Ukrainan konflikti/sota

Ukrainalaiset on "retostelleet" monenlaisilla kikoilla, joita ovat toteuttaneet ja käyttäneet omaksi edukseen. En oikein tiedä, onko järkeä huudella vieläkään niistä, sota on vielä pahasti kesken.
Jos ukrainalaiset on tuota laajamittaisesti hyödyntäneet niin eiköhän tuo ole hyvin venäläistenkin tiedossa.
Tollasesta olen itsekin miettinyt saavan näppärästi makuualustan joka toimii samalla sääsuojana sekä pienentää lämpöjälkeä.
 
Tuostapa tuli mieleeni kysymys - miten ihmeessä Koivu ja tähti livahti aikoinaan tiukan Venäjän sensuurin läpi?
Se oli kirjoitettu ruotsiksi ja suomeksi? ;) Ja olihan siinä ”kivat sijaisvanhemmat” ja itse Venäjää ei muistaakseni sadussa mainittu.
Lisäksi se ilmestyi jo ennen sortokausia. Pystytettiinhän täällä joitain muistomerkkejäkin Venäjää vastaan käydyille taistelupaikoille, vaikka ei valtiovalta sitä hyvällä katsonutkaan.
 
Enpä sanoisi. Ennen sotaa esitetyt vaatimukset on hyvin linjassa tuon örkin esittämän kanssa; Nato pois itäisestä Euroopasta. Hyökkäyksellä Ukrainaan putler haluaa muuttaa Euroopan turvallisuusjärjestelmän. Vastaukseksi ovat saaneet pakotteet, jotka hyvin vertautuu taloussotaan.

Pitaa olla aika arvostelukyvyton tai alyllisesti eparehellinen kuten Tuomioja, etta hetkeakaan uskoi Venajan tyytyvan neuvotteluilla saavutettuihin myonnytyksiin, asiasta voi kysya vaikka Balteilta....

Karu tosiasia lienee etta ainoa Ukrainan myontymisen saastama veri olisi ollut venalaista, Ukrainaa olisi joka tapauksessa odottanut valtiollisen olemassaolon loppu ja hyvalla tuurilla vain Katyn 2.0 huonolla jotain paljon pahempaa, kun Venaja olis valtioterrorilla tukahduttanut kaikki pyrkimykset itsenaisen Venajasta riippumattoman Ukrainan syntyyn ja olemassaoloon...

No jos Suomea kohtaisi Ukraina kohtalo, Tuomiojalla ja kumppaneilla ei olisi mitaan hataa, Venaja keskittyisi lahinna sivistyneiston tuhoamiseen...
 
Viimeksi muokattu:
En tunne tuota foorumia, ketkä siellä kirjoittaa? Onko ihan aidot venäläiset vai enemmistönä ulkomaiset kanssamatkustajat? Lähinnä kiinnostaa siksi että minkä suunnan näkemyksiä nämä ovat.

Pääosin tuolla näyttäisi olevan venäläisiä ja donbassin seppoja. Tuntuu kuitenkin olevan suurisuisimpia nuo ryssän fanipojat ympäri maailmaa (pari trumppilaista jenkkiä, serbejä tms.).
Kovimpia rääväsuita juuri nuo, joita tämä sota ei omassa elämässä kosketa...
 
Jos ukrainalaiset on tuota laajamittaisesti hyödyntäneet niin eiköhän tuo ole hyvin venäläistenkin tiedossa.
Tollasesta olen itsekin miettinyt saavan näppärästi makuualustan joka toimii samalla sääsuojana sekä pienentää lämpöjälkeä.
[
Avaruushuopa käy samasta. Vihreä/maastokuvio päältä, alumiinipinta alla. Viritys siten, että kangas ei kosketa kehoon (katoksena) niin avot.
 
Jos ukrainalaiset on tuota laajamittaisesti hyödyntäneet niin eiköhän tuo ole hyvin venäläistenkin tiedossa.
Tollasesta olen itsekin miettinyt saavan näppärästi makuualustan joka toimii samalla sääsuojana sekä pienentää lämpöjälkeä.

Menee offtopicin puolelle. Mulla oli pitkään lisäeristeenä makuualustan kokoinen riekale tuollaista, Sitä saattoi käsitellä raa'alla tavalla, jos hajosi niin jostain sai aina uuden palan.
 
Back
Top