Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Veikkaisin, että kuvankäsittelyn tuloksia: satelliitti ottaa usean kuvan peräjälkeen, mitkä yhdistetään yhdeksi tarkaksi kuvaksi. Nopeasti liikkuva kohde voi sit olla eri kohdassa eri kuvissa, jolloin kuvia yhdistettäessä haamukuva blurraantuu tuommoiseksi haloilmiöksi.Hah. Eka kerta ku näen että satelliitti spotannut matalalla lentävän hävittäjän (?) tai jotakin sen tyylistä:
Jättänyt todella hämyn minkä-lie-heijastusvarjon. Mikä lie, niin todella jännä kuva.
Katso liite: 68384
Belbekin lentokenttä, Apple Maps.
Katso liite: 68382
Katso liite: 68385
44.689473,33.555103
Näitä sarkastisia twiittejä oikein odottaa. Aina on jokin mustan huumorin välke mukanaTämä UA:n virallisen kanavan somekommentointi on kyllä mahtavaa! Nyt kiitetään rysyjä hyvästä yhteistyöstä
Tuossa kuorma-auton edessä taitaa olla hinauspuomi.Taisi sokea osua risukasaan. Def Mon epäilee myös UR-77:n räjähdekäärmeeksi.
Sen verran kauan olen täällä Saksassa asustellut ja menoa katsellut, että nämä asiat voi kyllä allekirjoittaa paksulla kynällä.Eskalaation pelko on puhdasta Saksaa mutta puhuu se ihan asiaakin
Tätä kaikkea ei voi paljon suoremmin sanoa...
Taloussuhteet Venäjään kyllä luotiin, mutta unohdettiin se, että pelotepolitiikastakin olisi pitänyt huolehtia.
”Hyväksyimme Venäjän ehdot ja teimme itsemme Venäjästä riippuvaiseksi.”
Saksan lisäksi moni Keski-Euroopan maa oli yhtä sinisilmäinen, mutta Saksalla on tietysti suurin vastuu epäonnistumisesta.
Merkelin suuri virhe oli Nord Stream 2 -kaasuputken ja kaasuriippuvuuden rakentaminen. Tätä virhettä hän ei ole kunnolla myöntänyt.
Meisterin mukaan Saksalla on vielä niin paljon tekemistä menneiden virheidensä käsittelyssä, että se ei ole valmis ottamaan johtoroolia Euroopassa. Virheiden käsittely vaatisi nöyryyttä, mutta sitä ei ole nähtävissä.
”Scholz ei ole nöyrä. Hän on tyypillinen saksalainen poliitikko, joka ajattelee tietävänsä kaiken joka tapauksessa parhaiten eikä ota ohjeita vastaan. Lisäksi hän on heikko johtaja”, Meister sanoo nykyisestä liittokanslerista.
Ljudmilan sydäntä lämmittäisi varmaan enemmän, kun ymmärtäisi että nuo ohikulkijat todennököisesti luulivat hänen puhuvan venäjää ja päättivät hieman vittuilla. Ryssille vittuilu vaatii enemmän munaa kuin ukrainalaiselle tsemppaaminen.Tällä viikolla hän oli Lappeenrannassa kirpputorilla ja puhui puhelimessa ukrainaa tyttärensä kanssa. Kun ohikulkevat paikalliset kuulivat kieltä, he kommentoivat: ”Slava Ukraini!”.
Sanat lämmittivät sydäntä.
Venäläiset ovat paskan ylpeä ja viisas kansa, sieltä ei tule virallista tunnustusta, että ryssittiin, ikinä.Lännen salaiset agentit ovat syyllisiä siihen että LKP on mennyt ja menee parhaillaan päin persettä.
Niin loistavaa matskua ja analyysia että toivoisin että täällä pystyisi antamaan useamman peukun!Pari karttaa tuumailtavaksi, Ukrainan hyökkäys etenee mutta itäisessä Ukrainassa on useampi joki mitkä täytyy ylittää jos hyökkäyksen on tarkoitus jatkua itään.
Varastin tämän ensimmäisen täältä:
http://www.vidiani.com/maps/maps_of...vers_map_of_ukraine_in_ukrainian_for_free.jpg
Leikkasin siitä palasen ja merkitsin karttaan mielestäni oleelliset kaupungit. HUOM: sijainnit ovat suuntaa-antavia, eivät tarkkoja JA yritin jättää itäisen Ukrainan joen näkyville, tästä syystä kaupunkien nimet ovat kuplissa kartan reunoilla.
