Ukrainan konflikti/sota

- suomi on hyvän infransa ja geopoliittisen sijaintinsa vuoksi edelleen todella vaarallinen naton potentiaalisena tukialueena. Venäjä tietää, että suomalaiset enemmän kuin kernaasti päästävät naton joukot maahan, jos tilanne eskaloituu. Siksi suomesta on PAKKO vallata strategisesti merkittävät kohteet ajoissa ennen kuin nato pääsee käyttämään niitä hyväksi.
Voi hyvin olla, että Suomella ja Natolla on kassakaappisopimus siitä, että Nato-joukot tulevat Lappiin heti, kun tilanne hiukankin osoittaa kriisiytymisen merkkejä. Tämä saattaa olla myös se, mihin yhä tiiviimpi yhteistoiminta Suomen ja Naton välillä keskeisimmin tähtää.
 
Kiinan voimasuhteita ei pidä vähätellä, vanja on kuin rukkanen jos Xi & co niin päättää, tätä en epäilisi yhtään.
Venäjällä on enemmän ytimiä.

Mä luulen, että vasta seuraava Venäjän johtaja saa tutustua kiinalaisuuteen lähemmin. Xi haluaa ensin kunnon otteen Venäjän taloudesta. Nyt balanssi on Venäjän kauppa Kiinaan 20% ja päinvastoin 2%. Kun lukema on jossain lähempänä 40, niin Xillä on oma hana. Ja jos sen kääntää kiinni, niin sitä ei kiinalaiset edes huomaa, Venäjä olisi järkyttävässä lamassa. Kiina ottaa Venäjän kiertoradalleen venäläisen ahneuden siivittämänä. Lähde: Mun foliohattu. Kiina haluaa Venäjän luonnonvarat halvalla. Missä raja muka kulkee, sillä ei ole väliä, kuhan kiinalaiset saavat touhuta vapaasti.
 
Ei paljon hymyilytä, me ollaan seuraava jonossa jos tälle ei nyt laiteta stoppia.

Otetaan ihan rennosti vaan.

Juodaan kahvit ja tarkkaillaan tilannetta.

Niinistöltä kysyttiin, pelätäänkö Suomessa Venäjän hyökkäystä.

– Emme pelkää lainkaan. Tilanne rajalla ja Itämerellä on rauhallinen.

Niinistöltä kysyttiin myös Suomesta ja mahdollisesta Nato-jäsenyydestä. Niinistö myönsi, että jotkut olivat muuttaneet kantaansa Natoon liittymisestä Ukrainan tapahtumien takia. Hän kuitenkin sanoi, että mahdollista jäsenyyttä tulisi harkita tarkkaan.

– Se riippuu siitä, mitä todella tapahtuu Ukrainassa ja, miten Venäjä käyttäytyy sen jälkeen. Jos Venäjä kokee, että kyse on ollut menestystarinasta, se tekee Venäjästä vaarallisemman.

pic_5_307330_k307342_1200.jpg
 
Venäjällä on enemmän ytimiä.

Mä luulen, että vasta seuraava Venäjän johtaja saa tutustua kiinalaisuuteen lähemmin. Xi haluaa ensin kunnon otteen Venäjän taloudesta. Nyt balanssi on Venäjän kauppa Kiinaan 20% ja päinvastoin 2%. Kun lukema on jossain lähempänä 40, niin Xillä on oma hana. Ja jos sen kääntää kiinni, niin sitä ei kiinalaiset edes huomaa, Venäjä olisi järkyttävässä lamassa. Kiina ottaa Venäjän kiertoradalleen venäläisen ahneuden siivittämänä. Lähde: Mun foliohattu. Kiina haluaa Venäjän luonnonvarat halvalla. Missä raja muka kulkee, sillä ei ole väliä, kuhan kiinalaiset saavat touhuta vapaasti.
Täysin saamaa mieltä.
 
Kiinalaisilla on tällä hetkellä omat ongelmansa, kun ulkomaisella velalla pönkitetty kiinteistösektori on romahtamassa. Xi ei välttämättä ole napamies enää juhannuksena.
 
Tuo taisi olla jo Donbassin valtauksen alkumetreillä täällä näkyvissä. Eiköhän toiminta ole tuosta kehittynyt. Nuo oli jotain wanna-be sotureita ilman koulutusta, heikosti kävi.
Otetaan ihan rennosti vaan.

Juodaan kahvit ja tarkkaillaan tilannetta.

Niinistöltä kysyttiin, pelätäänkö Suomessa Venäjän hyökkäystä.

– Emme pelkää lainkaan. Tilanne rajalla ja Itämerellä on rauhallinen.

Niinistöltä kysyttiin myös Suomesta ja mahdollisesta Nato-jäsenyydestä. Niinistö myönsi, että jotkut olivat muuttaneet kantaansa Natoon liittymisestä Ukrainan tapahtumien takia. Hän kuitenkin sanoi, että mahdollista jäsenyyttä tulisi harkita tarkkaan.

– Se riippuu siitä, mitä todella tapahtuu Ukrainassa ja, miten Venäjä käyttäytyy sen jälkeen. Jos Venäjä kokee, että kyse on ollut menestystarinasta, se tekee Venäjästä vaarallisemman.

pic_5_307330_k307342_1200.jpg

Jahas. Sale meinaa ensin odotella, että venäläiset siirtää pumpun rajalle. Sitten vois jo harkita Nato hakemuksen laittoa, mutta ensin juodaan kahvit.
 
Kiinalaisilla on tällä hetkellä omat ongelmansa, kun ulkomaisella velalla pönkitetty kiinteistösektori on romahtamassa. Xi ei välttämättä ole napamies enää juhannuksena.
Se on jonku muun vika ja leirille. Xi on pönkittänyt asemansa hyvin. Kuprun pitää olla massiivinen, että vaikuttaa. Käsittääkseni Kiinan kasvua on pönkitetty rakentamalla velaksi ja osa on tyhjänä eli ei tuota. Turkin tautia voi olla ilmassa.
 
Back
Top