Ukrainan konflikti/sota

Tuo korona ja rokotedenialismi on toiminut uskomattoman hyvin jopa pvn kantahenkilökuntaan. Musta se kertoo meidän cyber valmiudesta ja paljon, että pvn upseerit ei ota rokotteita ja on huolissaan kun poliisi twiittaa tyhmiä tai elokapinaa ei pamputeta. Mielestäni nyt nähtävä putinintrollien kampanja kertoo selväsanaisesti mistä nämä huuuhaateoriat kumpuavat, Kremlistä. Samat rokotevastustajat ovat nyt partick lancasteria komppaavia trolleja. Nordin, Turtiainen yms yms.

Turhaa yhdistää Putinin trolliksi jos ei syystä tai toisesta halunnut piikkiä ottaa. En minäkään ole ottanut ja mulla on siihen ihan hyvät syyt. Enkä ole katunut etten piikkejä ottanut enkä varmaan koronaan tule ottamaankaan, enkä influenssaan. En sairasta oikeastaan koskaan, yritän pitää terveydestä huolta muulla tapaa ja se on kyllä toiminut. Enkä väitä että piikeistä mitään ihmeempiä tulisi (ei ole tullut lähipiirissä, enkä vastusta rokotuksia), en vaan itse sitä tarvi. Kun ottaa huomioon ketkä ovat koronan riskiryhmään, olen kaukana siitä.
Minuun ei uppoa Putini propaganda tai bätmänin/anuksen satuilut. Toki osa näistä jotka ei piikejä ottanut on myös Putinin vietävissä, mutta varmasti hyvin pieni osa. Työkaveri mulla on tuollainen jota sinä tarkoitat. Ottaa tiedon mvlehdestä, pelkää että koronapiiki tappaa ja ottaa bäkmäniltä tiedot Ukrainan tilanteesta. Ukolla ikää noin 60v. Sairasti muuten koronan vasta, pari päivää kuumetta ja sillä siisti. Melko viileäksi meillä on välit mennyt kun yrittänyt takoa sille järkeä päähän, ettei olisi niin venäjän propagandan vietävissä vaan melko turhaa. Sen verran jästipää että ei sen päätä saa käännettyä. Olen kyllä sitä mieltä että tuo yliampuva, turhaa pelkoa lietsova koronauutisointi söi melko kovasti luottoa Suomen valtamediaan melko monen suomalaisen kohdalla. Lähinnä niiden jotka seurasi korona asioita tilastojen, uusimpien tutkimusten ja oikeiden faktojen perusteella eikä pelkästään esim il, IS, hs. Valtamediassa oli usein täysin virheellistäkin juttua ja hyvin usein vanhentunutta tietoa. Uutena asiassa melko kova sensuuri, joka oli itselle yhdenlainen järkytys. Useita päteviä lääkäreiden kirjoituksia poistettiin lehdistä, Ylen Australian kirjeenvaihtajan haastattelu poistettiin vaikka siinäkään ei ollut mitään muuta kuin kertoi miten arki siellä menee. Sitten nämä kuntosalisulut siinä vaiheessa kun tietoa oli jo paljon saatavilla, lasten maskitukset (haittoja/hyötyjä ei punnittu ollenkaan, koronapassi, ym sekoilut. Joulun jälkeen mediassa tuli isoin muutos ja myös kritiikki alkoi päästä läpi. Rokottamattomien syyllistäminen loppui/väheni ja tuntui että järki palasi taas Suomen mediaan.
Työkaverin kohdalla kävi juurikin se, että luotto meni suomalaiseen uutisointiin ja retkahti trollien vietäväksi.
 
80e05623a9.jpg



"
Belarusian photographer Pavel Krychko created a portrait of Putin with photos that he had seen during 57 days of the war in Ukraine.

"Horror, pain, suffering, death, crippled fates, crimes, inhumanity, evil are all in this image. Looking at all these photos, it's still hard for me to understand the people who support this," he said."
Idea on hyvä, mutta en koskaan ymmärtänyt, miksi pohjana tämän roskaihmisen kuva pitää liian usein olla parhaita fotoshoppeja. Muistan Times lehden, oliko 9 v sitten, jossa tämä 160 cm kepin kanssa jokin näyttää pitkäjalkaiselta komistuksella.
Sen vielä ymmärrän että kosmetiikka firmat fotoshoppaa kaikki virheet mainoksessa olevilla naisilla, mutta että putte-ääliötä pitää 🤮
SEhän on todellisuudessa aika pahanäköinen, vaikka naama leikattu/kiristetty, kaula kiristetty, posket turpeat, ilmeisesti nekin täydetty vaikka omalla läskisiirrännäisellä, silmät leikattu asiaatiksi, eikä edes kerran. Hyi, mitä kuvotus.
Ja aidommillaan tämä
1650748750686.jpeg
 
Noihin Orlaneihin. Olikos niin, että niiden ohjaus oli 3G/4G verkon kautta? Luulis, että olis jotenkin mahdollista siitä dataliikenteestä noiden ohjauksen poimia, kun verkot mitä todennäköisimmin on Ukrainan, missä nämä lentelee. Sieltä poimisi laskuvarjon aukaisu koodin, niin sillä saisi kaikki varmasti alas.
Muistanko väärin, jos väitän näiden ohjauksen olevan Arduinon varassa? Veikkaan alustavalinnan perusteella, ettei vanja ole kovin paljon panostanut koodin obfuskointiin (sori finglish, en keksinyt hyvää suomennosta) ja lähdekoodi on tietyn kumppanimaan puolesta hyvin tutkittu ja vastatoimet optimoitu tämän perusteella.
 