Kupiansk on vallattu, se on Oskil-joen varrella. Joen läntinen puoli on Ukrainan hallussa ja muutamasta kohdasta, ainakin Kupianskista joki ylitetty.
Lyman on vallattu ja sen itäpuolella on Zherebets-joki, joka on ylitetty väitetystä ainakin Treskyn kohdalta (ei ole merkitty karttaan). Toisaalta Ukraina on hyökännyt tämän joen itäpuolelta (etelän suunnasta) Donets-joen yli joten sillanpääasema on muodostettu.
Muutaman lähteen mukaan Ukrainan joukot olisivat edenneet Zherebets-joen länsipuolella jopa Makiivkan korkeudelle, tosin eivät ole ylittäneet jokea (toistaiseksi).
Seuraava joki Zherebets-joen itäpuolella on Kreminnan kohdalla, tämä on nimeltään Krasna ja se virtaa pohjoiseen jättäen mm. Svatoven itäpuolelleen. Tämän joen itärantaa menee junarata pohjoiseen mutta se menee Kupianskiin, mikä on Ukrainan hallussa.
Karttojen perusteella Kreminna olisi Kupianskin tavoin kaupunki joka on jakautunut joen molemmille rannoille. Jos siis kuulee taistelua Kreminnasta, se ei välttämättä tarkoita että Ukrainan joukot olisivat ylittäneet Krasna-joen.
Krasna-joen itäpuolella on yksi joki joka virtaa Severodonetskista pohjoiseen, tarjoaa eräänlaisen maastonesteen.
Siitä seuraava itään on Aidar-joki ja sen itäpuolella ovat Novoaidar sekä Starobil's'k, molemmat tärkeitä kaupunkeja logistiikan kannalta koska niissä on isot ratapihat ja Luhanskista tulee junarata näiden kaupunkien läpi (Aidar-joen itärantaa seuraillen). Tämä rata menee pohjoiseen aina Troitskeen asti ja sen kohdalta rajan yli Venäjän puolelle Valuyikiin.
Kuten kuvasta näkee, jokia on useita ja suurempia kaupunkeja myös. Toisaalta logistiikka on myös haastavaa koska junaratoja on käytännössä vain yksi: Luhansk-Novoaidar-Starobilsk. Luhanskista tulee jonkinlainen raide Severodonetskiin, mutten ole varma kuinka hyvä se on. Ukraina on myös työntymässä lähelle Lysychanskia, mikä on Donets-joen länsipuolella, joen toisella puolella odottaa tuhottu Severodonetsk.
Katso liite: 68389
Toinen kartta pureksittavaksi, tähän on merkitty itäisen Ukrainan sillat. Tässä ei näy minun kädenjälki ollenkaan, nappasin kartan täältä (Russian bridges go boom -niminen kartta, ollut täällä aikaisemminkin):
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1yIT68b_ly3-SLavjl7YTZ5yHZ8l-5OUq&hl=en_US&ll=49.360068866285744,38.539379740119664&z=9
Tähän on merkitty rautatie- ja maantiesillat, leikkasin kartasta itäisen Ukrainan osuuden tähän.
Mikäli Ukrainan eteneminen kohti itää jatkuu, tultaneen kuulemaan näistä silloista ja niiden räjäytyksistä. Joet muodostavat tosiaan luonnollisen esteen, mutta toisaalta Ukraina on jo osoittanut kykyä vesistöjen ylityksestä, joten mikäli saavat luotua sopivan tilaisuuden, joesta päästään yli tarvittaessa vaikka ilman siltaa.
Edelleen, jos oletetaan että Venäjän joukkojen tärkein huoltoreitti olisi Luhansk-Novoaidar-Starobilsk -välinen junarata, niin se jää kohtuullisen kauas, rata kulkee Aidar-jokea seuraten sen itärannalla. Sieltä on pitkähkö matka rintamalle ja välissä on useita siltoja. Antaisi mahdollisuuden häiritä näitä kuljetuksia TOSIN Khersonin suunnalta on nähty miten työlästä teräsbetonisen sillan tuhoaminen on, vaikka olisikin apuna tarkkoja ohjuksia ja tykistön kranaatteja.
Katso liite: 68390
Tuon lapion patentoi tanskalainen upseeri Johan Linnemann vuonna 1869.
Sanonta "Helmiä sioille" ei tässä tapauksessa sovi, mutta "Grillattua paskaa sioille" pätee täydellisesti.Sikojen ateriaksi joutui tämä ryssä.