Katsoin sen modernisoinnin puolustamista hehkuttamisena, ja ymmärrän hyvin että t-sarjalaisilla on faneja. Olin yksi niitä itsekkin, aikoinaan.Kannattaa lukee mun kommentit uudelleen jos löydät niistä T-62 hehkustusta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Katsoin sen modernisoinnin puolustamista hehkuttamisena, ja ymmärrän hyvin että t-sarjalaisilla on faneja. Olin yksi niitä itsekkin, aikoinaan.Kannattaa lukee mun kommentit uudelleen jos löydät niistä T-62 hehkustusta.
eikös modernisoinniksi lasketa jos vaunujohtajalla on lämpökiikarit ja kuskilla gps navigaattori karttaEi ole olemassa mitään modernisoitua T62sta, koska tankki on syvältä ja pitäisi olla ollut stenattuna kauan aikaa sitten.
Noihin ryssän matkailuajoneuvoihin liittyen, joku on esittänyt aiheellisen kysymyksen venäläisten siirtymisestä ekologisempiin vaihtoehtoihin, ja kommenteissa on esitetty teoria viljatuotteiden sosialisoimisen syistä:
ja se GPS on ELSOttu siihen kuntoon että siitä ei ole mitään hyötyä. Miten hyvin mokkula GPS toimii metallihäkin sisällä? Faradayn häkissä se materiaali ja sen paksuus muodostaa sen elektromagneettisen suojan.eikös modernisoinniksi lasketa jos vaunujohtajalla on lämpökiikarit ja kuskilla gps navigaattori kartta
Ennemminkin hämmästyttää se että "maailman 2. armeija" osaa loksauttaa suun auki vielä 3 kk sotimsen jälkeen näillä kaluston vedoillaan...Katsoin sen modernisoinnin puolustamista hehkuttamisena, ja ymmärrän hyvin että t-sarjalaisilla on faneja. Olin yksi niitä itsekkin, aikoinaan.
Ei käsittääkseni valtavan paljon parempi. Taisi käydäkin niin, että kovin moni T-55:n käyttäjistä ei ollut lainkaan kiinnostunut T-62:sta, koska vaunu ei tarjonnut hintaansa nähden kovin merkittäviä parannuksia. Tykki toki tehokkaampi, mutta kun T-55:n tykille kehitettiin uutta ammusta, niin sekin etu kaventui.Kuinka paljon parempi tuo lopulta oli? Aika vähän positiivista kuuskakkosesta on kirjoitettu ja edeltäjä on ollut paljon laajemmin käytössä.
"SAP are ... still continuing to work in Russia and to pay taxes to help finance the Russian army," he told the news magazine at the World Economic Forum in Davos, Switzerland. "A lot of banks and banking activities are based on SAP."
In April, SAP announced plans to end software support and cloud services in Russia. “Our hearts and hopes are with the people of Ukraine. More than anything, we want this war to end,” it said in a statement.
Having already halted new software sales in early March – and reporting it will take a €130 million ($141 million) hit resulting from its decision – SAP gave non-sanctioned companies in Russia the choice to "have their data deleted, sent to them, or migrated to a datacenter outside of Russia."
"For those Russian companies who choose the migration path, we will not renew their contract upon expiration of the current subscription term," it said in a statement in April.
Meanwhile, on the subject of on-premises support, SAP said it intended to exit the support and maintenance agreements in Russia. "We are evaluating multiple options to execute this decision, each of which will ensure we continue to honor our obligations to non-sanctioned customers. It is also important to note that regardless of any SAP decision, existing customers in Russia using on-premise software will still be able to use their products," it said.
Haiskahtaa siltä, että ilman lännen konkreettista väliintuloa peli alkaa olla menetetty. Kuten joku viisaasti yllä jo mainitsi, niin niillä Ukrainan reserveillä ei ole paskaakaan merkitystä. Ryssän tykistö jauhaa kaiken rikki.
Paremmuudesta en tiedä mutta T-62 oli suunniteltu eri käyttötarkoitukseen kuin T-55. T-62 oli varustettu 115mm sileäputkisella tykillä ja sen oli tarkoitus toimia panssarintorjuntavaununa T-55 lauttojen suojana ja tuhota vihollispanssarit pitkältä etäisyydeltä.Kuinka paljon parempi tuo lopulta oli? Aika vähän positiivista kuuskakkosesta on kirjoitettu ja edeltäjä on ollut paljon laajemmin käytössä.
Ja tuo laittamani kuva jossa oli torni irti oli väitetysti Etiopiasta vuodelta 2020.Ei käsittääkseni valtavan paljon parempi. Taisi käydäkin niin, että kovin moni T-55:n käyttäjistä ei ollut lainkaan kiinnostunut T-62:sta, koska vaunu ei tarjonnut hintaansa nähden kovin merkittäviä parannuksia. Tykki toki tehokkaampi, mutta kun T-55:n tykille kehitettiin uutta ammusta, niin sekin etu kaventui.
Jäi sellaiseksi siirtymävaiheen ratkaisuksi koko T-62. 1980-luvulla niitä näköjään modernisoitiin mm. panssarointia vahvistamalla. Esim. Afganistanissa näyttävät olleen käytössä vielä 2000-luvullakin.
Nyt tulee halvemmaksi auttaa Ukrainan armeijaa kun ei tarvii olla niin kehittyneitä PST ohjuksia T62 vaunuja vastaan. Taitaa perus kessi olla kustannustehokkain vaihtoehto näitä tuhoamaan.
