Ukrainan konflikti/sota

Tuota "taistella viimeiseen ukrainalaiseen" fraasia viljelee nimenomaan Putler, joten jättäisin sen käyttämisen väliin. Ukrainassa on muuten noin 40 miljoonaa asukasta, joten ei se viimeinen ukrainalainenkaan ihan heti vastaan tule.
No en varmasti lopeta jonkun fraasin käyttämistä, jos sitä olen käyttänyt muissa yhteyksissä vaikka miten pitkään. Puhun ihan omasta puolestäni, en kenenkään kremlin kääpiön. Mitä helvettiä, miten tää nyt selvästi käännetään, niin, että jotenkin olen Ryssän puolella tässä. Selvästi mikään pieninkään kaanonista poikkeavaksi tulkittava aiheuttaa nykyään yleisen hysteerisen reaktion.

En ymmärrä, että miksi Venäjälle annetaan yksinoikeus toimia Ukrainassa ja terrorisoida vapaasti naapurimaataan. Olen vakaasti sitä mieltä että Naton olisi kuulunut heti alkuun reagoida ylimitoitetun vahvasti ja samantien ottaa Ukrainan ilmatila valvontaansa. Venäjä ei kunnioita mitään muuta kuin voimaa. Joko nyt ylittyy se kynnys, että Venäjän sekoilu lopetetaan? On asioita jotka vain pahenee odottamalla. Aika ei ole ollut ystävä tässä nyt. Toki nyt tuskin kukaan tuomitsee mitä tahansa Venäjän siviili- tai sotilasinfraan kohdistuvaa hyvinkin massiivista iskua.

Mitäköhän tästä käytännössä seuraa? Venäjä on EU:n mukaan terroristivaltio. Lisää pakotteita?
No ainakin sitä, että terroristivaltion kanssa toimivat muut valtiot joutuvat itse pakotteiden alaisiksi. Se hillitsee yhteistyöhalukkuutta. Biden on ollut haluton julistamaan terroristivaltioksi, koska se todennäköisesti vaikuttaa viljakuljetuksiin.

Ei ole Hesarin muotoilu. EU munattomuudessaan ei kyennyt kuin nimeämään Venäjän "terrorismia tukevaksi valtioksi" terroristivaltion sijaan. Se on aivan yksi lysti, mitä EU päättää kun todelliset toimenpiteet loistavat poissaolollaan.
VASTAAVAN kaltaisista päätöslauselmista äänestetään parlamentissa usein. Parlamentti ottaa usein EU-jäsenvaltioita tiukemman ja värikkäämmän linjan. Se onnistuu, koska Euroopan parlamentti ei neuvottele EU:n ulkopolitiikasta eikä sen päätöslauselmilla ole suoraa poliittista merkitystä. Ne ovat enemmänkin parlamentaarikoiden painavia toiveita.

No ainakin sitä, että terroristivaltion kanssa toimivat muut valtiot joutuvat itse pakotteiden alaisiksi. Se hillitsee yhteistyöhalukkuutta. Biden on ollut haluton julistamaan terroristivaltioksi, koska se todennäköisesti vaikuttaa viljakuljetuksiin.
Eivät joudu, koska kyseessä ei ole EU:n virallinen linjaus, vaan ainoastaan meppien mielipiteen ilmaisu. EU parlamentti ei päätä yhtään mitään, eli kyse on korulauseista ilman mitään seuraamuksia.

Herää kysymys, että onko tuo laisinkaan Putler. Mimiikka, ääni ja koko olemus on outo? Olisiko kuulkaa kaksoisolento tässä?

Onhan tätä ajatusta aina välillä pyöritelty...

– Tiedämme nimenomaan kolmesta henkilöstä, jotka esittävät häntä jatkuvasti, mutta emme tiedä kuinka monta heitä todellisuudessa on. He kaikki joutuivat plastiikkakirurgiseen leikkaukseen, jotta he näyttäisivät samanlaisilta. Suuri kysymys on, onko oikea Putin edelleen olemassa? Ainoa asia, joka paljastaa valehenkilöt on niiden pituus. Se näkyy videoissa ja kuvissa. Myös elehtiminen, kehon kieli ja erilaiset, jokaiselle ihmiselle ainutlaatuiset korvalehdet paljastavat eroavaisuuksia.

Näitä ei kannata ottaa turhan vakavasti mutta on asiaa Venäjällä ainakin joskus mietitty ja yleensä on niin että jos venäläinen jotain kieltää niin se on suunnilleen sama asia kun normaali ihminen myöntäisi ihan suoraan että asia on juurikin näin :ROFLMAO:

Haastattelijan kysyessä Putinilta, onko asiasta koskaan keskusteltu, Putin vastasi myöntävästi. Putinin mukaan hän itse olisi torpannut ehdotukset.

