Ukrainan konflikti/sota

Niin kuin kirjoitin, kaikki meistä varmasti tietää ja tunnustaa sen tosiasian, että pahoja tilanteita on puolin ja toisin. Mutta niiden yksittäisten ukrainalaisten miesten ja poikien kärsimyksillä mässäily ei minusta vaan kuulu tähän ketjuun.
Samaa mieltä mässäilystä, mutta jos puhutaan tuosta nimenomaisesta linkitetystä videopätkästä, niin mielestäni se on kaukana mässäilystä. Toki Ukrainan poika on ottanut pahan näköisesti osumaa, mutta itse ainakin kiinnitin enemmän huomiota lämärin toimintaan. Rauhallisesti vetää kiristyssiteet paikoilleen, vähän yrittää siinä haavoittunutta rauhoitellakin ja kaikinpuolin jämerän näköistä toimintaa.

Itse twiitin teksti käännettynä:
The video was shot on April 20 at 18:05, 20 minutes before my wounding, I don't know any of the boys, neither their callsigns nor their unit, I ran to the screams, all the wounded are alive, but I can't find them and I don't know their condition at this time!

Maybe this video will help you find them, share!

Samaa mieltä mässäilystä, mutta jos puhutaan tuosta nimenomaisesta linkitetystä videopätkästä, niin mielestäni se on kaukana mässäilystä. Toki Ukrainan poika on ottanut pahan näköisesti osumaa, mutta itse ainakin kiinnitin enemmän huomiota lämärin toimintaan. Rauhallisesti vetää kiristyssiteet paikoilleen, vähän yrittää siinä haavoittunutta rauhoitellakin ja kaikinpuolin jämerän näköistä toimintaa.

Seison korjattuna, jos pätkästä voidaan jotain positiivista ammentaa.

Tuossa pätkässä on paljonkin opittavaa perustaistelijalle. Koska tolle sit näyttää, että syytä vaan katsella noi rumatkin videot.

Niin kuin kirjoitin, kaikki meistä varmasti tietää ja tunnustaa sen tosiasian, että pahoja tilanteita on puolin ja toisin. Mutta niiden yksittäisten ukrainalaisten miesten ja poikien kärsimyksillä mässäily ei minusta vaan kuulu tähän ketjuun.

Kaikkia varmasti kosketti tuo kaverin kohtalo. Toisia enemmän ja toisia vähemmän. Sattui minuunkin tietysti.
Mutta tasapuolista on viestintä onneksi vapaassa maassa.

Jos meni sinulla tunteisiin hieman enemmän, olen pahoillani, mutta mässäily ei tullut mieleenikään.

1685568255181.png

Kaikkia varmasti kosketti tuo kaverin kohtalo. Toisia enemmän ja toisia vähemmän. Sattui minuunkin tietysti.
Mutta tasapuolista on viestintä onneksi vapaassa maassa.

Jos meni sinulla tunteisiin hieman enemmän, olen pahoillani, mutta mässäily ei tullut mieleenikään.

Katso liite: 78823

Eipä se nyt tunteisiin asti päässyt, kun en ole koko pätkää ole katsonut 🤷‍♂️ Ei sinun tai kenenkään muunkaan sitä mun selvästi vaikesti tajuttavaa pointtia tarvitse tajuta. Eiköhän tämä ollut nyt viimeistäänkin tässä - tai ainakin omasta puolestani poistun taas takavasemmalle.

Venäläiset lähteet raportoivat, että Ukrainan asevoimat aloittivat hyökkäysoperaation aiemmin tänään Vuhledarin rintamalla käyttämällä koneistettua jalkaväkeä ja mitä alun perin väitettiin olevan Leopard 2 -tankkeja, mutta nyt näyttää olleen ranskalaisia AMX-10 RC -pyörätuhoja; Taistelujen aikana on väitetty, että Ukrainan laivaston 37. merijalkaväkiprikaatin joukot onnistuivat valloittamaan Novodonetsken kaupungin, vaikka Rybar sanoi, että he "kärsivät raskaita tappioita", mukaan lukien 9 AMX-10:tä.

Venäläiset tilit ovat tähän mennessä julkaisseet nämä 2 valokuvaa, jotka näyttävät vahvistavan, että ainakin 3 AMX-10:tä joko tuhosivat ja/tai hylkäsivät Ukrainan joukot taistelujen aikana jossain vaiheessa äskettäin.

Bakhmutista etelään (Klištšiivkan pohjoispuolella) Ukrainan joukot ovat aloittaneet hyökkäyksen, jonka tarkoituksena on katkaista Klishchiivka pohjoisesta. Klishchiivka-Bakhmut -huoltoreitillä kerrotaan olevan voimakkaan tykistötulituksen alla.

https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1665787457734836234

VELYKA NOVOSILKA/ 1820 UTC 5 JUN/ UKR on todennäköisesti aloittanut kauan odotetun hyökkäyksensä. Huolimatta RU:n varhaisista väitteistä vastustaa Ukrainan hyökkäystä, on arvioitu, että UKR:n yksiköt ovat nyt yhdistäneet majapaikan Novodonetsken kylään. Kehittyy.

Loppuun vielä.. Nyt alkaa tilanteet kehittymään.

https://twitter.com/DefenceU/status/1665800958662549504

Back