Ukrainan konflikti/sota

Ja sitten ne faktat. Mistä tiedot.


Ihan on normaalisti myynnissä DJI esim best buy:ssa.

Edit: Hienosti muokattu lennosta.

Edit2: Muuten asiassa saattaa olla kyllä perää, mutta ne lähteet olisi hyvä olla.
Edit3: Tässä parit mitkä kaivoin:
Homeland Security claims DJI drones are spying for China
China's DJI rejects claims of data leaks to Russia on Ukrainian military positions
Kyllä, muistin aluksi väärin ja sitten tarkastettuani korjasin ehkä alta minuutin päästä kirjoitukseni. No, myyntipaikoilla ei ole väliä Ukrainan kannalta vaan sillä muulla asialla.

Tuossa yksi lähde: https://www.theregister.com/2022/03/29/dji_denies_aiding_russia/

Mitä tulee siihen epäilyyn, että Venäläiset pystyvät ko. softalla paikantamaan Ukrainalaisia ja yhdistämällä asiakastietokantansa dronerekisteröinnin ja paikannusjärjestelmän välillä tietävät suunnilleen kuka siellä lentääkin. DJI ei tietenkään myönnä, siinähän ei olisi mitään järkeä. Loppuisi business suunnilleen koko maailmassa.
 
Minulle tämä herätti lähinnä kysymyksiä. Ymmärsin että on ollut kouluttamassa ukrainalaisia yavorivin sotilastukikohdassa. Tämä on n. 20 km Puolan rajalta. Tuonne ammuttiin se yksi ohjusisku. Jutussa mainitaan vain että oltiin Kiovan länsipuolella (totuus lvin länsipuolella). Antaa jutussa mielestäni väärän kuvan siitä että olisi ollut rintamalla. Saa olla erimieltä, minä olen tätä mieltä.
 
Minä väitän, että oikea ruuvi tämän sodan voittoon löytyy Kiinasta. Miten kauan Kiina voi tätä katsoa läpi sormien? (Tai siis miten kauan Länsi voi antaa Kiinan katsoa tätä läpi sormien.) Kiinalla on toki omat uiguurit ojassa, mutta Kiinan kautta tätä voittoa pitäisi hakea.
 
Eikös näitä oltu lähettämässä viimeiset 3 viikkoa ...kkrrrhhhh puuh...

Itse en kyllä edes muista että brittien hallinnon taholta oltaisiin miltään portaalta aiemmin ehdotettu meritorjuntaohjusten lähettämisestä. Tämä etten muista moista, ei tarkoita sitä etteikö sieltä joku olisi voinut moista ehdottaakin.

Oli asia miten vaan, niin silloin ollaan lähellä puheiden konkretisoitumista kun pääministeri alkaa puhumaan asiasta.


Tiedän tasan tarkkaan mitä porukkaa nämä ovat (jollain hänen äänestyksen some taistolla ei ole mitään merkitystä).

Näille kaikki huomio eli myös negatiivinen huomio on näkyvyyttä. Seurasin korhosen live videointia mm. näistä bensan leikkuu mielenosoituksista ja vaikka hänen live chatissa oli porukkaa naureskelemassa ja ei kannattamassa heitä, hän vain ilakoi, että kuinka paljon hänellä on katsojia.

Enempää en itse näille enää huomiota anna ja asiaan kantaa ota, näitä on muissa ketjuissa jo tarpeeksi käsitelty.

Edit. Tarkennuksena vielä, että nykyisessä some kulttuurissahan näkyvyys on vaikka esim. twiitin katselukertoja tai jakokertoja jne.

mielestäni Bäckmann ja Putkonen molemmat ansaitsevat toimintansa johdosta paikan modernista häpeäpaalusta, eli somessa naureskelun ja parjaamisen kohteena olemisen. Käsittääkseni erityisesti Bäckmannille on ollut kova paikka kun hänelle on naureskeltu, kun hän on tehnyt useammastakin kunnianloukkauksesta rikosilmoituksesta.
 
