Voisiko joku avata mulle, mitenkä Venäjän elintaso olisi nyt asetettujen läntisten sanktioiden toimesta muka romahtamassa??
Ei minun mielestäni mitenkään. VISA-kortti lakkaa skulaamasta, mutta entä sitten? Se korvautuu vain jollain muulla - tai käteisellä. Ei ole iso rommaus.
Huvittavaa kyllä, Putin ITSE on asettanut paljon suuremmat sanktiot voimaan kuin mitä länsi. Onko ne purettavissa? No on tietysti! Heidän omia päätöksiäänhän ne on! On muuten jo purettukin: Valio saa jälleen viedä HYLA-tuotteita Venäjälle.
Tuskin Venäjän valtakunta kuitenkaan siihen romahtaa, että Oltermannia ei ole kaupan tiskissä. En tunne Uusi-Seelantilaisia juustoja, mutta eiköhän ne ihan hyviä ole nekin. Varmaan tatjanat pärjää ilman mitään juustoja, jos on pakko.
Ulkkaritavaroiden hinnat varmaan kallistuu kaupoissa, mutta sehän voi olla Putinin tarkoituskin. Mies on vuosikausia paasannut venäläisille, että omavaraisuutta pitää nostaa. Mitään ei ole tapahtunut. Nyt kokeillaan sitten porkkanan sijasta keppiä. Josko sitä omavaraisuutta tulis, kun ei ole vaihtoehtoja?