Ukrainan konflikti/sota

Eilen jo Anonymous kaappasi venäjän Puolustusministeriön päätietokannan ja laittoi nettiin vapaasti ladattavaksi. Sisältö jää muiden arvioitavaksi. Twitterissä mm. oli linkkejä materiaaliin.
Jos jostakin saisi Venäjän vakoilijoiden henkilöllisyydet ja mihin maahan on sijoitettuna kukakin ja millä valeidentiteetillä, niin se voisi olla jo aikamoinen jymytieto. Voisi sitten vaikkapa USA:ssa sitten viranomaiset väijyä näitä vakoilijoita ja sitten sopivalla hetkellä murtautua heidän kotiinsa yöllä ja antaa heidän nukkuessa ysimillinen pikaburana.
 
Ratkaisevat hetket lähestyvät. Venäjä haluaa Kiovan, ja siinä sitä auttaisi Vasylkivin valtaus, jotta se pääsee myös etelästä lähestymään. Ukraina tappeli todella hyvin tänään siellä ja piti kohteen.

Maahanlaskujoukot, jotka on taisteluihin lähetetty, ovat kokeneet raskaita tappioita. Se on niiden hommaa.

Etuosastot ja desantit ovat välillä paljastuneet, ja silloin heitä on pidätetty ja tuhottu.

Valko-Venäjällä on uusi porras ryhmittyneenä, joten voimaa lisätään tilaan. Raskas epäsuora tulee mukana. Thermobaarisia (TOS-1) tuodaan eteen (kuvia löytyy jo). Jollain rakennetulla alueella tullaan yrittämään läpimurtoa. Sitä ennen tulee luultavasti aikaisempaan tapaan ilmapommituksia ja ohjusiskuja + voimakas elektroninen häirintä.

Etelässä Mariupolin tilanne luultavasti kehittyy. Näemmekö jo maihinnousun?

(radio vaikenee)
 
Oon kuullut, lähinnä muilta reserviläisiltä. Oon kuullut myös, että ampuminen tuntuu siltä kun lyötäis rautalapiolla täysiä naamaan ja molemmat silmät mustuu. En kyllä itse ampuessa tuntenut tuntemuksia itseäni kohtaan kohdistetusta fyysisestä väkivallasta, eikä kyllä mustunut silmätkään. Hurjemmalta se kehossa tuntu kun taistelijapari vieressä ampu omansa.
Sellainen tärähdys ja kohtalainen paineen tuntu kehossa. Eikä se potkaissut niin kovasti kun piti posken tukeavasten oikeaoppisesti. :cool:
 
Väitetysti Harkovassa on aloitettu iso hyökkäys.

 
Varsinkin veteen suoritettu laskuvarjohyppy tst-varustuksessa on varsin mielenkiintoinen juttu... Ankkurina kun voi toimia 30kg painava reppu+muuta sälää.
Valjaat pitää avata ja niistä pudottautua ennen veteen osumista. Tämä on ihan perus harjoituksiin kuuluva toimenpide, mikä jokaisen hyppäävän tulisi hallita. En tiedä miten venäläiset homman hoitavat hypätessään, mutta yksi vaihtoehto on hypätä liivi repun päällä jolloin sen kanssa ei joudu ainakaan uimasille. Jossain tuota saatetaan jopa tehdä märkäpuvun ja asiaan kuuluvien varusteiden kanssa; itse en ole kokeillut muuta kuin uimavaihetta aseen ja varusteiden kanssa. Varusteet kyllä saa kellumaan.
 
Tarkoitin siis sitä, että Natoon liittyminen tekee Suomestakin punaisen vaatteen. Suomi ei kaikesta päätellen ole tällä hetkellä Venäjälle punainen vaate. En kommentoi asiaa enempää, koska jokainen on niin fanaattisesti omissa poteroissaan tämän erittäin herkän asian suhteen. Luottamukseni Suomen omaan puolustuskykyyn on noussut valtavasti tämän Ukrainan sodan aikana.
Vähän kuten pelkäisi murtovarkaan suuttuvan jos pidät ovesi lukossa.
Elämän voi elää jatkuvassa pelossa ja raiskattavana, tai sitten olla itse aktiivinen ja huolehtia itsestään.

Tuollainen jättäytyminen toisen armoille on tyhmää kun puhutaan omasta elämästä, rikollista kun puhutaan kansakunnasta.
 
Olin lukevani, että Saksan toimittamat aseet olisivat Panzerfausteja. Voisi olla jopa hyödyllisempiä nopean koulutettavuuden ja soveltuvuuden kaupunkitaisteluihin, johdosta.
Sellaisen löysin että Alankomaat lähettää 50 Panzerfaust-3 asetta ja niihin 400 ”rakettia, jos oikein asian ymmärsin.
Vieläkään en ole löytänyt Saksan Ukrainaan tarkoittamien panssaritotjunta-”ohjusten” tyypistä mitään tietoa.

Putinille tiedoksi: Se on myöhäistä katua kun on jo housuissa!
 
Se siitä viimeisestäkin Venäjän ystävästä...

Kreikka kehotti lauantaina Venäjää lopettamaan ilmahyökkäykset ukrainalaisiin kyliin ja syytti Moskovaa uutistoimisto AFP:n mukaan vähintään 10 etnisen kreikkalaisen siviilin "murhasta" näillä alueilla.

- Vaadimme Venäjän federaatiota lopettamaan välittömästi ilmahyökkäykset ja kaikki toimet siviilejä vastaan, Kreikan ulkoministeriö kirjoitti tiedotteessaan.
 
Back
Top