Coffee Man
Respected Leader
Putin on pitkään luottanut medioiden sensuroivan itse itseään kiristyvän lainsäädännön ikeessä. Presidentti on riippuvainen Venäjän informaatiotilan hallinnasta. Sitä hallitsemalla hän on suojellut omaa hallintoaan, ISW kirjoittaa.
Ajatushautomon mukaan liikekannallepanon virheitä ja Lymanin tappiota käsittelevä kritiikki, jota valtionmedian TV-kanavilla nyt nähdään, onkin rohkeaa ja epätavallista. Se on ensimmäistä kertaa tuonut kritiikin Venäjän sotamenestystä kohtaan keskivertovenäläisten koteihin.
ISW:n mukaan informaatiotilan hallinnalla voi olla Putinin hallinnolle vielä suurempi merkitys kuin sillä oli Mihail Gorbatšovin avoimuus- ja uudistuspolitiikan myötä romahtaneelle Neuvostohallinnolle.
– Tiedätkö, omassa maailmassaan elävien haaveilijoiden kanssa on todella vaikea väitellä, hän sanoi.
– Kysy keneltä tahansa täällä, kun he ovat maskeeraushuoneessa. Luulen, että kaikki myöntävät rehellisesti, etteivät he tiedä, auttaako mobilisaatio meitä kääntämään sodan suuntaa vai ei, Jusin totesi.
Ajatushautomon mukaan liikekannallepanon virheitä ja Lymanin tappiota käsittelevä kritiikki, jota valtionmedian TV-kanavilla nyt nähdään, onkin rohkeaa ja epätavallista. Se on ensimmäistä kertaa tuonut kritiikin Venäjän sotamenestystä kohtaan keskivertovenäläisten koteihin.
ISW:n mukaan informaatiotilan hallinnalla voi olla Putinin hallinnolle vielä suurempi merkitys kuin sillä oli Mihail Gorbatšovin avoimuus- ja uudistuspolitiikan myötä romahtaneelle Neuvostohallinnolle.
Venäjän hyökkäys | ISW: Putin on menettämässä venäläisen mediamaiseman hallinnan
Venäjän valtionmediat ovat alkaneet käsitellä Venäjän heikentynyttä sotamenestystä yhä avoimemmin ja kriittisemmin. Tämä voi luoda Putinille vakavia ongelmia, kun sotakritiikki astuu ensi kertaa keskivertovenäläisten koteihin.
www.hs.fi
– Tiedätkö, omassa maailmassaan elävien haaveilijoiden kanssa on todella vaikea väitellä, hän sanoi.
Järkytys Putinin sotatoimista leviää jopa Venäjän valtiollisella televisiokanavalla – ”Asiat eivät suju kovin hyvin”
Kriittiset äänenpainot Venäjän toimintaa kohtaan ovat lisääntyneet venäläisessä mediassa.
www.iltalehti.fi
– Kysy keneltä tahansa täällä, kun he ovat maskeeraushuoneessa. Luulen, että kaikki myöntävät rehellisesti, etteivät he tiedä, auttaako mobilisaatio meitä kääntämään sodan suuntaa vai ei, Jusin totesi.