Ukrainan konflikti/sota

Näin sitä sitten ollaan sodassa mukana putinin silmissä.
No, Suomen intresseissä on kuluttaa vihollisen voimia mahdollisimman paljon jossain muualla. Näin ajattelisi suurvalta, kysymysmerkiksi jää haluammeko yrittää toimia niin. Ehkä pitäisi, meillä on kokoamme isompi voima.
 
Ei Haeta suomea Natoon, tällöin venäjä Ei suutu ja uhkaa meitä sotilaallisesti. (Uhkailee jatkuvasti kaikkea)

Sama käännettynä normaali elämään: väkivaltaisissa ja manipuloivussa avioliitoissa: En mä sitä Marttia uskalla jättää kun se aina hakkaa minua kotona ja sitten se vasta hakkaakin sekä alkaa vainoamaan jos sen jätän ja lähden turvataloon.
 
Ei Haeta suomea Natoon, tällöin venäjä Ei suutu ja uhkaa meitä sotilaallisesti. (Uhkailee jatkuvasti kaikkea)

Sama käännettynä normaali elämään: väkivaltaisissa ja manipuloivussa avioliitoissa: En mä sitä Marttia uskalla jättää kun se aina hakkaa minua kotona ja sitten se vasta hakkaakin sekä alkaa vainoamaan jos sen jätän ja lähden turvataloon.
Amen. Käy vielä kuten Sellon Prismassa joskus taannoin.
 
No, Suomen intresseissä on kuluttaa vihollisen voimia mahdollisimman paljon jossain muualla. Näin ajattelisi suurvalta, kysymysmerkiksi jää haluammeko yrittää toimia niin. Ehkä pitäisi, meillä on kokoamme isompi voima.

Mutta kuluttaako vihollista paremmin suomalais- vai ukrainalaissotilas samalla kalustolla varustettuna? Tämä on nähty ainakin arabien suhteen - jenkki korkkaa Abramsilla T-72:n, kun taas arabi jalkautuu ja pakenee, vaikkei vastassa edes ole vihollisen vaunuja.
 
No, Suomen intresseissä on kuluttaa vihollisen voimia mahdollisimman paljon jossain muualla. Näin ajattelisi suurvalta, kysymysmerkiksi jää haluammeko yrittää toimia niin. Ehkä pitäisi, meillä on kokoamme isompi voima.
tässä voi käydä suomelle pian samanlailla kuin jenkeille vietnamissa. "Kun jenkit tuki Ranskaa aikonaan vietnamin sodassa ja pian olivat niin syvällä että itse joutuivat laittamaan miehiä kuolemaan" Tuota efektiä suomen pitää välttäää venäjän kanssa. Koska venäjä voi mahdollisesti käyttää meitä vastaan samanalaista agressioita kun ukrainnassa tällä hetkellä. Silloin kun tulee julki että olemme liittymässä natoon silloin venäjä saa oivaan propaganda koneiston käyntiin "Puolueeton suomi tappoi tykistöllään ukrainssa venäläisiä sotilaita ja liittyvät nyt natoon".
 
Viimeksi muokattu:
tässä voi käydä suomelle pian samanlailla kuin jenkeille vietnamissa. "Kun jenkit tuki Ranskaa aikonaan vietnamin sodassa ja pian olivat niin syvällä että itse joutuivat laittamaan miehiä kuolemaan" Tuota efektiä suomen pitää välttäää venäjän kanssa. Koska venäjä voi mahdollisesti käyttää meitä vastaan samanalaista agressioita kun ukrainnassa tällä hetkellä. Silloin kun tulee julki että olemme liittýmässä natoon Ja venäjä saa oivaan propaganda koneiston käyntiin "Puolueeton suomi tappoi tykistöllään ukrainssa venäläisiä sotilaita ja liittyvät nyt natoon".
Bätmännin ulostuloja vartoomaan.
 
Kyllä tässä jää meikäläisille nyt mustapekka käteen. Lehmänkauppoja tehdään varmasti myös kabineteissa demokraattien kanssa. Lopputuloksena viimeisimmän teknologian myyntikielto Venäjän rajanaapureille. Saadaanko vielä anella Ruotsista josko niitä Gripeneitä olisi vielä tarjolla?
 
Hieno ele Virolta. Nyt odotellaan mielenkiinnolla ketkä meidän nykyisistä ja entisistä poliitikoista alkavat vastustamaan luvan myöntämistä ja millä perustein.
Varmasti laitetaan joku nimetön virkamies tekemään päätös jollain lakiteknisellä perusteella, joka kieltää moisen. Sitäpaitsi, eikös Suomi ole sitoutunut olemaan viemättä aseita sotaakäyviin maihin?
 
Miksi ihmeessä Ukrainaan pitäisi tykistöä lahjoittaa, siellä on vajaat 2000 putkea. Ainoastaan ammuksista on pulaa...

Jokainen tykki ja ammus on tarpeeseen...ja tässä tapauksessa ne menee todella hyvään käyttöön..
 
Back
Top