Ukrainan konflikti/sota

No tietysti näin. Onhan nuo rivisotilaat säälittäviä. Ihan junioreita. Mutta - vihollisia, myös meille. Todella ristiriitaiset tunteet, eikä sellaisista kuvista voi (siis lähtökohtaisesti 20-v varusmiesten kuvista, vaikka on enemmän tai vähemmän pakotettu allekirjoittamaan ammattisotilaan sopimus) suoraan iloita. Vanhempien körmyjen kohdalla on toki toisin, tiesivät, mitä tekivät, kun valitsivat ammatin. Tietysti nuoremmatkin tekevät sotarikoksia, erityisesti Venäjän armeijassa, mutta silti. Sääli on inhimillistä, ei sairautta.

Ja näin erityisesti, kun itsellä on 16-vuotias kundi.

Olen edelleen vakaasti sitä mieltä, että sotimisessa pitäisi olla alaikäraja. Ja se olisi 40 vuotta.

Vanhat ukot on kiukkuisia luonnostaan ja kokenut jo ihan tarpeeksi kaikkea jännää, joten jos osuu kohdalle, joutaakin jo mennä. Mä olisin valmis, mutta mun kundia ei vielä tarviis viedä jonkun bunkkerissa istuvan tapettavaksi, jonkun olemattoman kansakunnan kunnian tähden.

Kyllähän tästä hyvinkin joutaisi, kiukuttaa ja vituttaakin! Jotenkin vaan pitäs varmistaa ettei mukaan lähde myös saman ikäluokan naisihmisiä, ne vasta kiukkuisia ja häijyjä onkin! Pitäis olla sääntö, että jos omana inttiaikana ei naisia ollut armeijassa niin nytkään siihen ei tarvitsisi totutella.

Niin ja pitää vielä lisätä, että tietävätkin kaiken paremmin.
 
Näistä käänteistä tulee varmasti vielä elokuva, Johnny English-tyylinen
Lavrov (Lierov?) on katsonut uusimman James Bondin, No Time to Die.

Siinä esiintyy dna:ta erotteleva bioase, ja sellaisen väärinkäyttöä. Tarina on taattua James Bondia, oli ainakin 24.2 asti ennen kuin reaalimailman tapahtumat ylittivät Bondin, Remeksen jne fiktion tapahtumat.
 
No tietysti näin. Onhan nuo rivisotilaat säälittäviä. Ihan junioreita. Mutta - vihollisia, myös meille. Todella ristiriitaiset tunteet, eikä sellaisista kuvista voi (siis lähtökohtaisesti 20-v varusmiesten kuvista, vaikka on enemmän tai vähemmän pakotettu allekirjoittamaan ammattisotilaan sopimus) suoraan iloita. Vanhempien körmyjen kohdalla on toki toisin, tiesivät, mitä tekivät, kun valitsivat ammatin. Tietysti nuoremmatkin tekevät sotarikoksia, erityisesti Venäjän armeijassa, mutta silti. Sääli on inhimillistä, ei sairautta.

Ja näin erityisesti, kun itsellä on 16-vuotias kundi.

Olen edelleen vakaasti sitä mieltä, että sotimisessa pitäisi olla alaikäraja. Ja se olisi 40 vuotta.

Vanhat ukot on kiukkuisia luonnostaan ja kokenut jo ihan tarpeeksi kaikkea jännää, joten jos osuu kohdalle, joutaakin jo mennä. Mä olisin valmis, mutta mun kundia ei vielä tarviis viedä jonkun bunkkerissa istuvan tapettavaksi, jonkun olemattoman kansakunnan kunnian tähden.
Ukrainalaiselta sotilaalta kysyttiin että mitä hän tuntee kun painaa liipaisinta ja tuhoaa vihollispanssarin. Vastaus: -rekyylin. Hyvä vastaus.
 
Lavrov (Lierov?) on katsonut uusimman James Bondin, No Time to Die.

Siinä esiintyy dna:ta erotteleva bioase, ja sellaisen väärinkäyttöä. Tarina on taattua James Bondia, oli ainakin 24.2 asti ennen kuin reaalimailman tapahtumat ylittivät Bondin, Remeksen jne fiktion tapahtumat.
Se on jännää että tämä on nyt sitten mukamas Ukrainan suunnitelma, kun 2012 Putin kiiruhti itse geneettisiä aseita:

ja myöhemmin:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkaa olemaan fiilis, että venäjälle tuli hätä, koska Ukraina lähestyy vauhdilla Mariupolia. Siksi lähti pois Kiovan lähistöltä - jos tämä nyt edes pitää paikkaansa, tästähän on ollut uutisia, että ei oltaisi paljoa lähtenyt joukkoja valko-venäjän puolelle. Noh, yhtä kaikki, Ukrainalla ainakin näyttää olevan kova meininki päästä Mariupoliin! :salut:
 
Mulla alkaa olemaan fiilis, että venäjälle tuli hätä, koska Ukraina lähestyy vauhdilla Mariupolia. Siksi lähti pois Kiovan lähistöltä - jos tämä nyt edes pitää paikkaansa, tästähän on ollut uutisia, että ei oltaisi paljoa lähtenyt joukkoja valko-venäjän puolelle. Noh, yhtä kaikki, Ukrainalla ainakin näyttää olevan kova meininki päästä Mariupoliin! :salut:
Lähteestä riippuen matkaa on vielä 20- 70 km. Toivotaan toki, mutta ei tuo kaupungin puolustajien tilanne kyllä kovin ruusuiselta näytä.
 
Mulla alkaa olemaan fiilis, että venäjälle tuli hätä, koska Ukraina lähestyy vauhdilla Mariupolia. Siksi lähti pois Kiovan lähistöltä - jos tämä nyt edes pitää paikkaansa, tästähän on ollut uutisia, että ei oltaisi paljoa lähtenyt joukkoja valko-venäjän puolelle. Noh, yhtä kaikki, Ukrainalla ainakin näyttää olevan kova meininki päästä Mariupoliin!
Ei paha analyysi, mutta se joukkojen kokoontuminen, siirto ja uudelleen ryhmitys vie aikaa. Paperilla se käy kädenkäänteessä, käytännössä paljon kauemmin, varsinkin kun ne pitäisi huollon kautta käyttää. Tietysti se voidaan unohtaa, koska venäjä ja välinpitämättömyys.
 
Ei paha analyysi, mutta se joukkojen kokoontuminen, siirto ja uudelleen ryhmitys vie aikaa. Paperilla se käy kädenkäänteessä, käytännössä paljon kauemmin, varsinkin kun ne pitäisi huollon kautta käyttää. Tietysti se voidaan unohtaa, koska venäjä ja välinpitämättömyys.
Toimintakyvyn palauttamiseen ei ainakaan pala aikaa kun ei sitä kykyä kummoista ollut alkujaankaan
 
Paska sota.😐 Tulen varmaan ikuisesti vihaamaan venäläisiä. Poislukien ehkä ne jotka voimakkaasti ovat sotaa ja putinia vastaan.
Kaverilla on venäläinen vaimo joka on mm. jossain vanhan koululuokkansa FB-ryhmässä tms. Mikä somesysteemi nyt on vielä käytettävissä. Porukkaa on muuttanut maasta ainakin USA:han ja Kanadaan sekä Hollantiin Suomen lisäksi. Vielä Venäjällä asuvien jutut olivat kuulemma menneet niin sotaisiksi ja häiriintyneiksi että pääosa muualle muuttaneista oli häipynyt koko ryhmästä. Propaganda on vahvaa ja tekee tuhojaan.
 
Back
Top