Ukrainan konflikti/sota

Venäjän pitää maksaa niistä tuhoista, joita se Ukrainassa joka päivä aiheuttaa, Marin sanoi.
Taas on täälläkin karhua nyljetty, etukäteen :rolleyes: nyt jopa itsensä selfiejumalattaren innoittamana. Eihän siinä mitään mutta ettei vaan tulisi isoa pettymystä sitten myöhemmin..

Mikään ei viittaa siihen että mun ennustukset sodan loppumisesta ja sen lopputulemasta tarvitsisivat päivitystä paitsi siltä osin että en usko että sota loppuu ennen kuin putleri on kuollut. Mobikkia piisaa ja niiden karvaisiin käsiin tuliluikkua, murkulaakin saadaan näköjään tehtyä ja vielä jotain panssarivehkeitäkin. Paras toivo on siinä että putleri päättää päivänsä mahdollisimman pian ja seuraaja, joka tuskin on kovin kiva mies sekään, alkaa heti innokkaasti pesemään käsiään sodasta ja hieromaan rauhaa.

Euroopan mahtajat ovat enemmän kuin valmiita lehmänkäännökseen, muriccaakin alkaa kyllästyttämään, ja samalla se meidän pikku-sariinikin laittaa uuden levyn soimaan :(
Uusi Z - Johtaja myöntää itselleen ja armeijan johdolle Voiton kunniamerkin ja z-teevee kertoo kansalle Suuresta Isämmäällisestä Voitosta. Perusryssä haaveilee uudesta polttoainepumpusta passattiinsa ja Bulgarian lomasta.

Kaikki ovat taas tyytyväisiä paitsi ukrainalaisten kaatuneiden omaiset ja Ukrainan kansallismieliset / isänmaalliset. Jälkimmäiset saattavat saada vielä nazi-leimaa lännestäkin; onhan kansallismielisyys ja kansallisvaltiot ylipäätäänkin kaksoispahamiinus ja nazi. Hölömölät maksavat (tynkä)Ukrainan jälleenrakennuksen, ei Z vaikka pitäisi. Pitäisi.

Onkohan sama jamppa, joka oli aikanaan Parolassa kouluttamassa joukkueenjohtajana varusmiehiä, kun meille kerrottiin varmana tietona, että oli edellisessä saapumiserässä potkaissut tornin luukusta T-55M:n ampujaa päähän niin lujaa, että oli ampujan silmälasit menneet mäsäksi. Oli sen takia kuulemma pysyvästi ylenemiskiellossa.

Korjaa jos oon väärässä, mut pikkusen pitäis prioriteettejä tarkistella, jos päähuolenaihe on toi🙄
Mistä keksit että se on minun huolenaihe? Kymmenisen vuotta olen tätä foorumia lukenut ja viimeiset vuodet on ollut kyllä hyvin surullista luettavaa. Minua ei huoleta tippaakaan edes vaikka koko Ukraina miehitettäisiin. Huvittavaa miten täällä ei hyväksytä tosiasioita ja juhtilaan kuplassa ukrainan heikkoa menestystä keksimällä satuja menestykselle, ja kiistetään selvät tosiasiat. Ne muutamat oikeasti objektiivisesti konfliktia seuraavat haukutaan heti ryssän trolleiksi. Miten voi olla että aikuisiset miehet ei pysy henkseleissään jos heidän suosikki slaaveista kerrotaan ikävämpiä tosiasioita. Hyvä esimerkki oli tämä yleisradion julkaisema haastattelu nimettömästä suomalaisupseerista, ja kun vielä foorumin keisari Pekka Toveri komppasi, niin sekin oli vaan kertakaikkiaan väärässä, koska kyllä täällä foorumilla tiedetään paljon paremmin että Ukrainan asevoimat on täysin voittamattomia ja ovat tuottaneet jo yli 200 000 sotilaan tappiot ryssille, ja vaikka siellä ei enää montaa taistelijaa ole jäljellä niin jotenkin kummasti voittamaton Ukrainan armeija kärsii kovia tappioita niin Marinkassa, Adviivkassa ja Vuhledarissa. Puhumattakaan Bakhmutista, miten se on mahdollista? Ja kyllä ymmärrän että bannit tulee tämän jälkeen, voi harmin paikka.

Suomussalmella ei ehditty evakuoida ja jotkuthan siellä ehti jo alkaa kansankomissiota pitämään.
En tiedä, miten tämä Suomessakaan menisi, jos olisi tehty ukrainat eli että Venäjä olisi alkanut siirtää joukkoja tasaiseen tahtiin yli vuoden ajan meidän rajalle, niin missä kohtaa tyhjennetään Imatra, Lappeenranta, Hamina ja Kotka? Ennen hyökkäyksen alkua se pitäisi tehdä, mutta jos ryssä vain istuu vuoden päivät rajan takana eikä tee mitään, niin ei mekään voida kaupunkeja tyhjentää.