Viimeksi muokattu:

NL-erotettiin aikoinaan kansainliitosta talvisodan vuoksi. Olkoonkin että kansanliitto oli aika hampaaton puudeli, niin mallin mukaan Venäjä erotetaan YK:sta , jonka jälkeen YK:n mandaatilla operaatio Ukrainaan sellaisella voimalla että ex. YK-jäsen poistuu takavasemmalle ja nopeasti. Pakotteet YK:n toimesta.
Kiina estäisi vetolla tuollaiset suunnitelmat. Täytyy siis erottaa myös Kiina tai ottaa Taiwan sen tilalle.
 
mielestäni Bäckmann ja Putkonen molemmat ansaitsevat modernin häpeäpaaluttamisen, eli somessa naureskelun. Käsittääkseni erityisesti Bäckmannille on ollut kova paikka kun hänelle on naureskeltu, kun hän on tehnyt useammastakin kunnianloukkauksesta rikosilmoituksesta.
Asuuko tuo Backman ryssä suomessa? En kyllä uskaltaisi liikkua ulkona jos olisin hänen housuissaan.
 
Minä väitän, että oikea ruuvi tämän sodan voittoon löytyy Kiinasta. Miten kauan Kiina voi tätä katsoa läpi sormien? (Tai siis miten kauan Länsi voi antaa Kiinan katsoa tätä läpi sormien.) Kiinalla on toki omat uiguurit ojassa, mutta Kiinan kautta tätä voittoa pitäisi hakea.
Voiko Kiina mennä lännen tahdon mukaisesti kaikkien diktatuurien tarkan silmän alla? Olisiko venäjän pettäminen edes mahdollista Xille, kun päämääränä on diktatuurin voittokulku ja Kiinan dominassi?

Talouden kannalta Kiinan kannattaisi näyttää väriä Venäjää vastaan, mutta riittääkö se, kun kv politiikan mannerlaatat liikkuu?
 
Jungnerilta suoraa puhetta! 🤩

Huomaa erittäin hyvin kuinka Venäjän toiminta on öljynnyt meidän nykyisten ja entisten poliitikkojen kielenkannat. Enää ei paljoa kainostella mielipiteiden ilmaisun suhteen.

Asuuko tuo Backman ryssä suomessa? En kyllä uskaltaisi liikkua ulkona jos olisin hänen housuissaan.

En tiedä asuuko.
 
Älkää nyt antako tälle Bäckmanille huomiota - sitä se vaan haluaa että tavalla tai toisella sitä saa. Aika hyvin sanottiin tuossa aiemmin. :cautious:

Miksi te annatte näille putkosille, pätmänneille ja muille kusipäille jatkuvasti huomiota? Eikö olisi parempi jättää nämä vaan omiin hämyisiin nurkkiin huutelemaan paskaansa.

Nämä heille "nauravat" postauksetkin kun antavat heille huomiota ja näkyvyyttä.
 
Ja sitten ne faktat. Mistä tiedot.


Ihan on normaalisti myynnissä DJI esim best buy:ssa.

Edit: Hienosti muokattu lennosta.

Edit2: Muuten asiassa saattaa olla kyllä perää, mutta ne lähteet olisi hyvä olla.
Edit3: Tässä parit mitkä kaivoin:
Homeland Security claims DJI drones are spying for China
China's DJI rejects claims of data leaks to Russia on Ukrainian military positions

Tämä on vähän kaksiteräinen miekka. Toisaalta myös niistä DJI:nkin droneista on valtavasti hyötyä Ukrainalle.

Itse olen miettinyt homman seuraavasti:

1. Poistaisin rekisteröinnin/en rekisteröisi dronea alkujaankaan. Jotkut mallit on pakko rekisteröidä, joten tällöin merkkaisin ne väärään maahan.

2. Lennätyspaikkana ei ikinä omia asemia, vaan lähtöpaikka aivan muualla ja paikkaa aina vaihtaen.

3. Kuvaustoiminta vain vihollista kohti. Paluu lennätyspaikkaan aina kamera käännettynä taivaalle autopilotilla. Näin mihinkään ei välity kuvaa operaattorien suunnasta.

