Näinhän se on. Joka ainoa koneen ja sen järjestelmien hallintaan käytettävä vipu, nappi, kytkin ym. ja niiden toiminta joka tilanteessa on hallittava täydellisesti ilman, että sitä tarvitsee miettiä. Myös järjestelmien antama tieto ymmärtää. Täytyy osata myös oikea toimintatapa erilaisissa vika- ja häiriötilanteissa. Kun koneen riittävä lentämisen taito ja järjestelmien toiminta on opittu, voi alkaa opetella ilmataistelua, ilmasta maahan vaikuttamista ja niiden taktiikkaa, teknisiä kysymyksiä ja asejärjestelmiä. Minkään asian opettaminen ja opiskelu ei onnistu, jos kielitaito ei ole riittävä sekä yleisesti että tarpeellisen ilmailu- ja teknisen sanaston osalta. Ja kun opetus päivän osalta loppuu, jatkuu itseopiskelu lukemalla erilaista materiaalia. Falconin manuaalissakin lienee satoja sivuja tekstiä, ei sitä kokonaan ulkoa voi opetella ja vain tärkeimmin osin voi lueskella koulutuksen aikana, mutta sitten lentuepalveluksen ohessa sitäkin pitää kerrata ja syventää omaa osaamista.
Aikaa menee tietysti enemmän, jos koulutus pitää aloittaa siltä tasolta, että esimerkiksi opetellaan ensin lentäminen alkeista tai koulutettava ei ole ennen lentänyt suihkumoottorikoneella.