tulikomento
Supreme Leader
Washington Postin juttu Kiovan pohjoispuolelta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Miten ihmeessä tämä porukka pitää valtaa Tsetseniassa?Tik-tok sota jatkuu, nyt kohteena liikennevalot...
Kuivattelua, moottorin puhdistus, vaihteiston puhdistus, sähköliittimet auki, järjestelmä laatikot auki..kyllä siitä sotakone vielä tulee ei ehkä ihan huomenna.Saakohan vaunusta enää käyttökelpoista? Viikkokaupalla joessa mutta ei kuitenkaan suolavedessä.
Saakohan vaunusta enää käyttökelpoista? Viikkokaupalla joessa mutta ei kuitenkaan suolavedessä.
Putinin tuella.Miten ihmeessä tämä porukka pitää valtaa Tsetseniassa?
Yksi haastatelluista venäläisistä sotavangeista kertoi, että saivat perille 8 ajoneuvoa 10:stä muutaman sadan kilometrin matkalla Ukrainaan. Käymättä yhtään taistelua. Enemmän kuin mielellään soisin, että yrittäisivät ajaa tuon 1800 kmArvaisin että jos Venäjä pyrkii siirtämään osan Kiovaan hyökänneistä joukoista joko Donbassiin tai Krimin kautta Mariupolin länsipuolelle niin siirto pitää tehdä rautateitä pitkin. Matkaa on sen verran että panssarijoukkojen ajattaminen ei ole välttämättä optimi - ei toki mahdotonta, mutta yleensä tekevät pidemmät siirrot junilla. Jos menisi ajamalla niin oma logistiikka joutuisi melkoiseen ponnistukseen eikä toistaiseksi sen resurssit ole vakuuttaneet.
Kokeilin pikaisesti google mapsilla, paljonko tuossa on etäisyyttä jos ajetaan teitä pitkin. Kiovasta ensin Dnieprin länsipuolelta pohjoiseen ja sitten Venäjän puolella teitä pitkin, heidän puolella rajaa ajaen Millerovon ohi Shahtyyn ja sieltä rajan yli Donetskiin, matkaa tulee vajaa 1 800km. Sanoisin että näin pitkä siirto tehdään junalla, ei ajamalla. Kumipyörälavetteja tuskin on näin isolle porukalle joten panssarivaunun siirtokärryillä ei onnistu - ei ainakaan kaikki yhdellä kertaa.
Tehtiin miten vaan, menee aikaa ja eivät voi välttyä paljastumiselta (videokuvia ja valokuvia matkan varrelta)
MUOKKAUS: lisäyksenä niille ketä kiinnnostaa, google maps antaa tuolle reitille matka-ajaksi 25 tuntia jos liikennemuoto on auto.
Kokeilin lisäksi muuten samaa reittiä mutta Donetskin sijasta jatketaan ensin etelään Krasnodariin ja sieltä sitten länteen Krimille ja sen läpi Melitopoliin (jos siis halutaan Mariupolin länsipuolelle tätä kautta kiertämällä). Tämän reitin pituus on vajaa 2 600 km ja matka-aika autolla 36 tuntia.
Mapsin nopein reitti Helsinki-Utsjoki välille menee Oulun ja Rovaniemen kautta. Reitin pituus vajaa 1300 km ja matka-aika 15 tuntia 30 minuuttia. Tämä siis antamaan perspektiiviä.
Tuo antamani Kiova-Donetsk reitti on siis noin 1,4 kertaa Suomen pituuden verran ja Kiova-Melitopol sama kuin Helsinki-Utsjoki-Helsinki.
Siis tarkotit varmaan, että 8/10 jäi matkalle jos puhutaan samasta stoorista.Yksi haastatelluista venäläisistä sotavangeista kertoi, että saivat perille 8 ajoneuvoa 10:stä muutaman sadan kilometrin matkalla Ukrainaan. Käymättä yhtään taistelua. Enemmän kuin mielellään soisin, että yrittäisivät ajaa tuon 1800 km
Voi olla että vaunut on, mutta onko tiedossa missä, kun muistelen RuS Vr:llä kuulemani mukaan olevan osaston joka työkseen etsii junanvaunuja.Rataverkon ovat Venäjällä hyviä ja hyvä kuntoisia samaa kuvittelen Valko-Venäjän osalta. En usko että ovat siirtäneet junan vaunuja pois länsiosissa Venäjää vaan ne ovat ratapihoilla odottamassa sitä hetkeä, kun voittoisa armeija siirretään takaisin varuskuntiinsa.
Merten sheriffi juuri sanoi että hän haluaisi pommittaa venäläisiä siviileja termobaarisilla.Ymmärrät väärin taikka et ymmärrä sotilaallista tarkoitusta termobarisissa aseissa ollenkaan. Tarkoitus ei ole kurmottaa siviilejä niillä. Bunkkereita, linnoituksia, leirejä, kokoontumispisteitä jne. on ne legimeetit kohteet.
Kai niitä on hukassa ratapihojen perillä, mutta armeija menee kaiken edelle Venäjällä.Voi olla että vaunut on, mutta onko tiedossa missä, kun muistelen RuS Vr:llä kuulemani mukaan olevan osaston joka työkseen etsii junanvaunuja.
Sinänsä mielenkiintoista että tämä käytiin hakemassa pois Ukrainan puolesta. Ei välttämättä ihan nopea ja yksinkertainen operaatio. Selvästikin tavaralle on jotain käyttöä. Mutta jos on ollut veden täyttämä, niin arvo voi olla aika vähäinen.Ajaja lienee poistunut pohjaluukun kautta, kun näkyy olevan auki. Johtajalla ja ampujalle ei mitään mahdollisuutta päästä ulos. Johtajan pitäisi päästä ryömimään putken peräkappaleen yli ja tuolla korolla millä putki on niin ei onnistu
Aseettomia siviilejä vastaan ihan riittävää sakkia.Miten ihmeessä tämä porukka pitää valtaa Tsetseniassa?
Junamatka on myös lepoa. Toivottavasti ovat älyttömiä ja menevät ajamalla.Yksi haastatelluista venäläisistä sotavangeista kertoi, että saivat perille 8 ajoneuvoa 10:stä muutaman sadan kilometrin matkalla Ukrainaan. Käymättä yhtään taistelua. Enemmän kuin mielellään soisin, että yrittäisivät ajaa tuon 1800 km
Ryssän tunaroimiselle on olemassa oma määrite, jonka kaikki tietävät. Kyse on siis ryssimisestä.Edelleen kyllä hämmästyttää minua tuo ryssän täydellinen tunarointi tässä sodassa. Niin monet asiat on tehty niin täysin päin helvettiä, ettei voi puhua enää mistään yksittäistapauksista, vaan ongelma on selvästi systeeminen. Sotilaallisen suorituskyvyn osalta Venäjää ei voi enää kutsua todelliseksi suurvallaksi, ainoastaan ydinaseiden osalta se täyttää vaatimuksen - ainakin teoriassa. Vaan mistäpä sitä tietää, onko vanjan ydinasearsenaalikaan enää käyttökelpoinen? Tätä ei tietenkään kukaan halua käytännössä ryhtyä selvittämään.
Putin itse ja ystävälliset maat käyttävät dollareita.
Tappamalla niitä jotka vastustavat Khadyrovia.Miten ihmeessä tämä porukka pitää valtaa Tsetseniassa?