Tämä Ukrainan korruptio on karmeaa. Sota on bisnestä koko hallinnolle. Nämä eivät ole yhtään Janukovitsia kummempia.
Azov ja Donbass ovat "sisäministeriön alaisia", mutta siitä ministeriöstä tai muistakaan ei ole mitään apua. Kaikki on rakentunut vapaaehtoisella talkootyöllä ja sponsoreiden avulla. Azov perustettiin toukokuun 5. ja luonnollisesti siinä on myös patrioottisia ukrainalaisia, kuten Donbassissa on joitakin ulkomaalaisia. Azov maksaa oman ilmoituskensa mukaan palkkaa 360 euroa. Käsittääkseni viikkopalkka.
Azovin varapäällikkö Honchar sai potkut kritikoituaan voimakkaasti ATO:n johtoa. Miksihän.
Jotta tämä Ukrainan kusi ja paska aukeaa, kerron tarinan, joka valitettavasti on totta. Azovilla on pulaa jopa kuorma-autoista. Sen sponsorit keräsivät rahaa uuteen panssaroituun Kamaziin. Viranomaiset, joilla on sormensa firmassa НВП "Практика" (NPP "Practice"), joka buukkaa kaluston, ilmoittivat, että vapaaehtoispataljoona saa alennuksella. Varaus 300 000 ja sitten lopullinen hinta 600 000.
Viikon kuluttua haluttiin hakea auto. Mitään ei ollut edes aloitettu. Puheluihin ei vastata. Lopulta kuuluu jotain. Azoville ilmoitetaan, että juu, se on teidän, mutta A. Avakov itse on sanonut, että hinta on 800 000. Iltaan mennessä A. Avakov oli hilannut hinnan jo miljoonaan.
Samana iltana myös itse
Jatsenjuk otti yhteyttä ja sanoi, että Kamazin hinta on 1 miljoona 800 000. Hinta on noussut viikossa kolminkertaiseksi.
Azov tarvitsee auton ja etsii rehellistä firmaa joka buukkaa Kamazin ja sponsoreita.
Сподіваємось, що на
Сподіваємось, що на НВП "Практика" прийде ДФІУ.
А ще шукаємо підприємство, яке по совісті забронює КамАЗ. Шукаємо спонсорів, які оплатять бронювання. Нам на війну треба...
прийде ДФІУ.
А ще шукаємо підприємство, яке по совісті забронює КамАЗ. Шукаємо спонсорів, які оплатять бронювання. Нам на війну треба...
Lähde: pataljoona A Z O V
Luvalla sanoen, nämä idealistiset patriootit haluavat taistella uuden Ukrainan puolesta, mutta kuvitelkaapa vakinaisten joukkojen ja reservistä määrättyjen mielialoja tällaisessa näljässä. Menisittekö itse tällaisten käskemänä suurella soturin sydämellä taisteluun jonnekin sellaiseen osaan maata, joka on henkisesti yhtä kaukana Länsi-Ukrainasta kuin Persia Suomesta?