Ukrainan konflikti/sota

Esim. Kiinalla on venäläisiä S-400 ohjuksia ja paljon venäläisaseistusta. Ne voivat olla vielä ruunattuja vientiversioita venäläiseen tyyliin.

Onnea Kiina!

Voi olla, että venäläisaseiden vientikaupat hyytyvät, kun nyt on nähty niiden suorituskyky?
Mahtaa myös herra turkinpippuri olla tyytyväinen kun jäi rannalle F-35 hankkeesta ostettuaan tuon taivaallisen ohiampumissysteemin 🤔.

Ainakin on antanut haastattelun.
"Kopylovan mielestä siihen, kuinka venäjämielinen Suomessa asuva venäläinen on, riippuu pitkälti siitä, kuinka hyvin yksilön kotoutumisprosessi Suomeen sujuu.

– Ihmisen on tärkeää kokea kuuluvuutta suomalaiseen yhteiskuntaan."

Venäläiskenraali: Venäjälle viety vuorokauden aikana lähes 30  000 ihmistä Ukrainalta vallatuilta alueilta​

Venäläiskenraali Mihail Mizintsevin mukaan Venäjälle on viety vuorokauden aikana lähes 30 000 ihmistä Donbassista ja muilta Venäjän Ukrainalta valtaamilta alueilta, kertoo venäläinen uutistoimisto Interfax. Asiasta uutisoi myös qatarilaiskanava Al Jazeera.

Lauantaina tiedotustilaisuudessa puhunut venäläiskenraali sanoi myös, että Venäjälle vuorokauden sisällä kuljetetuista yli 5 000 on lapsia.

Venäjän hyökkäyssodan alkamisen jälkeen Venäjälle on kenraalin väitteen mukaan kuljetettu yhteensä yli 2,6 miljoonaa ihmistä, joista yli 400  000 on lapsia. Mizintsev väittää siirtojen olevan "evakuointeja" pois vaarallisilta alueilta.

Ukraina ja länsimaat ovat syyttäneet Venäjää ukrainalaisten pakkoevakuoinneista maahan. Muun muassa Britannian ulkoministeriön mukaan Venäjän lasten oikeuksien komissaari Marija Lvova-Belovan on väitetty olevan vastuussa 2  000 ukrainalaislapsen pakko-adoptiosta Venäjälle.

Yhdysvaltain ulkoministeri Antony Blinken vaati alkuviikosta Venäjää keskeyttämään ukrainalaisten pakkoevakuoinnit.

Kenraalieversti Mizintsev johti alkuvuodesta Venäjän hyökkäystä Mariupoliin, jonka aikana kaupungissa kuoli ukrainalaisviranomaisten mukaan jopa kymmeniätuhansia siviilejä.

STT

No viimeaikaisten kokemusten perusteella, työelämässäkin ryssiin törmänneenä, kaikki on mulle nyt vain ryssiä. Vastauksena miksi..mulla ei kertakaikkiaan ole aikaa alkaa jokaista ryssää erikseen syvähaastattelemaan, mitä mieltä ovat Ukrainan tapahtumista. Kaikki ovat mulle nykyään vain ja ainostaan haisevia ryssiä.
Noh, työpaikalla on venäläinen joka sodan ensimmäisenä aamuna lähetti ryhmäviestin jossa hän erittäin selväsanaisesti ilmoitti miten kammottava operaatio on alkamassa ja miten syvästi hän inhoaa (nyt entisen) kotimaansa meininkiä.

Ilmoitti myös aloittavansa Suomen kansalaisuuden hakemisen välittömästi ja irtisanoutuvansa Venäjän kansalaisuudesta heti kun se on mahdollista ilman Venäjällä käyntiä. Sanoi ettei aio jalallaan astua maahan ellei todella moni (=lähes kaikki) asia muutu,

Itseään kirosi ettei ollut hoitanut kansalaisuusasiaa kuntoon jo aikoja sitten. Asunut ja työskennellyt kuitenkin Suomessa jo toistakymmentä vuotta.

