Kumpujen yöstä
Kapteeni
Toivottavasti lyhytkasvuiset eivät ole loukkaantuneet vaikka pari kertaa olen ottanut muista mallia ja puhunut sotakääpiöstä viitaten Moskovan mielenvikaiseen.Olet oikeassa! Seison korjattuna ja puhun tästä lähtien muilla termeillä. Tarkoitus ei luonnollisesti ole loukata heitä vaan sota-kääpiötä!
Uskoakseni kovin montaa oikeaa pygmiä ei tätä foorumia seuraa…
Edit. Tiedän että tätä foorumia seurataan paljon meidän tänne kirjoittavien lisäksi. Itse seurasin useita vuosia ennen kuin rekisteröidyin. Tarkoitus ei ole loukata ketään, mutta venäläisistä käytän tämän vuoden helmikuun jälkeen nimitystä rysy tai ryssä. Tätä ennen pyrin olemaan korrektimpi, en enää.
Kotona on puhuttu ryssistä vuosikymmeniä, en itse yleensä ole koskaan aikasemmin käyttänyt ryssä termiä. Mutta nykyään: Kaikki Ukrainassa heiluvat Venäjän federaation sotilaat ja muutkin: täysiä ryssiä. Jos ikinä eksyvät Suomen rajojen sisäpuolelle aseet kädessä ja valloitukset mielessä: Samoja umpiryssiä jotka heiluivat Raatteen tiellä isoisäni aikoihin.
Voihan tästä tehdä monimutkaisempaakin jaappasua, mutta suomalaisen näkökulmasta helppo ja yksinkertainen määritelmä on:
Venäläinen, joka lähtee ase kädessä valtaamaan muita maita= ryssä.