Ukrainan konflikti/sota

Tästä olen eri mieltä. putlerin puheet linjaavat Ukrainan sotaa, sen syitä, nykyisyyttä ja pohjustaa miten se mahdollisesti kehittyy. niin pakkomielteinen sekopää kuin putler onkin, ryssälä on sodan osapuoli ja sota on henkilöitynyt putleriin.

sota on politiikan jatke ja rajanveto on joskus hankalaa, kumpaan kategoriaan puheet ja käsitteet kuuluvat. onneksesi putlerin puhe tämän ketjun aiheena näyttää hiipuvan, koska puhe ei tarjonnut mitään mullistavaa.

jatkakaa. slava ukraini.
Jep. Tämä Putinin puhe ja siinä esitettävät houreet, joita hän itsekin pystyy vain kouristellen esittämään, ovat kuitenkin se syy, miksi Ukrainassa tapahtuu mitä tapahtuu. Odotin kyllä jotain radikaalimpaa tai konkreettista. Nää voimafantasiat ja universumin päässä totuudesta olevat tragikoomiset liirumlaarumit oli kaikki mielestäni jo kuultu.
 
ryssä yritti olla ovela, ilmoitti vetäytyvänsä Dnipron länsipuolelta, jotta Ukraina olisi lähtenyt sinne soitellen sotimaan.



Zelenskyy: Russians not ready to leave Kherson, this is informational operation

Thursday, 27 October 2022, 17:59

Quote: "I don’t see them [Russians – ed.] running away from Kherson. This is an information attack. I cannot disclose everything. This is an attack for us to go there, to drag people from other dangerous fronts [,bringing them] there. This was their informational operation. They are not ready to leave Kherson."

Details: In response to a journalist’s remark that the Russians are evacuating civilians from Kherson Oblast, Zelenskyy pointed out: "Not that many. This is a performance. Their most trained soldiers are in their positions, nobody left. We see everything, and we do not believe them."

At the same time, according to the President, the Russians are aware that they have no opportunities to retreat from encirclement in Kherson if the Ukrainian troops succeed there.

"They are aware of this problem and [this] dangerous situation. But we are working on it," he said.

Asked whether Ukraine will be able to liberate Kherson, Zelenskyy replied: "Of course. This is complicated because people are the price [we’re paying]. We treat people differently than they do in Russia. For them, it is not important how many people are going to die tomorrow. And for us, it is extremely important, we cannot do this. We cannot say: "Go out there and die." Therefore, we are thinking, we are looking for ways, we are asking partners to give us more armoured combat equipment in order to save more people."

The President has also expressed his opinion that the occupation of the entire territory of Ukraine remains the Russian troops’ mission and plan.

"They do not want to stop. They did not want to stop from the very beginning. They have only one mission, they do not have the second or third plans. Only one: to occupy the entire territory of Ukraine," he added.

@uapravda

Epätoivoista meininkiä rysyiltä. Oon edelleen sitä mieltä että lännen tiedustelun tukemana Ukraina tietää varmaan jopa rysyjen omaa komentoa paremmin missä niiden joukot on, miten ne on varusteltu ja mikä niiden moraali on. Yritä siinä sitten vedättää samalla tavalla kuin niitä itseään vietiin Harkovassa :facepalm:
 
Epätoivoista meininkiä rysyiltä. Oon edelleen sitä mieltä että lännen tiedustelun tukemana Ukraina tietää varmaan jopa rysyjen omaa komentoa paremmin missä niiden joukot on, miten ne on varusteltu ja mikä niiden moraali on. Yritä siinä sitten vedättää samalla tavalla kuin niitä itseään vietiin Harkovassa :facepalm:
En malta oottaa miten tää päättyy. Teasereita nyt katottu viikkotolkulla, ei muuta ku farssi käyntiin ja vähän isompi normal katastrof. Mä luulen että ukrainalaiset kuulee ryssien viestintäliikenteen tällä hetkellä paremmin ku ryssä itte. Kuulevat nekin viestit, mitä ryssät ei saa toisilleen perille.

Edit: autocorrectit pääsi luikahtamaan ku ryssä Georgiaan, epä-correctasin oikein. Rakastan tätä ku esim laittaa sanan 'malta' aina väkisin isolla alkukirjaimella. Ryssäkö tänki on koodannu.
 
10:33

Venäjä uhkaa iskeä Yhdysvaltojen ja sen liittolaisten kaupallisiin satelliitteihin, jos niitä käytetään sodassa​

Venäjä uhkaa voivansa iskeä Yhdysvaltojen ja sen liittolaisten kaupallisiin satelliitteihin, jos niitä käytetään Ukrainan sodassa.

Venäjän ulkoministeriön edustaja Konstantin Vorontšov puhui asiasta uutistoimisto Tassille eilen.

