Ukrainan konflikti/sota

Ajattelin illemmalla tehdä pikku lahjoituksen sotakassaan. Saisivat sitten ainakin jokusen rynnäkkökiväärin patruunan ostettua. Ja itse sen fiiliksen että tekee sentään jotain konkreettista itsekin.

Mä en saanut noilla tilinumeroilla maksua läpi, valitti väärästä tilinumerosta vaikka triplatarkistin että on oikein. Onnistuuko?

Länsi-Ukrainassa torjuttu tämän mukaan maahanlaskujoukkoja:
Tavoite estää aseapu?
kuulostaa niin oudolta (60 hengen iskuosasto) että joko erikois janttereita tai feikki

Täytyy sanoa että ketju on ollut mukavaa luettavaa. Yksituumaista keskustelua. Tulee mieleen yhden kauniin laulun sanat
"sinuun koskea ei väkivalta saa!Kallios ei horju, vaaras poies torjuu.Ollos huoleton, poikas valveil' on!"

somea kun lukee niin siellä ei niin yksituumaisuutta näy. Paljon Venäjä mielisiä kommentteja ja kannanottoja.
Ainahan niitä on, nyt varsinkin mutta lienee pieni porukka, tosin äänekäs sellain en jolloin vaikuttaa isommalta kuin todellisuudessa onkaan

Ajattelin illemmalla tehdä pikku lahjoituksen sotakassaan. Saisivat sitten ainakin jokusen rynnäkkökiväärin patruunan ostettua. Ja itse sen fiiliksen että tekee sentään jotain konkreettista itsekin.

Haluaisin ja aionkin varmaan osallistua, mutta toivottavasti Suomen yya-ajan muinaisjäänteet ei joskus keksi alkaa ajamaan näistä jotain selvityksiä että kuka on tukenut rahallisesti sotaa käyviä maita.

Olisi nimittäin niin perin perinteistä Sääntö-Suomi paskaa alkaa ruotimaan noita ja tehdä merkintä jonnekin rekisteriin. :mad:

Se on kyllä ihan hirveä asia alkaa ihmisiä leirittämään näiden etnisyyden perusteella, oli syy mikä tahansa.
Sodassa kuolee ihmisiä. On parempi suojella elämää vaikka sitten viemällä porukkaa internointileireille kuin että annetaan desanttien vapaasti toimia ja toisaalta kansalaisten ottaa turvallisuus huolehdittavaksi. Tuolla toimenpiteellä voidaan suojata sekä vähemmistöä että omaa toimintavapautta.

Haluaisin ja aionkin varmaan osallistua, mutta toivottavasti Suomen yya-ajan muinaisjäänteet ei joskus keksi alkaa ajamaan näistä jotain selvityksiä että kuka on tukenut rahallisesti sotaa käyviä maita.

Olisi nimittäin niin perin perinteistä Sääntö-Suomi paskaa alkaa ruotimaan noita ja tehdä merkintä jonnekin rekisteriin. :mad:
Olisin kyllä valmis osallistumaan. Turha miettiä jotain sääntösuomea kun tietää tekevänsä mitä pitää. Isommat jutut kyseessä.

5000.jpg

5329.jpg

Unkarin rajalla. Evakit tekevät mitä tahansa, vaikka pyörällä rajalla.
4783.jpg

3500.jpg

Sodassa kuolee ihmisiä. On parempi suojella elämää vaikka sitten viemällä porukkaa internointileireille kuin että annetaan desanttien vapaasti toimia ja toisaalta kansalaisten ottaa turvallisuus huolehdittavaksi. Tuolla toimenpiteellä voidaan suojata sekä vähemmistöä että omaa toimintavapautta.
En väitä etteikö se olisi tehokas keino. En vaan itse ekana alkaisi leirittämään ketään.