Jotenkin epäilyttää, että mahtaako meillä olla kaupunkikohtaiset evakuointisuunnitelmat edes kunnossa. Varmaan ovat yhtä homeessa kuin huoltovarmuuskeskuksen kasvomaskit.

Mistä keksit että se on minun huolenaihe? Kymmenisen vuotta olen tätä foorumia lukenut ja viimeiset vuodet on ollut kyllä hyvin surullista luettavaa. Minua ei huoleta tippaakaan edes vaikka koko Ukraina miehitettäisiin. Huvittavaa miten täällä ei hyväksytä tosiasioita ja juhtilaan kuplassa ukrainan heikkoa menestystä keksimällä satuja menestykselle, ja kiistetään selvät tosiasiat. Ne muutamat oikeasti objektiivisesti konfliktia seuraavat haukutaan heti ryssän trolleiksi. Miten voi olla että aikuisiset miehet ei pysy henkseleissään jos heidän suosikki slaaveista kerrotaan ikävämpiä tosiasioita. Hyvä esimerkki oli tämä yleisradion julkaisema haastattelu nimettömästä suomalaisupseerista, ja kun vielä foorumin keisari Pekka Toveri komppasi, niin sekin oli vaan kertakaikkiaan väärässä, koska kyllä täällä foorumilla tiedetään paljon paremmin että Ukrainan asevoimat on täysin voittamattomia ja ovat tuottaneet jo yli 200 000 sotilaan tappiot ryssille, ja vaikka siellä ei enää montaa taistelijaa ole jäljellä niin jotenkin kummasti voittamaton Ukrainan armeija kärsii kovia tappioita niin Marinkassa, Adviivkassa ja Vuhledarissa. Puhumattakaan Bakhmutista, miten se on mahdollista? Ja kyllä ymmärrän että bannit tulee tämän jälkeen, voi harmin paikka.
Helpottiko?

1678003782171.png

Da, da!

Kulutussota on menosda , lihamyllyjä löytyy, mutta , mitä tapahtuu piilossa? Ukraina uutisoi iskuista takapuolelle ammus , mies jne varastoihin. Onko missään mitään kokonaislaskelmaa näkynyt takamaaston iskujen todellisesta kuluttavuudesta ts. saadaanko voluumiä tarpeeksi vai jäävätkö ne enemmän hengennostatus / maljapuhe-tasolle? Sinne taakse pitäisi iskeä yötä päivää. Toki käytettävissä olevat drone/ ammus/ ohjus- määrät varmaan rajoittavat.

Jaxuhaleja Juvalle!

Kyse on siitä, että Venäjä on jo hävinnyt. Venäjä hävisi kun eivät onnistuneet alkuperäisessä suunnitelmassaan.

Miksi Venäjä on sitten hävinnyt? Käytetään nyt jääkiekosta esimerkkiä jonka meistä moni varmasti tietää.
On SM-liiga jossa on parhaista parhaimmat, sitten Mestis joka on toiseksi korkein jääkiekkosarja, tämän jälkeen Suomi-sarja (3. korkein), ja sitten siitä alaspäin II-divisioona (4. korkein), IV-divisioona (6. korkein) ja viimeisimpänä V-divisioona eli 7. korkein.

Tilanne ennen täyttä hyökkäyssotaa oli se, että parhaassa SM-liigassa oli Yhdysvallat, Kiina, Venäjä ja NATO*.
*NATO vain jos saavat rivinsä kuntoon.
Mestiksessä Japani, Intia, UK, Ranska, Pohjois-Korea.
Ja tästä mennään alaspäin, mutta se pointti siinä, että Ukraina oli jossain II-divarissa eli 4. korkein. Ei todellakaan mitään armeijan suurvalta / joukkue jonka ajateltaisiin pärjäävän SM-liigassa, tai edes Mestis/Suomi-sarjassa.

Se mitä sitten Venäjän osalta tapahtui 24.2.2022 oli se, että Venäjä SM-liigan päätähtinä päättivät haastaa näytösotteluun II-divarilaisen. Tarjotaan kansalle vähän huvia ja näytetään ne kuuluisat närhen munat. Tai mistä kana kusee. Ihan miten vaan.

Se miksi Venäjä on hävinnyt jo nyt, tänään, on se, että peli on toki vielä kesken, mutta kaikki odottivat että Venäjä vie joka erän 10-0. Mutta ei vienyt. Ja tilanne näyttää päivä päivältä enemmän siltä, että Ukraina saa uusia varusteita, pelaajia vaihtopenkillä rutkasti odottamassa vuoroa ja Venäjältä alkaa olemaan puhti ja pelaajat loppu.

Ymmärrätkö miten noloa tällainen tilanne on?