Vorontsovin mukaan Yhdysvallat ja sen liittolaiset käyttävät aseellisissa konflikteissa ulkoavaruuden siviili-infrastruktuuria, mukaan lukien kaupallisia satelliitteja. Hänestä tämä on käynyt ilmi Ukrainan sodan aikana ja on äärimmäisen vaarallista.

Tästä johtuen satelliitit saattavat olla oikeutettuja kohteita vastahyökkäykselle, hän sanoi.

(STT)


Minkäs teet, käyt paskomassa ja viet pesukoneen?
Uskon vahvasti että ryssissä vaikuttaa viides kolonna joka kirjoittaa niille repliikkejä jotka saavat kaikki vihaamaan heitä aina vain enemmän. Tai sitten he itse kilpailevat keskenään pohjalle pääsemisessä.
 
Mitä huonommin ryssän armeija menestyy Ukrainan erikoisoperaatiossa, sitä enemmän suurimmaksi tsaariksi halajava puutin (sekin nurinkurinen ajatus, puutinin kaipaama neuvostoliitto teloitti edellisen tsaarin perheineen) näyttää pakenevan omiin harhoihinsa. Loppu lähenee, ja jollain tasolla puutin itsekin näyttää sen tajuavan. Siis sen, että loppu on lähellä, ja unelmat tulevat murskaantumaan. Historia toistaa itseään jälleen kerran, mutta nyt sekopäällä on mahdollisuus koko maailman tuhoamiseen itsensä mukana. Haluaako silovikkien ja oligarkkien rosvojoukko ihan sitä sentään, jää nähtäväksi
 
Uskon vahvasti että ryssissä vaikuttaa viides kolonna joka kirjoittaa niille repliikkejä jotka saavat kaikki vihaamaan heitä aina vain enemmän. Tai sitten he itse kilpailevat keskenään pohjalle pääsemisessä.
Minä olen epäillyt tätä jo helmikuusta lähtien. Nuo kaikki natsi-/narkki-/juutalais-/homo-/saatananpalvoja- jne. argumentit yhdistettynä suloiseksi sekamelskaksi, ovat vain jotain niin käsittämätöntä, että tuo on ainoa selitys. Tai se merirosvo räjäyttämässä Duginin tyttären?
 
Tämä ajatus ei ole minun, mutta kun niitä poikia, mitkä eivät olleet värvättyjä jostain ryssän periferioista (joidenka massalla puutin luuli voittavansa erikoisoperaationsa) vaan jostain moskovan ja pietarin alueilta, alkaa tulla takaisin sinkkiarkuissa tai kadota vaan johonkin, venäjällä äidit ja isoäidit lähtevät kadulle osoittamaan mieltänsä. Paatuneemmankin poliisin tai muun sisäturvallisuutta turvaavan herrasmiehen (joita ei missään nimessä rintamille lähetetä, pääasia pitää kurissa omaa kansaa) päässä voi tuntua vastenmieliseltä lyödä pampulla päähän jotain babushkaa. Siitä voi alkaa ainakin puutinin loppu, eri asia sitten, muuttuuko tuossa barbaarivaltakunnassa mikään.
 
Siinä olis Ukrainalle näytön paikka käydä operoimassa Navalny vapaaksi ja ulos Venäjältä. Pieni agenttioperaatio vain.

Miksi ne niin tekisivät? Isovenäläinen uhoaja Navalnyikin on.

Navalnyihan on ryssämittarein natsi. Jotenkin hänestä on onnistuttu maalaamaan uudistusmielinen ja demokraattinen kuva länsi-medioihin. Hyväksyttävä vastapuoli, jopa toivottava noin suuren yleisön eli äänestäjien näkökulmasta.

Marttyyri, joka palasi Venäjälle tietäen joutuvansa vangiksi uhmaten jopa kuolemaa. Nyt tuli tuomioon pidennystä. Oikeasti?

Ettei Navalnyi olisi info-operaatio ja itse asiassa oligarkkien toivoma ja käsikirjoittama ”uhri” puten seuraajaksi?

Tällaisen ajatuksen heitän ilmaan nyt.
 
Navalnyihan on ryssämittarein natsi. Jotenkin hänestä on onnistuttu maalaamaan uudistusmielinen ja demokraattinen kuva länsi-medioihin. Hyväksyttävä vastapuoli, jopa toivottava noin suuren yleisön eli äänestäjien näkökulmasta.

Marttyyri, joka palasi Venäjälle tietäen joutuvansa vangiksi uhmaten jopa kuolemaa. Nyt tuli tuomioon pidennystä. Oikeasti?

Ettei Navalnyi olisi info-operaatio ja itse asiassa oligarkkien toivoma ja käsikirjoittama ”uhri” puten seuraajaksi?

Tällaisen ajatuksen heitän ilmaan nyt.

Ei Navalni ole mikään "natsi". Suhtautui kriittisesti hallitsemattoman maahanmuuttoon kaukaasiasta. Ei eroa juuri esim. Halla-ahon linjauksiin, Tanskan sossuhallituksen linjauksiin. Tai uuden Ruotsin hallituksen linjauksiin.

