Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aika iso ero Ukrainan ilmoittamiin pudotuksiin.
Samoissa papereissa iivanan tappiot oli 10 000 haavoittunutta ja ei yhtään kuollutta, tai niitä main. Äärimmäisen luotettavaa ja uskottavaa settiä.. ja Ukraina väittää ja Venäjä kertoo -narratiivi putoaa meidän mediaan ja NYTsiin kuin jyvät viljavaan maahan..Täsmää Oryxin ilmoittamiin melkein 1:1. Tosin sen kanssa tulee ongelma, että Oryx laskee vain tappiot, joista on kuvamateriaalia. Kuinka todennäköisesti lähes jokaisesta konetappiosta jää kuvamateriaalia....?
Täähän tajuaa kysellä, että onko hän Ukrainassa sen takia, että Putin haluaa vain lisää maata?
En usko. Rysyjen hallinnassa on niin vähän ja pieniä tekoaltaita tuolla Dneprin latvahaaroilla että ei niillä kummoisia tulviteta. Ja miksi Ukraina tulvittaisi tahallaan omia, kaukana taisteluista olevia kaupunkejaan?Onkohan tarkoituksella aiheutettua tulvimista? Jos on, mitä tällä voitaisiin hakea?
Mielessäni on ajatus,No itse asiassa hän on siellä että Puttella olisi edes maata. Muutakin kuin se arkun viemä tila...
2012 kun Puttesta tuli 3. kerran pressa, Moskovassa ja Pietarissa yli 100k osoitti mieltään ja sen jälkeen Putte oli kuulemma "muuttunut mies". Alkoi pelkäämään että ne "värivallankumoukset" voivat tulla myös Venäjälle...
Mulla pätkä tommosta yrjönnauhaa... Meinasin helmikuussa heittää pois, mutta tuolla se viellä on tallella... Sain sen sotasaaliiks Kuninkaankylän huoltsikalla, kun alkoi viittomakieliset uutiset ryssän rekkakuskin kanssa =Yrjönauharysyn paskareissu päättyi suomalaisen luotiin. Tai millä tappoivatkaan, saattoihin se olla puukkokin.
Mulla on jonkinlainen "kutina" seuraavasta voittomasta päivästä, että se ei ole enää kovin rauhallinen meillä päin.Mulla pätkä tommosta yrjönnauhaa... Meinasin helmikuussa heittää pois, mutta tuolla se viellä on tallella... Sain sen sotasaaliiks Kuninkaankylän huoltsikalla, kun alkoi viittomakieliset uutiset ryssän rekkakuskin kanssa =
Onkohan tarkoituksella aiheutettua tulvimista? Jos on, mitä tällä voitaisiin hakea?
Ei pidä paikkaansa.Samoissa papereissa iivanan tappiot oli 10 000 haavoittunutta ja ei yhtään kuollutta, tai niitä main. Äärimmäisen luotettavaa ja uskottavaa settiä.. ja Ukraina väittää ja Venäjä kertoo -narratiivi putoaa meidän mediaan ja NYTsiin kuin jyvät viljavaan maahan..
Mun pointti oli, että on herttaisen yhdentekevää, millaisia tappioita ryzzä noihinkaan papereihin photosoppaa.. jottei tule paha mieli, niin tiesin kyllä, että ryzzä oli muokannut tappionsa vain kymmenykseen todellisista, mutta onko sillä mitään väliä, oliko tappioita 10% todellisista vai ei yhtään tappioita? Yhtä uskottavia lukuja silti.
Siinä taas ihan miehistön tyhmyyttä. Ehdottomasti parkkiin aukealle
Kakhovkan padon tilanne on tosiaan voinut vaikuttaa tulvien syntyyn. Kun padon juoksutusluukut ovat käytännössä ei kenenkään maalla, ei tuolla varmaankaan ole suoritettu normaaleja talvijuoksutuksia. Ne taas ovat tarpeen, jotta tekoaltaissa olisi keväällä tilaa sulamisvesille. Kun altaat ovat lähes täynnä ja sulamisvedet valuvat jokeen, niin saadaan kunnolliset tulvat.Minun ensimmäinen arvio oli että "joki tulvii koska on kevät ja runsaat sulamisvedet (sekä voi olla jääpato alajuoksulla)".
Toisaalta en tunne Dnipro-jokea enkä tiedä, kuinka paljon Nova Kakhovkan pato vaikuttaa kevättulviin. Luulisi että siellä juoksutettaisiin vettä tulvien aikaan tavallista enemmän, toisaalta jos tulvat ovat suuria, niin luulisi myös että vesi voisi tulla padon laidan yli (ei välttämättä toivottava asia).
Joo oli itseltä hieman hätäinen kommentti. Tuskin on mitään sen erikoisempaa.Minun ensimmäinen arvio oli että "joki tulvii koska on kevät ja runsaat sulamisvedet (sekä voi olla jääpato alajuoksulla)".
Toisaalta en tunne Dnipro-jokea enkä tiedä, kuinka paljon Nova Kakhovkan pato vaikuttaa kevättulviin. Luulisi että siellä juoksutettaisiin vettä tulvien aikaan tavallista enemmän, toisaalta jos tulvat ovat suuria, niin luulisi myös että vesi voisi tulla padon laidan yli (ei välttämättä toivottava asia).