– Kieltäydyin kaksoisolennosta.

”Olisiko tämä kaksoisolento mennyt paikkoihin, joissa tilanne olisi ollut vaarallinen?” haastattelija kysyi Putinilta tämän presidenttivuosia käsittelevässä Tassin haastattelusarjassa.

– No kyllä, laitettu esiintymisiin, Putin sanoi.

Eivät joudu, koska kyseessä ei ole EU:n virallinen linjaus, vaan ainoastaan meppien mielipiteen ilmaisu. EU parlamentti ei päätä yhtään mitään, eli kyse on korulauseista ilman mitään seuraamuksia.
EU:lla on tosiaan hulvaton hallintohimmeli. Tästä julistuksesta on pitkä matka Venäjän saamiseksi EU:n terroristiluetteloon tai voi vaatia ehkä ihan oman luettelon, koska ei tuohon nykyiseen taideta maita listata

En ymmärrä, että miksi Venäjälle annetaan yksinoikeus toimia Ukrainassa ja terrorisoida vapaasti naapurimaataan. Olen vakaasti sitä mieltä että Naton olisi kuulunut heti alkuun reagoida ylimitoitetun vahvasti ja samantien ottaa Ukrainan ilmatila valvontaansa. Venäjä ei kunnioita mitään muuta kuin voimaa. Joko nyt ylittyy se kynnys, että Venäjän sekoilu lopetetaan? On asioita jotka vain pahenee odottamalla. Aika ei ole ollut ystävä tässä nyt. Toki nyt tuskin kukaan tuomitsee mitä tahansa Venäjän siviili- tai sotilasinfraan kohdistuvaa hyvinkin massiivista iskua.
Samaa tässä jo tovin miettinyt. Sodan alussa eskalaation (Kiinan, ydinaseen jne.) pelon jotenkin ymmärsin, en enää. Lisäksi Venäjän kyky ja erityisesti tapa "sotia" on osoittanut sen, että tilanteeseen voi ja pitää puuttua voimakkaammin. Olisi pitänyt heti. Helppo jälkiviisastella. Maailma on monimutkaisempi paikka kuin reilu 80 vuotta sitten, yhtä kun lyö niin vähintään kolme muutakin heiluu.

No en varmasti lopeta jonkun fraasin käyttämistä, jos sitä olen käyttänyt muissa yhteyksissä vaikka miten pitkään. Puhun ihan omasta puolestäni, en kenenkään kremlin kääpiön. Mitä helvettiä, miten tää nyt selvästi käännetään, niin, että jotenkin olen Ryssän puolella tässä. Selvästi mikään pieninkään kaanonista poikkeavaksi tulkittava aiheuttaa nykyään yleisen hysteerisen reaktion.

Johan nyt on markkinat: yksi kommentoija kirjoittanut noin ja se on sinun mielestäsi "yleinen hysteerinen reaktio". Melko hysteerinen reaktio sinulta yhteen kommenttiin, ettenkö sanoisi.

En ole varma, mistä asti olet seurannut sotaa mutta Venäjän yleistä propagandaa on ollut alusta asti se miten "Eurooppa taistelee viimeiseen ukrainalaiseen" ja "Yhdysvallat taistelee viimeiseen ukrainalaiseen". Sanoma on tietysti selvä: Ukraina on EU:n / Yhdysvaltain sätkynukke ja sijaissotija, joka uhrataan Venäjän kukistamisen nimissä. Täten Ukraina tulee kuolemaan viimeistä miestä myöten EU:n ja Yhdysvaltain katsoessa vierestä eikä aitoa apua ole odotettavissa. Perimmäinen tarkoitus on tietysti iskeä kapulaa Ukrainan ja sen tukijoiden välille ja vähätellä Ukrainalla annettua apua.

Eikö tuo Venäjän narratiivi ole tullut sinua vastaan sodan seurannan tiimoilta? Minua ei yleisesti kiinnosta puuttua siihen, mitä muut kirjoittavat mutta kyllä tuo lause särähtää minun korvaan ja pahasti. Ehkä tarkoitit sillä jotain muuta, mutta tämä sota on tärvännyt sen joten ei ihme jos joku tarttuu sen käyttöön.

