AMC
Ylipäällikkö
Eli onko Bukkia hillottuna. Voitais varmaan patriottiin nippa nappa vaihtaa…Oho! Mitähän kivaa me saataisiin Setä Samulin varastoista tilalle? Siis kun kerran vaihtokauppaa ehdotellaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eli onko Bukkia hillottuna. Voitais varmaan patriottiin nippa nappa vaihtaa…Oho! Mitähän kivaa me saataisiin Setä Samulin varastoista tilalle? Siis kun kerran vaihtokauppaa ehdotellaan
Virallisesti…Ei oo meillä vaihtareita...
Onneksi niitä oli juurikin se yksi jemmassa.Jostain kaivettiin yksi ohjus hollantilaisille verrokiksi. Malesialaiskoneen alasampumisen tutkintoihin.
Russian soldiers caught on camera shooting unarmed Ukrainian civilians in the back in footage seen by the BBC https://t.co/RipvjvQBDW
— BBC Breaking News (@BBCBreaking) May 12, 2022
Eli onko Bukkia hillottuna. Voitais varmaan patriottiin nippa nappa vaihtaa…
venäläisillä katuroistojen toimintatapa, ensin pummataan tupakkaa ja tulta tai pikkurahaa bussilippuun, sitten kun selkänsä kääntää tulee nyrkistä tai puukosta.Venäjän sotilaat ampuivat kaksi ukrainalaista siviiliä Kiovan alueella kiivaimpien taisteluiden aikaan. Venäläissotilaiden epäonneksi teko tallentui valvontakameroiden kuviin, minkä vuoksi tapaus on päätynyt Ukrainan syyttäjänviraston tutkittavaksi.
Sotarikoksesta epäillyt venäläissotilaat ampuivat aseistautumattomat uhrejaan takaapäin. Uhrit olivat polkupyöräliikkeen työntekijöitä. Liikkeen valvontakameran video osoittaa, että uhrit eivät uhanneet venäläissotilaita millään tavalla.
Asiasta kertoo Britannian yleisradioyhtiö BBC, joka on saanut valvontakameran videomateriaalia haltuunsa.
Venäläiset sotilaat saapuivat paikalle varastetulla pakettiautolla, johon oli töhritty Venäjän joukkojen käyttämiä V-symboleja. Ajoneuvon kylkeen suditun tekstin perusteella sotilaat kuuluivat Spetsnazin, eli jonkin Venäjän erikoisjoukon panssarivaunuosastoon.
BBC:n mukaan polkupyöräliikkeen vartija kävelee videolla venäläisten luo kädet ilmassa osoittaen olevansa aseeton. Venäläiset keskustelevat vartijan ja tämän esihenkilön kanssa aidan takaa.
Videolla ei kuulla, mistä he keskustelevat. Lopulta ukrainalaiset kääntyvät rauhallisesti pois, minkä jälkeen venäläissotilaat alkavat tehdä lähtöä. Yhtäkkiä he kääntyvät, kyykistyvät ja ampuvat useita luoteja ukrainalaisia selkään.
Esihenkilö kuoli siihen paikkaan, mutta liikkeen vartija onnistui kompuroiden pakenemaan vartiokoppiinsa sisään. Sieltä hän soitti apua. BBC:n mukaan liikkeen läheisyydessä oli kaksi vapaaehtoista ukrainalaissotilasta, jotka eivät kuitenkaan voineet tehdä mitään venäläisten miesylivoiman vuoksi.
Kun vartija teki kuolemaa, venäläiset sotilaat ammuskelivat liikkeen sisällä sekä ryöstelivät pyöriä ja skoottereita. He lisäksi tunkeutuivat liikkeen johtajan työhuoneeseen juomaan viskiä.