Josta Putinin hallinto sai hienon keppihevosen, jolla saatiin lännen woke-väki kauhistumaan ja kiskomaan Navalni Amnestyn listoilta, koska -. hui, hän vastustaa muslimien hallitsematonta maahanmuuttoa : "natsi, natsi"!!. Hyvin tehty FSB -operaatio, jota sinäkin resonoit yhä.
 
Tämä ajatus ei ole minun, mutta kun niitä poikia, mitkä eivät olleet värvättyjä jostain ryssän periferioista (joidenka massalla puutin luuli voittavansa erikoisoperaationsa) vaan jostain moskovan ja pietarin alueilta, alkaa tulla takaisin sinkkiarkuissa tai kadota vaan johonkin, venäjällä äidit ja isoäidit lähtevät kadulle osoittamaan mieltänsä. Paatuneemmankin poliisin tai muun sisäturvallisuutta turvaavan herrasmiehen (joita ei missään nimessä rintamille lähetetä, pääasia pitää kurissa omaa kansaa) päässä voi tuntua vastenmieliseltä lyödä pampulla päähän jotain babushkaa. Siitä voi alkaa ainakin puutinin loppu, eri asia sitten, muuttuuko tuossa barbaarivaltakunnassa mikään.
Tästä juolahti mieleen, että voisiko olla niin, että pamppupataljoonille on tehty selväksi niskuroinnin seuraukset, eli menolippu Ukrainan lihamyllyyn.

Siinä sitten etiikka punnitaan, antaako babuskalle pamppua vai antaako henkensä poterossa..
 
Navalnyihan on ryssämittarein natsi. Jotenkin hänestä on onnistuttu maalaamaan uudistusmielinen ja demokraattinen kuva länsi-medioihin. Hyväksyttävä vastapuoli, jopa toivottava noin suuren yleisön eli äänestäjien näkökulmasta.

Marttyyri, joka palasi Venäjälle tietäen joutuvansa vangiksi uhmaten jopa kuolemaa. Nyt tuli tuomioon pidennystä. Oikeasti?

Ettei Navalnyi olisi info-operaatio ja itse asiassa oligarkkien toivoma ja käsikirjoittama ”uhri” puten seuraajaksi?

Tällaisen ajatuksen heitän ilmaan nyt.
Oligarkkien toivoma voisi ehkä ollakin, mutta on hän silovikeille kuitenkin sen verran piikki lihassa ollut korruption vastaisen säätiönsä kanssa, että kyllä ne hänet ihan tositarkoituksella taisivat yrittää myrkyttää.

Venäjän oppositio taitaa olla vähän samanlainen mysteeri kuin moni muukin asia siinä maassa. Esimerkiksi tässä jutussa on yksi näkökulma siihen:

Mutta jostain lehdestä luin päinvastaistakin näkökulmaa, saattoi olla nimenomaan Ksenija Torstrem itse päästetty siinä ääneen (en muista enää varmaksi, enkä löydä sitä juttua mistään): opposition hajottajaksi Itä-Hämeen jutussa sanottu Maksim Kats sai taas siinä myöhemmässä jutussa toisenlaista ulottuvuutta. Katsin porukka sen mukaan pitää Navalnyita nationalistina ja siksi eivät ole olleet varauksetta hänen puolellaan.

Joka tapauksessa varauksella on syytä suhtautua niin Navalnyin kuin muidenkin venäjäläisiin oppositiopoliitikon tapaisiin, ennen kuin heistä on tarpeeksi saatu selvää.
 
Navalnyihan on ryssämittarein natsi. Jotenkin hänestä on onnistuttu maalaamaan uudistusmielinen ja demokraattinen kuva länsi-medioihin. Hyväksyttävä vastapuoli, jopa toivottava noin suuren yleisön eli äänestäjien näkökulmasta.

Marttyyri, joka palasi Venäjälle tietäen joutuvansa vangiksi uhmaten jopa kuolemaa. Nyt tuli tuomioon pidennystä. Oikeasti?

Ettei Navalnyi olisi info-operaatio ja itse asiassa oligarkkien toivoma ja käsikirjoittama ”uhri” puten seuraajaksi?

Tällaisen ajatuksen heitän ilmaan nyt.
En tunnista Navalnista natsia kun olen katsonut yli 20kpl Navalnin dokkareita Youtube:sta.
Niihn saa englannin tai venäjän kieliset tekstit. Kannattaa niitä katsoa, suosittelen. Tulee hauska näkökulma Venäjän hallintoon.

Kuitenkin edelleen toi Venäjän sirkus kiinnostaa paljon vähemmän kun Svatoven tilanne. UKR tuhoaa kalustoa. Elämme erittäin tärkeää historiaa.
 
Back
Top