Ukrainan konflikti/sota

Olen melko varma että tämä oli väijy viime yöltä
g

g

g

Menee ohi aiheen, mutta Apilaksesta puheen ollen oletteko kuulleet tornaria, että Apilaksella ei anneta yksittäisen henkilön ampua rauhan aikana yli kolmea kertaa, koska ampuessa tulee niin kova paineaalto, joka vaurioittaa sisäelimiä.
Oon kuullut, lähinnä muilta reserviläisiltä. Oon kuullut myös, että ampuminen tuntuu siltä kun lyötäis rautalapiolla täysiä naamaan ja molemmat silmät mustuu. En kyllä itse ampuessa tuntenut tuntemuksia itseäni kohtaan kohdistetusta fyysisestä väkivallasta, eikä kyllä mustunut silmätkään. Hurjemmalta se kehossa tuntu kun taistelijapari vieressä ampu omansa.

Tsetseenit taitaa olla Ukrainassa vihattu ja todennäköisesti ensimmäisenä tapetaan kaikki.
Luulen myös että heidän eliminoiminen on prioriteetti.

Kuka tietää vaikka Stetseeniassakin tapahtuisi palatsivallankaappaus. Ei kai kukaan halua mennä syyttä suotta Ukrainaan tapettavaksi?

Saksan lupaamat panssarintorjuntaohjukset ovat todennäköisesti erilaisia Spike-ohjuksia(MELLS). Niitä valmistaan Saksassa, mutta suunnittelu on Israelilaista alkuperää.
Toivottavasti ne ovat nopeasti koulutettavia.

Charles Bronsonia mukaillen: Vain paras on kyllin hyvää venäläisille(roistoille)!
Tämä tulee siitä kun Bronson latasi itse patruunoita Wildey -pistoolia varten. Siinä luodit ovat suurriistan metsästykseenkin riittäviä.

500 Stingeria on Saksalta hieno juttu ja Alankomailta muistaakseni tulee 200 Stingeria.
Niitä on tulossa vielä muistakin maista. Aseistuksen kannalta näyttää hyvältä, jos ne vain saadaan sinne nopeasti.
Ei oikein hyvältä tankeille ja helikoptreille kun saa pelätä että joka puskaassa on ohjus odottamassa.
Kaikesta päätellen sissisota onnistuu ukrainalaisilta.

Ukrainan kelirikko eli raspuritsa lähestyy!:ROFLMAO:

Vapise Putin!

Ei lainkaan mahdotonta, jos on yritetty pudotusta rannan läheisyyteen tai kone saanut osuman ja paniikissa yritetty tyhjentää. Varsinkin pimeässä/hämärässä voi mennä muutenkin tosi helposti pieleen. Lisäksi kova tuuli voi viedä yllättävän paljon sivuun pudotusakselilta, vaikka pudotuskorkeus olisi vain se 200-300m. Noita pudotuksia on ihan NATO-maissakin mennyt ihan päin helvettiä jopa harjoitusolosuhteissa. Vähintään puut on monelle enemmän hypänneelle tuttuja. Veteen hyppäämistäkin pitäisi opetella, mutta eipä siellä nyt taida selvitä ilman märkäpukua, vaikka osaisikin toimenpiteet.

Ai me oltaisiin heittämällä päivässä Pietarissa ja Moskovassa? Nuo tuohon ei edes Wehrmacht pystynyt. Mutta nehän olikin amatöörejä Lauraan verrattuna.
Kyllä tätä nykyistä sotaa seuratessa kieltämättä on herännyt ajatus omasta "kuuden päivän sodastamme". Siis jos tämä Venäjän eliittijoukko olisi meitä vastaan lähtenyt niin olisimme olleet kuudessä päivässä Muurmannin radalla niin että heilahtaa, jos ei olisi vanhalle rajalle jarruteltu.

g

People stand in their building's basement they use as a shelter during bombings in the town of Schastia, near the eastern Ukraine city of Lugansk, on February 22, 2022, a day after Russia recognised east Ukraine's separatist republics and ordered the Russian army to send troops there as "peacekeepers."
Paljon puhuva, en nähnyt yhdessäkään mediassa, mutta tulee Georgian konflikti vahvasti mieleen
g

Firefighters work on a fire on a building after bombings on the eastern Ukraine town of Chuguiv on February 24, 2022

Jonkun tuokin on tehtävä vaikka on sotatila. En tiedä millä ne jaksaa.

Back