Ukrainan konflikti/sota

Photos released by the ministry showed the top deck of the Nikolay Vilkov packed with at least 17 military trucks. All four ships also have internal holds capable of carrying various cargo or troops.

The Admiral Nevelskov and Peresvet were then detected by Japan on the morning of March 16, 220 kilometers northeast of Cape Shiryazaki.

The ships then proceeded through the narrow Tsugaru Strait, which separates Honshu from Japan’s northern main island of Hokkaido. The vessels were watched from the Japan Maritime Self-Defense Force’s destroyer JS Shiranui and P-3C maritime patrol aircraft.

Japanese media reported the ministry believes the ships were bringing additional units from Russia’s far east to shore up its forces involved in the invasion of Ukraine.

Ukraine’s Defence Ministry backed up this claim, saying March 18 that the Russian 155th Separate Naval Infantry Brigade, based in the port city of Vladivostok, and the 40th Separate Naval Infantry Brigade, out of Petropavlovsk-Kamchatsky, were heading west to “make up for the losses” suffered in Ukraine.

Both naval infantry units are assigned to the Russian military’s Eastern Military District.

The route taken by the Russian ships appears to suggest they were heading from Petropavlovsk-Kamchatsky in Russia’s Kamchakta Peninsula to Vladivostok, where they will most likely be loaded onto westbound trains if they are indeed bound for Ukraine.

Japan has designated the Tsugaru Strait an international waterway, allowing foreign ships to transit through it. The country claims territorial waters in the strait that extend 3 nautical miles from its coast, significantly less than the maximum of 12 nautical miles allowed under international law.
 
Russian military continues to grapple with the challenge of establishing air superiority over Ukraine against a determined opposition still reportedly possessing a meaningful number of manned fighter jets, as well as ground-based air defense systems, more of which should be on the way soon. There are signs, however, that the Kremlin is now taking this requirement more seriously, or at least is now willing to throw new and high-end surface-to-air missiles (SAMs) into the fray, including the 9K317M Buk-M3, known as the Viking in its export form, the latest iteration of the self-propelled, medium-range Buk system.
 
^Rannan luultavasti ainoa oivaltava piirros koskaan :) jonka vuoksi voinkin kerrata päivitetyn ennusteeni sodan lopputulemasta:

Mariupoli ja rannikko Krimille asti sortuu ylivoiman edessä lähipäivinä, pohjoisessa ryssä alkaa etsimään peruutusvaihteita joka vehkeessä, ja on itseasiassa ilmeisesti jo näin alkanut tekemäänkin. Itäosista en oikein osaa sanoa muuta kuin että kyllä ryssä ainakin nykyiset alueet pitää. Kun putleri on näin saavuttanut Suuren Voiton niin hyökkäys voidaankin jäädyttää, ammutaan halpaa rautakranua rintamalinjan yli, aina kun niitä alkaa kertymään asemiin huollon pelatessa.

Sitten Ukrainan johto joutuu tekemään ikävän päätöksen. Jatkaako sotaa jossa ei häämötä voitto, siis ryssän takaisinlyöminen vaan suostuuko tulitaukoon oman kansansa säästämiseksi. EU johto suosittelee tulitaukoa, USA ei niinkään mutta kuten hyökkäyksen alusta saakka on nähty niin USA on rajannut itsensä hyvin selvästi sodan ulkopuolelle. Joo, Javeliineja annetaan ja varmaan vähän rahaakin mutta se on siinä. Helppo uhota täällä, nimimerkkiurhona, mutta Zelenkyi ajattelee varmaankin kansansa kokonaisetua ja suostuu tulitaukoon ennen kesää.

Ennen kuin muste on kuivunut sopparissa sisäkumi hiestä loistaen Saksan Johtaja lentää/soittaa/lähettää asiamiehiä Moskovaan sopimaan energiatoimitusten häiriöttömästä jatkumisesta ja siitä ettei saksalaisten firmojen omaisuutta konfiskoida. Perässä hiihtää sitten EUn pienemmät nilkit. Putleri suostuukin hövelinä tähän, hintoja toki hieman tarkistellaan ylöspäin mutta ehkä, voi pojat, saattaa niistä uusista hinnoista riittää vähän Yhteiskuntavastuuta länsi Euroopan demokraattisille poliitikoillekin, ihan niin kuin ennenkin.. itse asiassa kansallistetusta eli varastetusta Nokiasta voidaankin tehdä joku "Mökyä" ja sitten vastaisuudessa Continental tekee Venäjällä ne laaturenkaat esim. Mercedes Benz autoihin! Kaikki voittavat! Sama paperi, tavaratalo ym biznexissä.

Putleri itse sitten. Suuri Voitonparaati tai ainakin juhla jossa Venäjä viihteen kirkkaimmat tähdet esiintyvät, isämmäällisiä puheita, prenikoitakin muutamalle upseerille jotka eivät ole kärynneet vielä tarvikkeiden lipastamisesta. Se tyhmempi puoli ryssistä pyyhkii kyyneleitään pieniä votkapaukkuja naukkaillen. Fasisti on taas kerran lyöty!

Aikaa kuluu, se viksumpi ja hiukan kriittisempi väestö kyllä kuulee kotiutuvilta sotilailta miten siellä Ukrainassa oikeasti meni ilman internettiäkin, sotaraajarikot kerjäävät taas metroasemilla krokodilpiikkiin. Koko eliitti jemmaa kaikin keinoin rahojaan ulkomaille, siloviikit varastavat enemmän kuin koskaan, uudet länsi- ja itäinvestoinnit ovat jäässä. Tämä kaikki tarkoittaa sitä että keskiluokan elintaso on huomattavasti alempi kuin ennen hyökkäystä. Tyytymättömyys kasvaa.