Twiitin käännös Googlella:

- Kuinka monta teitä on siellä?
- 4 yritystä, siellä, siellä ja siellä.
- Joten, vittu, riisu panssari ja ota se vangiksi, minulla on ladattu ase, kuka heiluttaa venettä, minä ammun.
Paikalliset miehet asettavat hyökkääjille uhkavaatimuksen ja määräävät antautumisehdot. EPÄTODELLINEN.
Kyllä. Samanlaista some nuorisoa siellä on kuin muuallakin. Huonot johtajat harhaan johtavat kansaa eikä kaikki kannata nykyistä johtoa tai usko sen valheisiin.

Hyvä kirjoitus. Paljon asiaa. Yllä oleellisin mutta vaikutus on psykologinen, eikä kiristysruuvin kiristämistä ole lopetettu. Rahojen ollessa se kaikkein tärkein, rahoihin kajoamalla saat ne pelkäämään sekä kiehumaan raivon partaalla, vaikka summa olisi mitätön. Greed is strong.
Ja kannattaa muistaa, että meillä Suomessakaan ei ole ihan puhtaat kädet tässä suhteessa. Suomen kautta on mennyt melkoisia summia eteenpäin. Joskus väitettiin, että Putin itse olisi mieltynyt käyttämään Suomea rahojensa kauttakulkumaana.

Sama kuvio näyttää jossain mittakaavassa toistuvan since ratteentie 1940, se, se vaan on vaikka voissa paistaisi ja vuodet vierisi...
Niiltä ei vaan onnistu asioiden suunnitteleminen/ennakoiminen riittävän pitkälle/muuttuvien tilanteiden varalle, liekö systeemi vaan niin mätä ja kankea että samantyyliseen toimintaa päädytään yhä uudelleen ja uudelleen.

Arvokas saalis. Pioneerikalustoa. Liike hidastuu hyökkäävällä kärjellä.
Suurilla etäisyyksillä kärki voi edetä pitkällekin, mutta perässä seuraavat huolto / pioneeriyksiköt ovat todella alttiita väijytyksille. Sitä kauempana, mitä ollaan lähtöpisteestä, sitä vaikeammaksi alttiimmaksi huoltaminen käy. Mistä minä mitään teidän, mutta ilmeisesti rajallisesti käytettävissä olevien tietojen perusteella Venäläisten huollolla on vaikeuksia ainakin alueilla, joissa on edetty kauas hyökkäysten lähtötasoilta.

Tämän sodan luonne ilmeisesti kiovan ja itäukrainan ulkopuolella on suurten etäisyyksien ja hajanaisten joukkojen taisteluita. Tälläisessä taistelussa rintamalinjat hämärtyvät ja tiedustelutiedon merkitys kasvaa entisestään. Puolustajan sekä hyökkääjään vaikuttaa suuresti joukkojen jakaminen suunnattoman suurelle alueelle. Ilmeisesti painopistealue on kuitenkin Kiovan ja Harkovan alueella.

Nämä on vähän tällaisia kaksipiippuisia juttuja.
Toisaalta raha virtaa Venäjälle, mutta toisaalta jokaisesta myydystä bensalitrasta virtaa verojen kautta rahaa omalle valtiolle, + plus työpaikat ja niiden tuotto valtiolle.

Ja ihan vain selvennykseksi, olen itse boikotoinut Teboilia tuon Lukoil-yhteyden takia jo vuosia.
Ymmärrän tuon täysin. Kuluttaja valitsee: Mukava paikallinen Teboil- kauppias, jonka myynnistä kuitenkin Venäjä saa siivun, vai yhtä mukava paikallinen kauppias kilpailevasta firmasta, josta ei kilahda raha oligarkkien kirstuun.

5472.jpg

tonttiin tullut kuljetuskone
5000.jpg

4632.jpg

:giggle:
6048.jpg

Termobarinen? Jäljet näyttäisi imaisuun sen sijään että ne olisi räjähtänyt ulos päin.

Back