Tuossa on keskustelua ryssä sanasta. Ite oon sitä mieltä, että siitä sanasta on tullu haukkumasana ainoastaa sen takia, että se on helpompi sanoo suutuksissaa ku venäläinen.

Venäjä pommittaa Ukrainaa koko eturintamalta​

Venäjä valmistelee hyökkäystä Slovjanskissa ja pommittaa Ukrainaa koko eturintaman alueella, kertoo Ukrainan armeijan virkamies Reutersille. Venäjä pyrkii vahvistamaan asemiaan paitsi Donetskissa, myös maan eteläosissa.

Hyökkäysjoukot tehostavat sotilaallisia operaatioita "kaikilla toiminta-alueilla". Ohjuksia ja raketteja on viime päivinä satanut useissa kaupungeissa tappaen kymmeniä.

– Vihollinen on todellakin aktivoinut koko etulinjalla. Taktista ilmailua ja hyökkäyshelikoptereita käytetään aktiivisesti. On selvää, että hyökkäyksen seuraava vaihe on suunnitteilla, Ukrainan sotatiedustelun tiedottaja Vadim Skibitskyi kommentoi.

Venäjän puolustusministerin Sergei Šoigun ilmoitus operaation tehostamisesta näytti olevan suora reaktio Ukrainan suorittamaan joukkoon onnistuneita iskuja, jotka kohdistettiin 30:een Venäjän logistiikka- ja ammuskeskukseen hyödyntämällä lännen hiljattain toimittamia ohjusjärjestelmiä.

Jostain syystä nämä ulkomaan ystävälliset ja hienot venäläisetkin tahtoo ylistää kotimaata Venäjää. Joten haistakoot paskat ja pitäkööt ryssän tunkkinsa.
Ainoa hyvä ryssä on sellainen joka kiroaa ryssälandian ja luopuu puhumasta ryssää ja muuttaa ulkomaille eikä halua olla missään tekemisissä rysslandian kanssa.
Kyllä näin on. Ryssäyksilöllä on itsellä näyttövelvollisuus ainakin mulle, että sanoutuu kaikellalailla irti/pois, maansa harjoittamasta barbarismista , naapurimaiden uhkailuista, hyökkäyksistä, sodista, salamurhista ym. Paskasta.
Senkin jälkeen vielä epäilen.

Tuossa on keskustelua ryssä sanasta. Ite oon sitä mieltä, että siitä sanasta on tullu haukkumasana ainoastaa sen takia, että se on helpompi sanoo suutuksissaa ku venäläinen.
Lisäksi verbi tuosta sanasta, vaikka ei ole sanakirjassa vielä, on hyvin laajalti levinnyt.
Ryssiä, siis pilata kaikki, hutiloida alusta loppuun. Tiedättehän tunteen: kun mikä tahansa työtehtävä alkaa heti kättelyssä mennä pieleen ja tajuatte sen itsekin, mutta asialle ei mahda mitään. Vähän kuin yrittäisi ohjata halpaa kauko-ohjattavaa leluhelikopteria, joka on päättänyt lentää mihin itse lystää.
Vanha hesarin artikkeli, mutta hyvin kirjoittu.
Kotuksen blogikommentit

Mahtaa myös herra turkinpippuri olla tyytyväinen kun jäi rannalle F-35 hankkeesta ostettuaan tuon taivaallisen ohiampumissysteemin 🤔.
Joka on varmasti ruunattu vientiversio. Ei venäläinen ole niin tyhmä, että toimittaisi kaiken oman tekniikkansa natomaalle tutkittavaksi. Siis Erdoganin S-400 on vielä Venäjän omaa versiota ohiampuvampi.... ;)

"Hyvä diili"...

Viimeksi muokattu:
Ai tämäkö?:

Katso liite: 63442

Ehkä hän on sitten kallis...

En p*nisi, enkä kyllä tuon näköistä suomalaistakaan. Aito suomalainen nainen vie tätä botox-hirvitystä 100-0. Aitous, rehellisyys ja lämpö. Liikaa vaadittu ryssältä.

Uskokaa tai älkää, niin olen jakanut tuollaiselle kylmälle silikonisydämelle pakit baari-illan päätteeksi. Ei kaduta.

Back