Kasvaako tarpeeksi, sen näyttää aika. Toivottavasti.

Tästä skenaariosta nyt puuttuu kuka maksaa Ukrainan jälleenrakennuksen ?
Jos tulitauko tulisi ennen kesää, lupaa se joka tapauksessa aika hikisiä aikoja Suomelle ja Nato-hakemukselle. Hybridia tulee PALJON ja voi tulla murkulaakin ...
 
Pakko puuttua tuohon venakko sanan käyttöön... Se ei sitten millään tasolla toimi haukkumasanana venäläisille miehille, koska venakko on ainakin minun mielessäni nimenomaan kaunis venäläinen nainen. Aivan todella ristiriitainen kuva tulee mieleen kun joku käyttää venäläisestä miehestä venakko sanaa. Käytä hyvä mies ryssää tai huoraa jos haluat halventaa nimenomaan miehiä.

Ei mulla muuta.
Venäjällä on monia kansallisuuksia, miksi naiset kaikki ovat venakoita..Itse en hyväksy mitään rajumpia haukkumanimiä, koska tunnen monia venäläisiä ilman sitä imperialistista paska päässä. Toivon vain parasta heille, koska monet ovat aika pahojen ihmisten kynsissä - vankilassa, vain sen takia eivät hyväksy Putlerin regimea.
Jotain pitää tehdä sen kukistamiseksi kiristämällä rajusti sanktiot ennenstään. Venäjä on todellinen eikä kuviteltu uhka. Ja maailmalla tarvitaan muita hallitsijoita kun Merkel, ja kaikki se rahanahne kerros, joka valmis kättelemään vaikka mitä tappaja, vain koska sen kaasu hieman halbempaa.

Gazprom sysää miljardeja ja milajrdeja ei pelköstään venäläisten aivopesuu, ja tulee tekemään näin, koska kaasuraha tulee virtana, sitä huolimatta että rikollinen maa teurastaa ukrainalaisia lapsia, naisia. Putler on päättänyt suorittaa kansamurhan kostoksi, ja minä häpeän olla tälläisen Lännen kansalainen!
Olen jo antanut paljon Ukrainan omaisille ja muuten kaikennäköista tukea. Mutta olen valmis kiristämään vyötä, jos tilanne vaati, jotta lapset eläisi kyljessä elävästä terroristi-valtiosta vapaana.
 
Venäjällä on monia kansallisuuksia, miksi naiset kaikki ovat venakoita..Itse en hyväksy mitään rajumpia haukkumanimiä, koska tunnen monia venäläisiä ilman sitä imperialistista paska päässä. Toivon vain parasta heille, koska monet ovat aika pahojen ihmisten kynsissä - vankilassa, vain sen takia eivät hyväksy Putlerin regimea.
Jotain pitää tehdä sen kukistamiseksi kiristämällä rajusti sanktiot ennenstään. Venäjä on todellinen eikä kuviteltu uhka. Ja maailmalla tarvitaan muita hallitsijoita kun Merkel, ja kaikki se rahanahne kerros, joka valmis kättelemään vaikka mitä tappaja, vain koska sen kaasu hieman halbempaa.

Gazprom sysää miljardeja ja milajrdeja ei pelköstään venäläisten aivopesuu, ja tulee tekemään näin, koska kaasuraha tulee virtana, sitä huolimatta että rikollinen maa teurastaa ukrainalaisia lapsia, naisia. Putler on päättänyt suorittaa kansamurhan kostoksi, ja minä häpeän olla tälläisen Lännen kansalainen!
Olen jo antanut paljon Ukrainan omaisille ja muuten kaikennäköista tukea. Mutta olen valmis kiristämään vyötä, jos tilanne vaati, jotta lapset eläisi kyljessä elävästä terroristi-valtiosta vapaana.
Arvostamani senaattori McCain tiivisti näkemystään Venäjästä tähän tapaan; Mafian johtama bensa-asema, valtioksi naamioituneena.
 
Jos haluaa tallentaa noita videoita/kuvia Twitteristä, niin siihen on ratkaisu eikä tarvitse kirjautua mihinkään.

Lataat F-droidin puhelimeesi, kyseessä on sovelluskauppa, mikä perustuu avoimeen lähdekoodiin.


Sieltä sitten lataat Fritter, https://fritter.cc/. Näköjään löytyy myös googleplaystä.
 
Mistä tästä tietää toisten mielenlaadut. No, hauskaahan se sota on yleensä.
Sun viesteistä on aika usein paistanut mielenkiintoiset aspektit ajatustyön operatiiviseen suunnitteluun liittyen.

E. Kyllä Ukraina motin saa. Ryssä ei osaa peruuttaa kun ovat voittamattomia. Muutenkin Ukrainan strategia on pitkälti noudatellut Suomea talvisodassa.
 
Sun viesteistä on aika usein paistanut mielenkiintoiset aspektit ajatustyön operatiiviseen suunnitteluun liittyen.

E. Kyllä Ukraina motin saa. Ryssä ei osaa peruuttaa kun ovat voittamattomia. Muutenkin Ukrainan strategia on pitkälti noudatellut Suomea talvisodassa.
Venäjän Sampia? 😂.. yksi puolituttu kalankasvattaja väitti että sampi se ei osaa peruuttaa. Jos ei pysty kääntymään niin jää jumiin halkeamaan tsm. En sitten tiedä oliko ihan totta.
 
Back
Top