Jaaha, eiköhän tämä demarivänkäys taas riitä. Marin vetäs aivan vituilleen ja se siitä.Ne kommentit jotka minä olen nähnyt ovat perustuneet siihen, että pääministeristä on yritetty vääntää idiootti. Tyttö joka on lähtenyt söhläämään miesten hommiin. Vastineet ovat olleet puolitotuuksia, tai sitten on vastattu aiheen ohi. On keksitty ties mitä perusteluja, jotka muka tekevät asian mahdolliseksi ja sitä kautta keskustelukin turhaksi. Eli on hyökätty juuri keskustelemista vastaan. Kylmä tuuli puhaltaa Kekkoslovakiasta.
On väitetty Hornetien olevan loppu, kun niistä meillä luovutaan. Eivät ne ole muuta kuin siinä kontekstissa, että niitä pitäisi käyttää Suomen ilmavoimien pääkalustona. Tai sitten on toistettu monella eri suulla, että tarvitsemme Hornetit itse. Emme suinkaan tarvitse sen jälkeen, kun olemme ne käytöstä poistaneet. Tähänhän lähti mukaan jopa presidentti Niinistö, mikä oli häneltä sangen vastenmielinen temppu ja jättää kyllä melkoisen kolhun hänen puhtoiseen imagoonsa. Tuollainen harhaanjohtava politikointi juuri vaalien alla oli Niinistöltä anteeksiantamatonta. Siinä mureni arvostetun valtiomiehen sädekehä kerralla.
Jos pysyttäisiin asiassa, niin mietittäisiin onko homma ok paitsi meille itsellemme, myös USA:lle ja ymmärtääkö Ukraina miten isotöistä kalustoa se olisi saamassa. Jos USA näyttää vihreää valoa ja Ukraina on valmis ottamaan vuosikymmenen vaihteessa haasteen vastaan, niin ei muuta kuin koneet siihen suuntaan. Näistä meidän pitäisi keskustella ja jättää kuvitteellisista muotoseikoista nillittäminen, sekä etenkin omaan pesään kuseminen vähemmälle. Jos keskustelujen jälkeen päädyttäisiin siihen, että HN-luovutus voisi olla tuloillaan, niin hommaa voisi alkaa hiljalleen valmistella.
Jatketaan muussa lirpakkeessa, koskien kaikkia muitakin.