🙈 Mitä ihmeen väliä sillä on jos ryssät tietää missä asun tai millä autolla ajan.

Jos ne nyt tännepäin lähtevät tulemaan niin kyllä minä lähden vastaan.

Kyllä minäkin olen vastaan menossa, ei tarvi ryssän tulla kotoa hakeen. Enkä minä nyt niin erikoismies ole että isommin pelottaisi omaisten puolesta, mutta jos olisin kappari, lentäjä tai jokin muu vastaava olisin huolissani jos ryssä tietäisi mistä vaimo ja lapset löytyy.
 
Hyvä havainto: Orlaneja on näkynyt viime päivinä paljon saaliina. Onko näiden häirintään keksitty joku jippo.

Ukraina sai ilmeisesti joskus 2021 käyttöönsä liettualaisia anti-drone-kivääreitä, joita he käyttivät näiden nukketasavaltojen hyökkäyksiä vastaan, mutten nyt muista varmasti, onko joissakin listauksissa näkynyt näitä samoja vehkeitä tulevan lisää [Edit: oletan, että käyttötapa on samanlainen kuin Ghostbusters-leffassa]:

Näin jossain saksalaisen postaamassa tweetissä, jossa lueteltiin heidän toimittamiaan sotatarvikkeita, mainitun "anti-drone rifles" tms., joten yritin tarkistaa, ja löysin vain jostain epämääräisestä listauksesta "30 anti-drone rifles". Pitääkö paikkansa, mitä mallia jos on totta, ja millä aikataululla - ei aavistustakaan.

Jenkkien toimittamissa tarvikkeissa on mahdollisesti joitakin anti-drone-tutkia, ainakin tämän epämääräisen linkin mukaan:

Joten jos löytyy varmempaa tietoa, niin postailkaa.

Tämmöinen tuli vastaan, kun haeskelin tietoa (onko totta, tai suriseeko oikeasti, ei mitään tietoa):
 
Viimeksi muokattu:
🙈 Mitä ihmeen väliä sillä on jos ryssät tietää missä asun tai millä autolla ajan.

Jos ne nyt tännepäin lähtevät tulemaan niin kyllä minä lähden vastaan.

Jos muutat toiseen osoitteeseen tai myyt autosi niin örkit tappavat varmuuden vuoksi ne, jotka muuttavat nykyiseen asuntoosi tai ajavat autolla joka aikaisemmin kuului sinulle. Ihan varmuuden vuoksi, koska se lukee heidän listallaan. Eli on sillä väliä.
 
Mitähän nämä rysät pääsivät tuolla palvomaan ja rukoilemaan?

Esi-isien henkiä vai alkuperäisen työn sankari Stahanovin hautaa..?


Katso liite: 60741Katso liite: 60742Katso liite: 60743
Rashistilassa on pitkään ollut meemina "dedy vojevali", eli "vaarit sotineet". Tämä sai 20 vuoden aikana yhä hysteerisempaan menevän piirteen. "Vaareja" palvotaan kun jumalia Ja halutaan "repimään" vaarien takia koko maailmaa. Olivat vaarit sama pyssyliha kannibaalien zhukovien heittämänä, kuten nämä aivottomat nyt, jotka sotivat varastelevan miljardöörien koplan vuoksi.
 
Aika hyvin me toiminta-ampujat ollaan ihan itse sössitty nämä aserekisterikuviot. Turvallisen ampujan lista ei enää onneksi taida olla netissä, mutta muutaman vuoden ajan aktiivisena olleet ampujat kyllä tietävät mistä tiedot on helposti saatavilla.

Itse en asiasta jaksa stressiä ottaa, mutta ehkä seurojen olisi hyvä asian suhteen aktivoitua. Jos joskus Ukrainan kaltaisessa tilanteessa ollaan ja ryssä hakkaa ovea, niin tämä nahka myydään kalliilla.
 
Käsi ylös, joka yllättyi? Valitettavasti Saksan ryssäsidonnaisuus ja heikkous on osa syytä, mikä mahdollisti venäjän hyökkäyksen.
Maailmanhistoriassa on tiettyjä asioita jotka pysyy kutakuinkin samoina vuosisadasta toiseen, merkittävin näistä lienee maantiede.

Saksa ja Venäjä on monin tavoin luonnolliset kumppanit ja samalla toisilleen tuhoisat viholliset. Kaksi samalla mantereella sijaitsevaa voimavaltiota joita sopivasti erottaa pienet puskurivaltiot. Toisella teknologiaa ja ostovoimaiset markkinat, toisella suunnattomat luonnonvarat mutta pula kauppareiteistä.

Historian taitekohdat tuo ehkä liiankin helposti peruskysymykset päivänvaloon. Saksa ei ole mielissään Venäjän sodasta Ukrainassa, mutta sodasta huolimatta heidän on todella helppo löytää perustelut yhteistyölle Venäjän kanssa. Tosin niin oli Stalininkin helppo löytää yhteiset intressit Saksan kanssa, kunnes Hitler päätti hyökätä itään.
 
Back
Top