Ukrainan konflikti/sota

Ei vaan pysty ottaan vakavasti noita ”sotilaita”. Leveää haara-asentoa, liian isoja kamppeita ja ikivanhaa teräspottaa päässä 😂 Ryssän lentäjätkin näyttää jostain Teboilin baarista lahjotuilta läskeiltä juopoilta vanhoissa dimexin haalareissa 😂

näistä lentäjistä voisi tehdä Top Gun-parodialeffan sodan jälkeen..

on tässä kyllä sotilaslentäjälle aikamoinen mätisäkki ja manboobsit päässyt kertymään. Ei voi kuin ihmetellä tuota Ukrainaan sotimaan lähetetyn ammattiarmeijan tasoa maassa ja ilmassa - merestä en osaa vielä sanoa.
1646502786015.png
 
Viimeksi muokattu:
Medvedevin jahti "Fotinija" on talvitelakalla Suomessa.
Suomalaiset, älkää pettäkö minua.

Jussi: Kiitos tiedosta, katsotaan (mitä voimme tehdä).
HELSINGIN SANOMAT 05.03.2022

"EU:N Venäjä-pakotteiden toimeenpanosta vastaava ulosottoviranomainen oli perjantaina yhteydessä Kotka Yacht Storeen, kertoo yrityksen asiainhoitaja Heikki Kuokka.

Helsingin Sanomat uutisoi perjantaina, että Venäjän entiseen pääministeriin ja presidentin Dmitri Medvedeviin yhdistetty Fotinia-alus tuotiin viime syyskuun lopussa Kotkaan. Alus on talvisäilytettävänä ja huollettavana Oy Kotka Yacht Store Ltd:n tiloissa. HS pääsi lauantaiaamuna halliin kuvaamaan hallissa olevia veneitä.

EU kertoi 26. helmikuuta lisänneensä Venäjän turvallisuusneuvoston varapuheenjohtajana toimivan Medvedevin pakotelistalleen. Käytännössä listaus merkitsee muun muassa sitä, että henkilön omaisuus pyritään takavarikoimaan.

Suomessa tämä tehtävä kuuluu ulosottoviranomaiselle."

Nopeaa toimintaa Jussi!
 
Vähän tuhoutunut ja jäänyt ryssien kalustoa ukrainalaisille Harkovan lähellä. Tässähän on moninkin tavoin Talvisodan henkeä. :salut:


1b7eed59f11f857f.jpg
Pakko laittaa: Tuossa kuvassa voi mahdollisesti olla isoisäni. Eipä siitä sen enempää. Mikäli joku tarkasti tietää kuka tuo keskimmäinen sotilas kuvassa on niin sitten tuo ei ole isoisäni.

Isoisälleni kävi sitten huonosti hyökkäysvaiheen aikana syksyllä 1941, hermot meni. ( Olen käynyt sotamuseossa lukemassa hänen tietonsa ja myös joukkuososaston sotapäiväkirjat jatkosodan alusta asti, eli kesäkuusta 1941 alkaen)
Meillä on kuitenkin kirje häneltä , 7. -9. tammikuulta 1940, kuinka hän kuvailee raatteentien romuletkaa ja toteaa ” venäläiset/ ryssät on tällä seudulla nyt ajettu rajan taakse joka paikassa”.
Täysin off-topic.
 
Mitäpä luulet että Venäjä tekee Israelille nillää omilla ydinaseillaan joita on tolkuttomasti enemmän kuin Israelin arsenaalia? Israelin ydinasepolitiikka ei ole sellaista että Venäjälle ruvetaan jostakin Israelin ydinaseista (mitä kohtaan Israel pitää varovaista tunnustamatonta linjaa) - ne ovat tekijänä Israelin itsensä puolustamisessa, eikä mihinkään kaukaisille ulkomaille. On kyllä kumma että tästäkin jotkut jo ydinaseiden latausääniä intoilevat. "Israel välittäjänä, never happened." Zelenskyi itse pyysi jospa Israel yhtenä maana voisi toimia välittäjänä jo useita päiviä sitten: Israel on kyllä ollut välittäjänä historian aikana monessakin prosessissa, sen nyt ei pitäisi mitenkään ihmeellistä olla koska hän on itse juutalainen ja lisäksi mailla on hyvät suhteet.
Postisi aloitus, kuinka paljon enemmän ryssällä on ytimiä...

Riittää hyvin mulle.

Dasvidania.
 
Jos joukon tehtäviä ei kevennetä, niin 30% tappioiden jälkeen alkaa kyllä tökkiä.
Eli sitten jos tuossa lasketaan vaikkapa BTG:n miehistöä niin etulinjan taistelevat komppaniat koostuvat kolmesta komppaniasta, joissa kaikissa kolme kolmen miehistönkuljetusajoneuvon/rynnäkköpanssarivaunun/miehistönkuljetuspanssarivaunun joukkuetta + yksi em. ajoneuvon esikunta. Eli kaiken kaikkiaan siellä etulinjassa on 30 taistelevaa ajoneuvoa. Ja keskimäärin näihin ajoneuvohin yhteen menee se 7 jalkaväen taistelijaa. Eli yhdessä BTG:ssä on etulinjassa 210 taistelijaa. Eli tästä täytyy sellainen n. 40-65 napsia pois, että saa BTG:n pysäytettyä.
 
Eivät nämä mitkään kauneuskilpailut kai olleet? Tiedä vaikka olisi häijy ukko PMK:n takana, takaraivossaan kolmevuosikymmeninen angsti pidempien poikien vittuilusta.

Ei nyt lähdetä tähän ylimielisyyteen, vaan yritetään oppia koko ajan ja kaikesta.
Tässä yksi lyhyt mies, mutta ei mitenkään pieni...
 
Postisi aloitus, kuinka paljon enemmän ryssällä on ytimiä...

Riittää hyvin mulle.

Dasvidania.
Ai minä olen nyt joku ryssärölli kun tuon mainitsen: se nyt on ihan raaka fakta, eikä sen mainitseminen minusta mitään ryssärölliä tee, mutta kiva että tuolla sivutat koko tekstin (olen varmaan sitten joku Mantshurian Kandidaatti ryssärölli kun olen täällä foorumilla ollut aika monta vuotta pidempää kuin tänä vuonna liittynyt teikäläinen ja ikinä ei tuollaista heittoa ole laitettu minusta :unsure:). Jos et mitään muuta pysty kuin yrittää sivuttaa asiaa teennäisellä ryssärölli vedolla kun et kestä asiaa, niin ei voi muuta sanoa kuin jaa. :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
näistä lentäjistä voisi tehdä Top Gun-parodialeffan sodan jälkeen..

on tässä kyllä sotilaslentäjälle aikamoinen mätisäkki ja manboobsit päässyt kertymään.
Katso liite: 57868
Elintasomaha. Lentolisillä on vara syödä ja kurlata votkalla tuhdimmin kuin tavan kadunmiehellä. Jälkiviisaana Sergei voi olla ainakin hyvillä mielin siitä, että on sijoittanut ruplat viisaasti. Pysyvämpää tuo läski on kuin rahatalletuksen reaaliarvo venäläisessä pankissa.
 
Back
Top