Ukrainan konflikti/sota


Venäjän hallitus esittää maan parlamentille, että venäläisten lentoyhtiöiden ulkomailta vuokraamat lentokoneet voitaisiin rekisteröidä lentoyhtiöiden omaisuudeksi,
Ulkomaiset yritykset ovat vuokranneet Venäjälle yli 500 lentokonetta, ja vain pieni osa niistä on saatu palautettua maasta. Venäjälle jääneiden koneiden arvoksi on arvioitu yli 10 miljardia dollaria.
 

Venäjän hallitus esittää maan parlamentille, että venäläisten lentoyhtiöiden ulkomailta vuokraamat lentokoneet voitaisiin rekisteröidä lentoyhtiöiden omaisuudeksi,
Ulkomaiset yritykset ovat vuokranneet Venäjälle yli 500 lentokonetta, ja vain pieni osa niistä on saatu palautettua maasta. Venäjälle jääneiden koneiden arvoksi on arvioitu yli 10 miljardia dollaria.

Omasta mielestäni on viimeisen päälle hölmöä jättää palauttamatta niitä lentokoneita vuokranantajalle. Niillä ei voi kuukauden parin päästä lentää kun huollot ja varaosat jäävät saamatta. Leasing-vuokramaksu juoksee kuitenkin koko ajan vuokraajalle. Jos kyseiset lentofirmat meinaavat joskus lentää koneillaan ulkomaille, niin nehän tullaan takavarikoimaan maksamattomien leasing-maksujenvuoksi. Sama millä koneella operoivat niin eiköhän ne korppikotkarahastot joille ne velat myydään hanki oikeudenpäätöksiä, joilla saavat takavarikoida velkojen maksuun niitä lentoneita vaikka Yhdysvalloissa. Lisäksi myös tulevaisuudessa jos joskus Venäjän valtio pääsee eroon pakotteista, niin taitaa olla kyseisillä leasing-koneet varastaneilla firmoilla olla aika epätoivoista olla saada ostettua tai vuokrattua uutta kalustoa tilalle.

Jokainen tyylillään toki ja eihän ryssät olisi maineensa veroisia ryssijöitä jos jotain osaisivat tehdä edes järkevästi.

Sitä en tiedä voiko niitä lentokoneiden moottoreita satelliittilinkin etäyhteydellä muutakin kuin tarkkailla moottorinvalmistajan pajalla. Mahdollisesti se linkki on kaksisuuntainen ja moottorivalmistaja voi mahdollisesti pistää niihin etänä jotkut vikakoodit päälle jolloin moottorit eivät käynnisty. Ja voihan se olla että ryssät keksivät keinon kiertää ne vikakoodit ja huollon ilmaisimet, jotka estävät koneella lentämisen ja vikavalot mittaristosta peitetään jeesusteipillä ja vikaantuneet osat suihkumoottorista lähtien "korjataan" venäläiseen tyyliin kenties nekin jeesusteipin ja pikaliiman voimalla. Sitä en tiedä kuka sellaisen kyytiin matkustajaksi uskaltaa lähteä kun tiedossa on niiden "putin-huolto-ohjelmat".
 
Venäjän hallitus esittää maan parlamentille, että venäläisten lentoyhtiöiden ulkomailta vuokraamat lentokoneet voitaisiin rekisteröidä lentoyhtiöiden omaisuudeksi,
Ulkomaiset yritykset ovat vuokranneet Venäjälle yli 500 lentokonetta, ja vain pieni osa niistä on saatu palautettua maasta. Venäjälle jääneiden koneiden arvoksi on arvioitu yli 10 miljardia dollaria.
Siellä on johdossa todelliset ajatuksien Volgat, Donit ja Dneprit. Läntisille koneille tehdään neukkujen huolto-ohjelma ja ei muuta kuin viilaamaan varaosia paikallisella Puten pajalla. Sisäinen lento Venäjällä on pian todellinen jännitysnäytelmä.
 
Omasta mielestäni on viimeisen päälle hölmöä jättää palauttamatta niitä lentokoneita vuokranantajalle. Niillä ei voi kuukauden parin päästä lentää kun huollot ja varaosat jäävät saamatta. Leasing-vuokramaksu juoksee kuitenkin koko ajan vuokraajalle. Jos kyseiset lentofirmat meinaavat joskus lentää koneillaan ulkomaille, niin nehän tullaan takavarikoimaan maksamattomien leasing-maksujenvuoksi. Sama millä koneella operoivat niin eiköhän ne korppikotkarahastot joille ne velat myydään hanki oikeudenpäätöksiä, joilla saavat takavarikoida velkojen maksuun niitä lentoneita vaikka Yhdysvalloissa. Lisäksi myös tulevaisuudessa jos joskus Venäjän valtio pääsee eroon pakotteista, niin taitaa olla kyseisillä leasing-koneet varastaneilla firmoilla olla aika epätoivoista olla saada ostettua tai vuokrattua uutta kalustoa tilalle.

Jokainen tyylillään toki ja eihän ryssät olisi maineensa veroisia ryssijöitä jos jotain osaisivat tehdä edes järkevästi.

Sitä en tiedä voiko niitä lentokoneiden moottoreita satelliittilinkin etäyhteydellä muutakin kuin tarkkailla moottorinvalmistajan pajalla. Mahdollisesti se linkki on kaksisuuntainen ja moottorivalmistaja voi mahdollisesti pistää niihin etänä jotkut vikakoodit päälle jolloin moottorit eivät käynnisty. Ja voihan se olla että ryssät keksivät keinon kiertää ne vikakoodit ja huollon ilmaisimet, jotka estävät koneella lentämisen ja vikavalot mittaristosta peitetään jeesusteipillä ja vikaantuneet osat suihkumoottorista lähtien "korjataan" venäläiseen tyyliin kenties nekin jeesusteipin ja pikaliiman voimalla. Sitä en tiedä kuka sellaisen kyytiin matkustajaksi uskaltaa lähteä kun tiedossa on niiden "putin-huolto-ohjelmat".
Ei niitä korjata edes jeesusteipillä vaan otetaan rahat taskuun ja luovasti merkitään tietoihin, että kunnossa on ja huollettu.
 
Suomen Sotilas, tilanne 10.3


Vähän apeampi kuva vastapainoksi. Toivottavasti tässä tapahtuu pikkuhiljaa käänteitä, jotta usko säilyy
 
Tästä viestistä ei ota selkoa kovin helpolla. Paitsi sen, että Scrhöder ei osaa pysyä poissa näkyvistä. Sikäli Ahon kanssa samaa maata. Se ei vain osannut päästää irti, Aho hieman viimeisellä otti etäisyyttä.
Ehkä hän pyytää "jokapäiväistä leipäänsä" - eli olkoon se "leipä" nyt tässä tilanteessa mitä tahansa, mikä on lopulta hyväksi.
Mahdolliseen rukousposeeraukseen taas tarvitaan toisen tyyppistä uskoa.
 
Back
Top