Ei kyse ole mistään vitun sananvapaudesta vaan siitä, että täällä pitää kyetä vetämään samaan suuntaan kun olot kiristyy eikä pelata Z-joukkueelle. Sori, mut tämä sananvapaus tässä kohdin haisee vahvasti kaalisopalle..
Tämä ei ole edes yritys minkäänlaiseen kaikenkattavaan analyysiin, kunhan hajattelen:
Kyllä siinä on hyvin vahvasti kyse sananvapaudesta. Olen samaa mieltä että nyt tässä vaiheessa takaisin vittuilu ei hyödytä ketään. Kuitenkin on myös niin, että nuo tahot joille Sammallahti nyt aukaisee sanaista arkkuaan ovat päästelleet suustaan hyvin ala-arvoisia niitä kohtaan, jotka ovat aikanaan tämän ennalta nähneet/varoitelleet.
Henkilökohtaisesti en ole antanut anteeksi (ainakaan vielä) niille, jotka ovat leimanneet meikäläisen milloin natsiksi, milloin qanoniksi (en edes tiedä, edelleenkään, mitä tuo jälkimmäinen tarkoittaa) vain siksi, että olen sekä puolustanut ihmisten oikeutta puhua myös tyhmiä että tuominnut eri tavalla ajattelevien kategorisen leimaamisen, niin, natseiksi. Kyllähän se nyt selvää on ollut kenen pussiin esim. "Ei natseja Turkuun, ei natseja minnekään"- lähestyminen on pelannut. Näinä de-natsifikaation aikoina vielä... Olen elänyt ja työskennellyt tuon porukan vaikutuspiirissä riittävän kauan voidakseni todeta sen koostuvan isosta joukosta hyödyllisistä idiooteista, joiden ÄO ei riitä strategiseen ajatteluun. He ovat tietyllä tavalla olleet tyytyväisinä virran vietävinä, koska "Hei, me ollaan hyviksiä korkein totuus hallussamme. Meitä vastustavien pitää siis olla hulluja", aivan kuten Neuvostoliittoakin vastustaneet olivat Neuvostoliitossa mielisairaita, hiipivästä skitsofreniasta kärsiviä. Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan.
Nämä eivät kuitenkaan poista sitä faktaa että noiden joukossa on vastaan tullut myös ihan aitoja viidennen kolonnan tyyppejä, joille esimerkiksi turvapaikanhakijat ovat keino järkyttää yhteiskunnan perusteita. BLM jne.
Ei tätä jengiä voi loppupeleissä päästää kuin koiraa veräjästä sian viereen vatukkoon. Kyllä se tili on joskus tehtävä. Ei kuitenkaan nyt.