Venäjä käytti T-62:ia Tsetseniassa, ja Georgian sodassa 2008. Ilmeisesti lähinnä sisäministeriön joukoilla? Oli halvempi ja helpompi huoltaa pitkillä sotaretkillä kuin uudemmat vaunut, ja jos ainoa käyttötarkoitus on liikkua paikan päälle antamaan tulitukea jalkaväelle niin aikalailla sama millainen vaunu on.Ei käsittääkseni valtavan paljon parempi. Taisi käydäkin niin, että kovin moni T-55:n käyttäjistä ei ollut lainkaan kiinnostunut T-62:sta, koska vaunu ei tarjonnut hintaansa nähden kovin merkittäviä parannuksia. Tykki toki tehokkaampi, mutta kun T-55:n tykille kehitettiin uutta ammusta, niin sekin etu kaventui.
Jäi sellaiseksi siirtymävaiheen ratkaisuksi koko T-62. 1980-luvulla niitä näköjään modernisoitiin mm. panssarointia vahvistamalla. Esim. Afganistanissa näyttävät olleen käytössä vielä 2000-luvullakin.
T-62 manuaalit kouluttajille käsiin ja lukemaan niin hyvin nopeasti onnistuu koulutus. Itse kertuissa kouluttajakurssit käyneenä meille annettiin pari h aikaa perehtyä ja sitten kouluttaa mikä vain meille tuntematon aihe ja ihan hyviä koulutuksia onnistuttiin tekemään. Jos monimutkaisempi järjestelmä niin jaetaan aihe osiin ja vaikka 10 äijää kerralla perehtymään ja laatimaan koulutustauluja ja spiikkejä niin kyllä se siitä. Ei meidän tai kenenkään muunkaan tarvitse noissa turvautua mihinkään eläkkeellä oleviin tai haudassa makaaviin alkuperäisiin kouluttajiin. Ei ole mistään rakettiteknologiasta, eikä varsinkaan moisen valmistamisesta, kyse.Miten hän koulutus matkaajille noihin T-62 osalta. Onko enää kouluttajia? Taitaa tulla tykistöstä, kun T-64 sarjasta alkaen ollut automaattilataajat.
It is not clear how many electric motors the Ukrainian army uses, Armadni Noviny writes. An electric motorbike is a dual-use product. With the help of military supplies, Ukrainian manufacturers of electric motorcycles can keep their business running, gain experience, contacts, media awareness and references. All this can be used to develop the company after the end of the fighting. In addition, the army tests electric motorcycles in real conditions and gives the manufacturer invaluable feedback, Jan Grohmann comments.
The Ukrainian army electric motorcycle Eleek Atom weighs 70 kg, has a battery capacity of 3.6 kWh, an engine power of 3 kW, a range of 100 to 150 km and a maximum speed of 90 km/h. The battery is charged from an ordinary 220V socket in five hours. The motorcycle can carry riders and loads of up to 150 kg. Charging of motorcycles is possible from the classic electrical network but a solar power plant on the roof of a family house will also suffice. The motorcycle has USB connectors for charging mobile phones and tablets, which play an absolutely key role in the Ukrainian army. It is also possible to connect an appliance with a consumption of up to 200 W, such as a laptop, drone or lighting, to the 220V socket on the motorcycle. The outlet was added in response to a direct request from Ukrainian soldiers. With a military electric motor, it is very beneficial to be able to quickly replace the battery box. It is not entirely clear whether this is the case with the Atom motorcycle.
A conventional 125cc motocross bike weighs about the same as an electric motorbike but offers twice the power and twice the range. However, Delfast offers a much greater range for its electric motors. The company even set a Guinness World Record when its electric motorcycle covered a distance of 228 miles (367 km) on a single charge under absolutely ideal conditions with a light rider.
In any case, electric motorcycles have worked well in Ukraine. Eleek handed over all its Atom motorcycles to the Ukrainian army and received positive feedback - with electric motorcycles it can be well hidden in the vegetation and thanks to low noise, vibrations and practically zero odor, the soldier can better perceive the battlefield… and approach targets without being spotted
Afganistanissa tuon käyttö selittyy sillä, että niitä jäi neukkujen jäljiltä maahan, ja se oli paikallisen hallinnon helppo ottaa käyttöön jenkkien+ym. avustuksella. Johtuen sekä vanhuuttaan yksinkertaisesta tekniikasta että jo valmiista osaamisesta klaanisotien veteraanien joukossa.Ei käsittääkseni valtavan paljon parempi. Taisi käydäkin niin, että kovin moni T-55:n käyttäjistä ei ollut lainkaan kiinnostunut T-62:sta, koska vaunu ei tarjonnut hintaansa nähden kovin merkittäviä parannuksia. Tykki toki tehokkaampi, mutta kun T-55:n tykille kehitettiin uutta ammusta, niin sekin etu kaventui.
Jäi sellaiseksi siirtymävaiheen ratkaisuksi koko T-62. 1980-luvulla niitä näköjään modernisoitiin mm. panssarointia vahvistamalla. Esim. Afganistanissa näyttävät olleen käytössä vielä 2000-luvullakin.
Kyllä niissä on tykin päällä laser-etäisyysmittari omassa kotelossaan, jolloin vaunussa on myös laskin.En ole mikään ekspertti mutta omaan silmään noi ei näytä miltään modernisoidulta T-62 versiolta?