-

UKRAINASTA: näkyy tulevan taas ohjuksia, kiinnostavaa nähdä millaiset määrät Venäjä on ampunut ja mitä. Kirjoitin eilen arvioista Venäjän jäljellä olevista risteily- ja ballististen ohjusten määristä. Spekuloin jopa että alkaa laarin pohja näkyä, jos siis eivät ammu varastoja ihan tyhjiksi. Muisteluni mukaan edellisestä isommasta iskusta on melko tasan viikko aikaa ja nyt ammutaan taas lisää (edelleen, mikä määrä?). Mahtaako tämä olla kerran viikossa tai pari kolme kertaa kuukaudessa? Liian aikaista sanoa mutta pitäisin kirjaa näistä ohjusmääristä ja laukaisujen tiheyksistä, eivät he tietysti ammu vakioaikataulun mukaan mutta olisi kiinnostava nähdä ovatko nämä harvenemaan päin.

Jos Venäjällä olisi vain konventionaalista aseistusta, sinne olisi saatettu höökiä vähän toisella otteella.

Warmonitor3 kommentoi Svatoven suuntaa, hidasta edistystä.

Huonot maasto-olosuhteet saattaa olla osasyy miksi kunniataulussa niin paljon ruumita vs. kalustoa. Ryssiä lähetetään puhtaana jalkaväkenä myös tuon takia (ei vain kalustopulan johdosta).

Johan nyt on markkinat: yksi kommentoija kirjoittanut noin ja se on sinun mielestäsi "yleinen hysteerinen reaktio". Melko hysteerinen reaktio sinulta yhteen kommenttiin, ettenkö sanoisi.

En ole varma, mistä asti olet seurannut sotaa mutta Venäjän yleistä propagandaa on ollut alusta asti se miten "Eurooppa taistelee viimeiseen ukrainalaiseen" ja "Yhdysvallat taistelee viimeiseen ukrainalaiseen". Sanoma on tietysti selvä: Ukraina on EU:n / Yhdysvaltain sätkynukke ja sijaissotija, joka uhrataan Venäjän kukistamisen nimissä. Täten Ukraina tulee kuolemaan viimeistä miestä myöten EU:n ja Yhdysvaltain katsoessa vierestä eikä aitoa apua ole odotettavissa. Perimmäinen tarkoitus on tietysti iskeä kapulaa Ukrainan ja sen tukijoiden välille ja vähätellä Ukrainalla annettua apua.

Eikö tuo Venäjän narratiivi ole tullut sinua vastaan sodan seurannan tiimoilta? Minua ei yleisesti kiinnosta puuttua siihen, mitä muut kirjoittavat mutta kyllä tuo lause särähtää minun korvaan ja pahasti. Ehkä tarkoitit sillä jotain muuta, mutta tämä sota on tärvännyt sen joten ei ihme jos joku tarttuu sen käyttöön.

-

UKRAINASTA: näkyy tulevan taas ohjuksia, kiinnostavaa nähdä millaiset määrät Venäjä on ampunut ja mitä. Kirjoitin eilen arvioista Venäjän jäljellä olevista risteily- ja ballististen ohjusten määristä. Spekuloin jopa että alkaa laarin pohja näkyä, jos siis eivät ammu varastoja ihan tyhjiksi. Muisteluni mukaan edellisestä isommasta iskusta on melko tasan viikko aikaa ja nyt ammutaan taas lisää (edelleen, mikä määrä?). Mahtaako tämä olla kerran viikossa tai pari kolme kertaa kuukaudessa? Liian aikaista sanoa mutta pitäisin kirjaa näistä ohjusmääristä ja laukaisujen tiheyksistä, eivät he tietysti ammu vakioaikataulun mukaan mutta olisi kiinnostava nähdä ovatko nämä harvenemaan päin.
Oma veikkaus että lännen tiedustelu epäonnistunut täysin arviossaan ryssän ohjuksien määrästä. Lihavina vuosina ryssä voinut hyvinkin valmistaa ohjuksia paljon suurempia määriä mitä kerrottu.
Kauanko ihmiset kestävät nykyistä tilannetta vaikkapa Kievissä on iso kysymysmerkki. Pakkasten kiristyessä alkaa ihmisiä kuolemaan koteihin. Vanhuksia, sairaita jne.
Saatanan länsi ja ennenkaikkea valkoisen talon fossiili, kun annatte tämän hulluuden tapahtua.

Tämän mukaan Kiovaan olisi ammuttu 31 risteilevää, joista 21 alas.
Saturoivat ilmapuolustuksen.
Kuinka paljon koko Ukrainaan, tuota ei vielä ole näkynyt. Massiivinen terrori-isku joka tapauksessa.

Electricity in Kyiv may be restored today - Klitschko. Such a mayor said that 31 rockets flew to Kyiv, 21 of which were shot down.

Back