Pohdintaa Venäjän merisaarrosta
Mustan meren viljsopimus laski tehokkaasti viljan ja öljykasvien maailmanmarkkinahintoja, ts jotta kehitysmaat eivät kuole nälkään, pitäisi Ukrainan kyetä viemään n 33 miljoonaa tonnia vuosittain tai ~90 500 tonnia per päivä. Ukrainan omat syvänmeren satamat ovat poissa käytöstä. Käytännössä kaikki liikenne tapahtuu tällä hetkellä Renin ja Izmailin jokisatamien kautta Romanian Constanzaan ja niiden kapasiteetti on aika rajattu. Yht n 15 Miljoonaa tonnia vuosittain
Romania ja Moldova ovat avanneet uudelleen Neuvostoaikaisen raidelinkin Galatin ja Ukrainan välillä, Galatin sataman maksimikapasiteetti on 10 Miljoonaa tonnia vuosittain.
Ukrainalle pitäisi löytää äkkiä minimissään 10 Miljoonaa tonnia kuljetuskapasiteettia.
Mustan meren viljsopimus laski tehokkaasti viljan ja öljykasvien maailmanmarkkinahintoja, ts jotta kehitysmaat eivät kuole nälkään, pitäisi Ukrainan kyetä viemään n 33 miljoonaa tonnia vuosittain tai ~90 500 tonnia per päivä. Ukrainan omat syvänmeren satamat ovat poissa käytöstä. Käytännössä kaikki liikenne tapahtuu tällä hetkellä Renin ja Izmailin jokisatamien kautta Romanian Constanzaan ja niiden kapasiteetti on aika rajattu. Yht n 15 Miljoonaa tonnia vuosittain
Romania ja Moldova ovat avanneet uudelleen Neuvostoaikaisen raidelinkin Galatin ja Ukrainan välillä, Galatin sataman maksimikapasiteetti on 10 Miljoonaa tonnia vuosittain.
Ukrainalle pitäisi löytää äkkiä minimissään 10 Miljoonaa tonnia kuljetuskapasiteettia.