhu sanaakaan venäjää tai koskaan käynyt Venäjällä.
Olen suorittanut varusmiespalveluksen, käynyt RUK kurssin 183 (saman jonka nykyinen puolustusvoimien komentaja kävi). Olen kahden reserviupseeriseuran jäsen.
En ole koskaan äänestänyt vasemmistopuolueita tai vihreitä. En tunne henkilökohtaisesti ketään venäläisiä, mitä nyt joku on joskus ollut sattumalta samassa työpaikassa.
Vaimoni isovanhemmat olivat karjalan evakkoja. Molemmat isoisäni sotaveteraaneja (sotilaspoliisi ja paarinkantaja Kiestingin rintamalla).
Voitte käydä kirjoittamiani viestejä tällä foorumilla läpi. Niistä ei löydy pienintäkään myötämielisyytta veneäläisten sotatoimille Ukrainassa eikä muuallakaan. Eikä viesteistäni myöskään löydy mitään posiitiivista sanottavaa Hamasin, Hizbollahin tai muiden terroristiryhmien toiminnasta.
Mielestäni on melkoisen sivistymätöntä, jos joku alkaa pitämään kaikkia venäläisiä kategorisesti eläimiäkin alempiarvoisina - vaikka kömpelön huumorin varjollakin - mitä huumoria tuossa jutussa johon reagoin ei kyllä vähimmissä määrin ilmennyt.
Samoin pidän ala-arvoisena, jos joku tällaisesta yleistä ihmisarvoa puolustavasta kommeentista vetää sellaisen johtopäätöksen, että olisin joku venäläistaustainen trolli
'demu":n, kuitenkin vaihto-oppilas neuvosto Käkisalmesta.
Joku saattaisi tuollaiset kommentit viedä jonnekin muualle jatkokäsiteltäväksi, mutta minä en sellaiseen ryhdy. Nimimerkeillä kun tässä esiinnytään niin tuollaisten loukkausten kirjoittajathan saattavat olla vaikka hyviä ystäviäni tai työkavereitani (tosin tuttavapiirissäni ei kyllä tietääkseni ole noin voimakkaasti muita ihmisryhmiä arvostelevia henkilöitä.
Samoin romaneista kerrottavat pilkalliset '
vitsit' ovat aika häpeällistä ja rasistista käytöstä.
Oma esimieheni on romanitaustainen, eikä minulla ole hänen tavoistaan, käytöksestään tai sivistyksestään mitään moittimista tai huomautettavaa - päinvastoin.
Samaa arviota en muutamista tällä foorumilla kirjoittavista henkilöistä haluaisi antaa.
Vaikka Ukrainan sota nostattaa paljon tunteita, ei se ole mikään tekosyy heittää hyviä ja inhimillisiä käytöstapoja roskakoppaan.
"Loukkaus häpäisee vain lausujansa." - Kungfutse
En tiedä miten moderaattorit tämän foorumin kuohuntaa siivoavat, mutta jonkin verran sellaiseen tuntuisi olevan aihetta.
Itse voin vain laittaa tuollaiset kommentoijat ignoreen.