Tullut tässä nyt mieleen kun on 16kk, katseltua sotaa ja sodan alussa molempien asevoimien siis puhun (suurhyökkäyksestä), parhaimmat ukot on varmasti suurilta osin kaatunut. Niin katsokaapa näiltä videoilta mitä tulee, miten reserviläiset toimii. Vaikea todeta onko ressu vai mikä, mutta tietyt asiat kertonee ihan ukrainallakin. Katson omasta näkökulmasta vaikkapa, itse intin käyneenä pv mukaan olen valmiusjoukkoja rakennetulla alueella, jälkikäteen omasta mielestäni vasta kehittynyt ns paremmaksi aktiivisen harjoittelun kautta, mutta kyllä pv osaa kouluttaa pakko sanoa. Intti oli vuoden ja aktiivista harjoittelua nonstoppina heti perään +14v ei minulla ole sinällään valittamista ukrainan joukoista, ehkä vähän liian rohkeita välillä (tai itse en uskaltaisi) ja virheitä sattuu jokaiselle.
Samaistun todella hyvin suomalaisten taistelioiden mielipiteisiin, liian rohkeita ja sota on tuuria, suomen varusmiespalvelus on hyvä tälläiseen sotaan ja lopulta kyse on tuurista kiinni yksittäisen taistelijan kohdalla.
MUTTA. Minkä vitun takia vedetään edelleen sarjatulella, onko fiilistely videota, tietämättömyyttä vai mitä, ettei sillä osu. Ei uppoa vai itseeni, tullut nyt katseltua näitä valitettavan usein.
Viha ja stressi varmasti teettää, silti sanokaa mun sanoneen.
Vaikka suomenkin ressuista sais huonoa videota tosipaikan tullen, niin sarjatulella olevat materiaalit olisi vähemmässä venäjä/ukraina johtuen koulutuksesta.
Harmillista, että pv on laitettu niin tiukille jo etukäteen ettei pääse enempää panostamaan ua:n koulutukseen nimittäin se hakkaa täysin maanrakoon monet maat.
Muuten ukrainan osalta ihan positiivisin mielin vaikka huomattavasti maltillisemmalla odotuksella mitä 60% täällä olevista, muistakaa kuitenkin, että maa-alueilta ua:lta nn 3-4 kertaa enemmän mitä ryssä sai talvesta kevääseen, jos verrataan pohdintoja että maayhteys katkeaa tässä 2 kuukauden sisään.
Toivon tietenkin, mutta malttia