Ukrainan konflikti/sota

Ja se logistiikka toimii miten ja miten paljon noita on varastossa valmiina? Tottakai noita toimitetaan heti 10kpl jokaiseen huoltopisteeseen koko rintaman pituudelta!

Niin, minä kun uskon ihan heti että Saksalla on varastossa niitä moottoreita runsaasti totaalista kulutussotaa ajatelle nyt heti. Olisko totuus että ne varaosa motit riittää juuri ja juuri Saksan oman harjoituskäytön kattamiseen. Nyt noilla on tarve möyriä maastossa 24/7 seuraavat 12kk joten sitä plyg&play varaosaa pitää olla myös siinä mitassa heti, ei 2024.

Joten ruutuun yksi, ne motit on siinä koneistamon pöydällä ja Puolan rajalle on mutaista tietä 1000km. Kumpi pärisee pe?
Rekkakuski tärisee vielä La kun on ajanut tuhatta ja sataa.. :)
 
Mutta eikö me tarvita kaikki Leot ihan itse? Itse en ainakaan lähtisi ilmaiseksi jakelemaan toimivia vaunuja, varsinkin kun nyt taitaa jenkeillä ja korealaisilla olla ruuhkaa tilauksissa Puolan ostosten yms. takia. Putin hyökkää vielä tännekin tai muuten onnistuu eskaloimaan koko paskan liikekannallepanoineen. Lisäksi uusien ostaminen maksaa ja on pois muista ostoksista.
kovasti täällä kuitenkin vaaditaan muita antamaan omiaan Ukrainaan
 
Rambo harrasti tuota jo 80-luvun lopulla Afganistanissa. Vieläpä yhdellä kädellä, samalla eversti Trautmania olkapäällään kantaen. (Rambo III)

Rambo myös pudotti helikopterin kivellä (en muista missä niistä) joten Saksalta ei voi pyytää sotilaallisena avustuksena edes nyrkinkokoisia kiviä koska niitä voidaan käyttää rysyjen koptereita vastaan.. :D
 
kovasti täällä kuitenkin vaaditaan muita antamaan omiaan Ukrainaan
No eipä joku Saksa omiaan tarvitse, kun BW on kyvytön toimimaan edes NATO:n harjoituksissa. Sitä paitsi niillä on Puola suojanaan, me ollaan heti tuon Sontastanin vieressä. Ja kylmän laskelmoitavasti on todettava, että valtioilla ei ole ystäviä, vaan etuja. Meidän etumme on olla hampaisiin asti aseistautuneita. Jos joku ei olisi stenannut T-72M1:iä, ja meillä olisi vahvuudessa niiden päälle nykyiset Leot, niin ne neukkuvehkeet voisi aivan hyvin pistää mun puolesta ulkomaille romutettavaksi. Pienen ja velkaantuneen maan ei kannattaisi hävittää melkein uusia, käytössä olevia vaunuja ennenkö niille on korvaaja tai olemme takaisin syvässä rauhassa.
 
Estääkö Saksa myös esim. Suomea antamasta tankkeja Ukrainaan? Mielestäni Leo 2A4 kalusto voitaisiin luovuttaa Ukrainalle, ja samalla pistää tilaus menemään Jenkkeihin tai Etelä-Koreaan n. 100 kappaleesta uusia tankkeja (ei missään nimessä Saksaan!).

En tiedä estääkö, mutta en antaisi Suomen tankkeja enkä 155mm tykistöä ennen kuin korvaava kalusto on Suomessa. Suomi on edelleen Venäjän rajanaapuri ja siksi tankkilahjoituksia on parempi tehdä muiden maiden.
 
Back
Top