hyvis
Eversti
Vai sittenkin, "kikkelis kokkelis" ja hilut ranteissa Haagiin.Pääörkillä ja hevosella ei ole matkuskieltoa Eurooppaan. Ei ole kuulemma ollutkaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vai sittenkin, "kikkelis kokkelis" ja hilut ranteissa Haagiin.Pääörkillä ja hevosella ei ole matkuskieltoa Eurooppaan. Ei ole kuulemma ollutkaan.
Seuraava kiinnostava tieto olisi selitys näille numeroille eli johtuuko se siitä että noin suurta osaa rataverkosta ei ole sähköistetty? Vai eikö sähkönsiirtokapasiteetti riitä joten osa vetureista ajetaan dieselillä? Vai onko tämä merkki jonkinlaisesta sotaan valmistautumisesta eli oletetaan että sähköverkko on jossain vaiheessa nurin mutta tavaran pitää silti pystyä liikkumaan? Vai onko diesel niin paljon halvempaa Venäjällä että diesel-veturi on aidosti kilpailukykyinen sähköveturin kanssa?
Tämä ei ole mikään uusi juttu vaan vanhojen perinteiden jatkamista eli diesel-veturit ovat yleisessä käytössä nykypäivänäkin.
Arvaan että sähköistämättömät radat ovat yksi iso selittävä tekijä: Venäjän kokoisessa maassa ei ole järkevää vetää sähköjä joka paikkaan.
Ei. Psykopatologinen narsisti pyrkii aina esiintymään voittajan rinnalla.Tänään ukrainan presidentti menee rotanpesään ,veikkauksia tuleeko nolaus yritys kaksi.
Mustat ainakin oli sähköistämättömiä.Sähköistämättömiä ratoja on Venäjällä todella paljon. Isoa osaa pääradoistakaan ei ole sähköistetty.
Sen, että mitkä radat on sähköistetty näkee esimerkiksi täältä: https://openrailwaymap.org/ Kartan sivupalkista valitsee sähköistysnäkymän (electrification), jolloin sähköistämättömät radat näkyvät mustina ja sähköistetyt eri väreillä.
Sähköverkosta löytyy huonosti mitään tietoa, tai sitten en osaa etsiä. Noiden linkitettyjen tuhoamisuutisten perusteella eri suurjännitetasojakin on vaikka ja mitä, kun viimeisin iso muuntaja oli 750kV. Googlen tekoälyhaku näyttäis että siirtoverkoissa olis käytössä 220, 330, 500, 750 ja 1150 kV jännitteitä, joten on siinä huoltovarmuudessa tekemistä kun jokaiseen on omat kilkkeensä.Onko kokonaiskäsitystä montako suurta sähkön runkoverkkomuuntajaa ryssällä on? Samoin kiinnostaisi kuinka monta pumppausasemaa kaasu- ja öljyputkiverkostossa on. Jalostamolistasta päätellen yksittäisiä jalostamolinjastoja on noin about sata (isoissa jalostamoissa niitä on useita). Oletettavasti yksi onnistunut jalostamoisku pudottaa aina yhden linjaston vähintään useammaksi kuukaudeksi.
Putleri voi pistää sodan kannattajat kuriin ja Siperiaan siinä missä sodan vastustajatkin.Tässä on ihan normaalin kiinteistökeinottelun ja nurkanvaltauksen otteet käytössä. Ensin jutellaan mukavia ja katsotaan tuleeko se kauppa edullisesti itselle. Jos ei tule niin sitten aletaan akressiivisesti kaivaa maata vastapuolen jalkojen alta. Välillä kysellään että jokos nyt kiinnostaisi myydä halvalle vai ei. Lopputulos on joko halvalla myynti kun uhri antaa periksi tai sitten konkurssi.
Se mitä tässä ei Valkoisessatalossa ymmärretä on että ei putleri voi luovuttaa. Tämän estää sisäpoliittinen tilanne ja ryssälän talous. Sisäpoliittisesti putlerilta lähtee pää harteilta jos luovuttaa. Taloudellisesti ryssälä kippaa syvään lamaan jos nyt lopettaa. Ainoa toivo putlerille ja suurimmalle osalle nykyjohtoa on voitto. Jonkinlainen toinen reitti on öljynhinnan raju nousu jolla saisi valuttatuloja niin että ryssälän talous voidaan pelastaa.
Käytännössä putleri maalasi itsensä nurkkaan kun ei vetäytynyt Ukrainasta samalla vauhdilla kun tuli lähtö Kiovan ympäristöstä. Tuon jälkeen ulospääsytiet ovat haihtuneet olemattomiin ja ainoa mahdollisuus on Ukrainan kaatuminen.
Johtamisen perusteisiin kuuluu ettei anneta käskyä jos sitä ei tulla noudattamaan.Pääörkillä ja hevosella ei ole matkuskieltoa Eurooppaan. Ei ole kuulemma ollutkaan.
Yritin joskus hakea tuota numero eli miten paljon Venäjällä on diesel-vetureita, mutta löysin vain arvioita tai vanhoja ostosuunnitelmia eli mitä ovat hankkimassa (jos osto toteutuu suunnitellulla tavalla).
Useamman lähteen perusteella näytti siltä että karkeasti ottaen noin 50% vetureista olisi diesel-vetureita ja 50% sähkövetureita. Todellisuudessa numerot voivat olla hieman kallellaan jompaan kumpaan suuntaan mutta tuo tuntui olevan kohtuu hyvä nyrkkisääntö.
Seuraava kiinnostava tieto olisi selitys näille numeroille eli johtuuko se siitä että noin suurta osaa rataverkosta ei ole sähköistetty? Vai eikö sähkönsiirtokapasiteetti riitä joten osa vetureista ajetaan dieselillä? Vai onko tämä merkki jonkinlaisesta sotaan valmistautumisesta eli oletetaan että sähköverkko on jossain vaiheessa nurin mutta tavaran pitää silti pystyä liikkumaan? Vai onko diesel niin paljon halvempaa Venäjällä että diesel-veturi on aidosti kilpailukykyinen sähköveturin kanssa?
Tämä ei ole mikään uusi juttu vaan vanhojen perinteiden jatkamista eli diesel-veturit ovat yleisessä käytössä nykypäivänäkin.
Arvaan että sähköistämättömät radat ovat yksi iso selittävä tekijä: Venäjän kokoisessa maassa ei ole järkevää vetää sähköjä joka paikkaan.