Ukrainan konflikti/sota

Minä meinasin tuota just pohtia, ylittyikö tornikisan johtolukema.
Torni taisi jäädä tällä kertaa flopiksi, näyttäisi että putki on takakannen päällä jo lepäilemässä kun tulipallo hiukan hälvenee. Tuo vaununjohtaja taisi olla luukulla ja sai koko paineaallon liike-energiakseen ennen kuin torni ehti irrota. (Sinänsä ihmettelen että lensi melko kokonaisena eikä pinkkinä sumuna 👀)
 
IL:lle tärkeämpi uutinen on miten brittipubeissa menee, IS:lle enterorokkoepidemia :rolleyes:
Luetaanko me eri mediaa vai mikä?

Minulla YLE otsikoi juttujaan näin:

Venäjän joukot perääntyvät Izjumista ja Balaklijasta – Ukrainalta merkittäviä läpimurtoja lähellä Harkovaa


Ukrainan vastahyökkäyksen kerrottu eteneminen ällistyttää – tämän tiedämme tilanteesta, jossa harva on varmaa
 
Joo. Näin sanoo yksittäinen parlamentin jäsen ja sanoo vielä että pitäisi. Yksikään valtio ei ole julkisesti ainakaan tälläistä punaista viivaa esittänyt.
Tähän vielä lisäykseksi, että vaikka tuo artikla 5 laukeaisi, nii oletan ainakin itse tilanteen olevan silloin sellainen, että putin on jo vetämässä joukot rajan taakse jos esim. ydinonnettomuus yritetään järjestää tahallisesti ryssän toimesta. Ei putinia kiinnostaa siinä vaiheessa vaikka NATO-joukot olisivat Ukrainassa, kunhan eivät rajan yli tule, sota on hävitty Ukrainassa - ryssä koittaa vaa tehdä siitä mahdollisimman ikävää Ukrainalle silti. Krimi toki voi olla sitten oma juttunsa, kaipa putin senkin tappion sitten nielisi, jos se vallataan takaisin NATO-joukkojen toimesta, jos meni pienen ydinonnettomuuden järjestämään. Toisaalta näyttää siltä, että Ukrainalla riittänee rahkeet siihen itsekkin, jos momentumi pitää ja "ydinonnettomuutta" ei tule tapahtumaan.
 
Venäjä katsoo historiaa ja karttaa ja luulee yhä olevansa suurvalta. Nyt pitää muistaa, että nykyinenkin Venäjä on federaatio, liittovaltio. Se ryssänperkele pitää hajottaa erillisiksi valtioksi niin, että jäljelle jäävä Venäjä on vain yksi slaavivaltio. Silloin sekä eteläinen että itäinen rajanaapurimme on heimokansa.
Oikeasti olen miettinyt että me voidaan saada Karjalat ja muut takaisin ilman sotia. Jopa muitakin Suomen sukuisia alueita . Kunhan ryssälä hajoaa ensin. Ei mitään suur-Suomi ajatuksia, mutta ehkä se kohtalo vihdoinkin tuo asiat oikealle tolalle. Aika näyttää..
 
Nyt pikkasen realismia kehiin. Venäjältä ei rosvopajarit lopu ja vaikka kuinka isot puhdistukset teettäisit niin aina vaan nousee uusia.

Joku kvartaali (25 vuotta) voi mennä vähän paremmin, mutta lopulta ollaan taas siinä tilanteessa, että kansa kurjistuu ja pajarit ovat ryövänneet liikaa. Ja jälleen kansa laitetaan maksamaan verellä ja omaisuudellaan.
Enhän minä sanonut, että meidän pitää ne rosvot sieltä poistaa vaan, että eristetään koko hoito pois sivistyneestä maailmasta, kunnes (meitä) tyydyttävä, riittävän iso muutos on saavutettu. Eikä minua kiinnosta yhtään mitä venäjän kansalle tapahtuu jossain itämuurin takana, ryöstäkööt ja raiskatkoot toisiaan ihan vapaasti. (y) Toivottavasti hajoaa koko paska vähintään 10+ pikkuvaltioksi ja nuo varsinaiset ryssät voivat sitten pysyä siellä shitholessaan ensivuosisadalle. ;)
 
Luetaanko me eri mediaa vai mikä?

Minulla YLE otsikoi juttujaan näin:

Venäjän joukot perääntyvät Izjumista ja Balaklijasta – Ukrainalta merkittäviä läpimurtoja lähellä Harkovaa


Ukrainan vastahyökkäyksen kerrottu eteneminen ällistyttää – tämän tiedämme tilanteesta, jossa harva on varmaa
Luettiin, koska minä kommentoin iltalehmien linjaa. Nyt sielläkin on vähän heräilty, kun ovat lukeneet Kastehelmen uusimmat.
 
Mitä hittoa tapahtuu? Suurin epäonnistuminen Venäjän armeijalle sitten ww2 ja tämä ei ole länsimedioissa suurin uutinen vaan se kerrotaan sivuotsikoissa?
Juuri näin. Tästä samasta avauduin eilen kun ihan kaikilta mulla näkyviltä uutiskanavilta tuli juttua vaan kuolleesta kuningattaresta.
 
Back
Top