4. Lennätyksen jälkeen akku irti dronesta. Palatessa omiin asemiin äppi kiinni tai mielummin koko lennätyspuhelin.
 
Jep, hyvin suurella todennäköisesti on Kiinan ohjailtavissa tuo firma.

Ja pahoittelut @Sinkoeinari että lähdin nopeasti kritisoimaan. Hyvä teksti kokonaisuudessa. Tämä kohta: "DJI toimittaa venäläisille Ukrainalaisten lokaatiotietoja." Tästä kuitenkaan ei ole varmuutta, epäilykselle on kuitenkin jätettävä tilaa.
Sanotaanko nyt sitten niin, että minulla on paikanpäältä vahvempaa tietoa mutta en voi sitä yksilöidä tai siihen toimittaa lähdelinkkiä ja jätetään asia siihen.
 
MItäs porukat sanoo mitä Odessan live kamerassa tapahtuu 7:03:00 >, vaimo näitä seuraa. Itse en uskonut ennekuin näin että joku siellä uskaltaa ajella Z-Biilillä, olenko nyt missannut jotain.:unsure:

Cappe asian ratkaisi(y)
"
Cappe kirjoitti:
Kadunlaidan metallikaiteessa lukee SUDAK. Sudak on kaupunki Krimin eteläosassa. Eli tuo ei ole Odessaa.
Ihan itte selvitin."

 
Viimeksi muokattu:
Oliskohan ollut osuma niin matalalla, että kakkosvaihe paloi vielä.
Hyvin mahdollista. Eihän se hetken poltolla sinne seitsämään kilsaan jaksa. Tuo osuma muualle, kun lämpöä tuottavan mottorin ympäristöön tukisi teoriaa, että ohjus ei olisi lämpöhakeutuva. Räjähdyskin on leimahdukseltaan aika laimea verrattuna näihin muihin videoituihin osumiin. Tämä tietysti selittyisi sillä, että räjähdys tapahtuu rungon sillä ja samalla selittyisi pyrstön pettäminen. Pyrstö on kuitenkin aika vankkaa tekoa koska se ei saa pettää. Nyt kun asiaa miettii niin tässähän on enemmän viitteitä siitä että kyseessä olisikin juurikin StarStreak.
päheä disaini jos tosiaan toimii ja nyt sattaa sitten ne KA-52:kin tulla tonttiin jo ilmassa tuhoutuneina. Rungon sisällä tapahtuva räjähdys on huomttavan ilkeä verrattuna ulkoiseen.
 
Kun sinulla on niin vahvat mielipiteet tästä asiasta, voisitko kertoa mihin ne perustuu ? Ihan käytännön tasolla. Kuinka monta Suomessa asuvaa venäläistä sinä oikeasti tunnet ?
Tunnen työn kautta noin 6 kaksoiskansalaista, ajoittain ollut kunkin kanssa tekemisissä. Niistä jokainen on ihan tolkun ihminen ja hyvin Suomen elämään sopeutunut. Myönnän että me emme ole Putinista tai Venäjän hallinnosta keskustelleet.
Esität asioita itsestäänselvyytenä ja jotenkin "sivistyneen eurooppalaisena", alentuvan oloisesti. Oletko ihan varma, että johtopäätöksesi ovat vakaalla pohjalla ja nojautuvat faktoihin ja käytännön kokemuksiin ?
Kyllä näin varmaan on että länsimainen näkökulma itsellä on tähän asiaan. Mun ajatteluni joka tapauksessa lähtee siitä että kansallisuudesta riippumatta henkilö on ok kun osallistuu suomalaisen yhteiskunnan rakentamiseen ja noudattaa lakia. Liittyy tähän Ukraina-keskusteluun siten että kyllä tyypin pitää ensin tehdä jotain todella ryssää, ennen kuin se putinistiksi leimataan. Jos tyyppi ei tee mitään putinistista niin on kai Suomessa ihan sama mitä se kannattaa itsekseen hiljaa. Sehän on vaan jo suomalaista, että puristaa vain nyrkkiä taskussa, kun kiukuttaa.
Tämä siis ihan kysymyksenä, ei minkäänlaisena riidanhaastona.
Kiitos.
 
Back
Top