Minä kun olin siinä käsityksessä että se on erittäin kykenevä laite kunhan sitä operoiva osaa tulkita tutkasignaaleja kunnolla ja että sen oppmiskynnys ei olisi niitä pienimpiä. Luulisin että se pääasiallinen myyntiargumentti tässä tapauksessa taisi olla hyvän suorituskyvyn lisäksi kuitenkin edullinen hankintahinta. Joku Patriot taisi silloin olla aika kaukana budjetin ulkopuolella.BUKia on pidetty erinomaisena hankintana siitä syystä, että se oli helppo kouluttaa. Länsisysteemit menisivät vääjäämättä vain ammattisotilaiden operoitaviksi.
Sattuuhan noita kirjanpitovirheitä. Eihän sole poka mikhään inventoida takasin saldoille.Virallisesti…
Oho! Mitähän kivaa me saataisiin Setä Samulin varastoista tilalle? Siis kun kerran vaihtokauppaa ehdotellaan
Venäjä lyhensi bukin toimituksella maksamatta jäänyttä velkaa Neuvostoliitolta Suomelle. Sillä tavoin se oli normaalista poikkeava hankinta, ja jos oikein muistan, kaikki asiantuntijat eivät siihen olleet alun alkaenkaan tyytyväisiä. Mutta poliittista painetta oli jälleen.Minä kun olin siinä käsityksessä että se on erittäin kykenevä laite kunhan sitä operoiva osaa tulkita tutkasignaaleja kunnolla ja että sen oppmiskynnys ei olisi niitä pienimpiä. Luulisin että se pääasiallinen myyntiargumentti tässä tapauksessa taisi olla hyvän suorituskyvyn lisäksi kuitenkin edullinen hankintahinta. Joku Patriot taisi silloin olla aika kaukana budjetin ulkopuolella.
Sen "hankintahinta" taisi mennä suunnilleen niin, että vajaa miljardi markkaa oli kuittausta vanhasta Neuvostoliiton velasta ja itse maksettiin jotain reilut sata miljoonaa markkaa.Minä kun olin siinä käsityksessä että se on erittäin kykenevä laite kunhan sitä operoiva osaa tulkita tutkasignaaleja kunnolla ja että sen oppmiskynnys ei olisi niitä pienimpiä. Luulisin että se pääasiallinen myyntiargumentti tässä tapauksessa taisi olla hyvän suorituskyvyn lisäksi kuitenkin edullinen hankintahinta. Joku Patriot taisi silloin olla aika kaukana budjetin ulkopuolella.
Izyumin suunnan sotakirjeenvaihtajalta @donikroman taas hyvin mielenkiintoinen pitkä kirjoitus.
Twitteristä näitä on vähän kömpelö lukea, ainakin minun taidoillani, kun tämä on hajonnut melkein 20 twiittiin,
jotka pitää aina erikseen avata ja kääntää.
Kirjoittaa rintaman logistiikasta ja riippuvuussuhteista, joita ilman yksittäiset toiminnot ovat arvottomia.
Mielenkiintoisena yksityiskohtana kertoo että heillä oli ongelmia tsekeistä saatujen 152mm kranaattien kanssa,
joiden toiminta ei vastannut käsikirjoja ehkä käännösvirheiden takia (ampuivat satoja metrejä ohi).
Mutta muutamassa päivässä saivat asian selvitettyä tsekkiä ja englantia taitavien henkilöiden kanssa,
ja käsikirjat korjattuna jaettuna eteenpäin.
Ammuksia käytetty menestyksellä Izyumin suunnassa. Olikohan eilen tai toissapäivänä jossakin videossa
sanottiin "uudet tsekkiläiset kranaatit käytössä."
Tästä oli juttua takavuosina Suomen Kuvalehdessä ja google-haulla löytyy, ei vaan selosteta tarkemmin:Eka viesti... Eikö bukeista luovuttu kolmesta syystä, ryssä tekniikkaa, analoginen eikä linkitysmahdollisuutta muualle.
Poliittisesti sitten ajettiin mielikuvaa että tätä pystyttiin Venäjän toimesta häiritsemään vaikka mitään näyttöä tälle ei ollut