Se mikä tästä on seurannut on geopoliittinen muutos, jossa Venäjä on hylkiö ja kasvonsa menettänyt entinen jätti. Kuten sanottua jättiläinen joka seisoo savijaloilla. Maat ottavat Venäjään etäisyyttä, monet puhuvat ääneen mitä ennen ei edes uskallettu puhua.

Venäjän maine on mennyt. Ja talous. Ja sen palauttaminen ei onnistukaan ihan hetkessä. Pakotteet ovat kuin sormiruuvi joka tuntuu hetki hetkeltä vaikeammalta.

Kulutussota on menosda , lihamyllyjä löytyy, mutta , mitä tapahtuu piilossa? Ukraina uutisoi iskuista takapuolelle ammus , mies jne varastoihin. Onko missään mitään kokonaislaskelmaa näkynyt takamaaston iskujen todellisesta kuluttavuudesta ts. saadaanko voluumiä tarpeeksi vai jäävätkö ne enemmän hengennostatus / maljapuhe-tasolle? Sinne taakse pitäisi iskeä yötä päivää. Toki käytettävissä olevat drone/ ammus/ ohjus- määrät varmaan rajoittavat.

En tiedä onko tilastoja pitkänmatkan iskujen tuloksista, mutta ainakin Venäjän tykistön vuorokaudessa ampumien kranaattien määrässä on välillä ollut selvää muutosta alaspäin. Kymmeniä prosentteja.

Viimeksi muokattu:
Kyse on siitä, että Venäjä on jo hävinnyt. Venäjä hävisi kun eivät onnistuneet alkuperäisessä suunnitelmassaan.

Miksi Venäjä on sitten hävinnyt? Käytetään nyt jääkiekosta esimerkkiä jonka meistä moni varmasti tietää.
On SM-liiga jossa on parhaista parhaimmat, sitten Mestis joka on toiseksi korkein jääkiekkosarja, tämän jälkeen Suomi-sarja (3. korkein), ja sitten siitä alaspäin II-divisioona (4. korkein), IV-divisioona (6. korkein) ja viimeisimpänä V-divisioona eli 7. korkein.

Tilanne ennen täyttä hyökkäyssotaa oli se, että parhaassa SM-liigassa oli Yhdysvallat, Kiina, Venäjä ja NATO*.
*NATO vain jos saavat rivinsä kuntoon.
Mestiksessä Japani, Intia, UK, Ranska, Pohjois-Korea.
Ja tästä mennään alaspäin, mutta se pointti siinä, että Ukraina oli jossain II-divarissa eli 4. korkein. Ei todellakaan mitään armeijan suurvalta / joukkue jonka ajateltaisiin pärjäävän SM-liigassa, tai edes Mestis/Suomi-sarjassa.

Se mitä sitten Venäjän osalta tapahtui 24.2.2022 oli se, että Venäjä SM-liigan päätähtinä päättivät haastaa näytösotteluun II-divarilaisen. Tarjotaan kansalle vähän huvia ja näytetään ne kuuluisat närhen munat. Tai mistä kana kusee. Ihan miten vaan.

Se miksi Venäjä on hävinnyt jo nyt, tänään, on se, että peli on toki vielä kesken, mutta kaikki odottivat että Venäjä vie joka erän 10-0. Mutta ei vienyt. Ja tilanne näyttää päivä päivältä enemmän siltä, että Ukraina saa uusia varusteita, pelaajia vaihtopenkillä rutkasti odottamassa vuoroa ja Venäjältä alkaa olemaan puhti ja pelaajat loppu.

Ymmärrätkö miten noloa tällainen tilanne on?

Se mikä tästä on seurannut on geopoliittinen muutos, jossa Venäjä on hylkiö ja kasvonsa menettänyt entinen jätti. Kuten sanottua jättiläinen joka seisoo savijaloilla. Maat ottavat Venäjään etäisyyttä, monet puhuvat ääneen mitä ennen ei edes uskallettu puhua.

Venäjän maine on mennyt. Ja talous. Ja sen palauttaminen ei onnistukaan ihan hetkessä. Pakotteet ovat kuin sormiruuvi joka tuntuu hetki hetkeltä vaikeammalta.

Maineen menetys maksaa Venäjälle valtavasti kymmeniä vuosia tästä eteenpäin vaikka he valtaisivat Ukrainan kädenkäänteessä nyt. Lännen tukema vastarinta jatkuisi loputtomasti. Sanktioita ei lopeteta. Venäjä on menettänyt lähes kaiken kansainvälisen vaikutusvaltansa. Nato laajenee ja aseistautuu. Venäjän talous taantuu yhteistyökumppaneiden puutteessa.

Ei tuosta voittoa saa mitenkään aikaiseksi Venäjän kannalta parhaassakaan skenaariossa.

Ukraina voi hävitä, mutta silti Venäjä ei voi voittaa.

Back