Ukrainan konflikti/sota

Tuo on käsittämätöntä tuo ryssien sotiminen. Epäilen että yhdelläkään suomalaisella tai eurooppalaisella sotilaalla olisi mielessä kodinkoneitten kantaminen kotiin rintamalta. Osoitus vain siitä miten huonolla tolalla Venäjän elintaso on verrattuna, jopa Ukrainaan.
Voitaisiinko vetää johtopäätös, jos venäläiset huseeraisivat Lappeenrannassa tai Imatralla olisiko paikat vielä enemmän täynnä 200e maksavaa uutta pesukonetta kun täällä elintaso vielö ukrainaakin korkeampi. Vai mitähän ne täältä kantaisivat mukanaan?

En halua ikinä joutua ottamaan selvää
 
Google sanoo: John Helin on poliittisen historian maisteriopiskelija
En väittäsi asiantuntijaksi.
Missä harrastelijan ja asiantuntijan raja mielestäsi menee?🙂 ylioppilas, kandi, maisteri, tohtori vai muuten vain asiaan perehtynyt... Minusta Helin kavereineen on tehnyt varsin hyvää työtä tilannekartan kanssa ja arvelen poikien käyttäneen aika paljon enemmän aikaa Ukrainan tilanteen seuraamiseen, kuin palstan nojatuolikenraalit minä mukaan lukien. Vähän ihmettelen palstalla näkyvää tylytystä, kun yksi arvio menee vähän metsään.
 
Minua ärsyttää hirveästi toi lehdistön tapa uutisoida asioista. Ukraina ja heidän pressa aina "väittää" jotain ja sit venäjä ja heidän vastaava taas "kertoo". Tuntuu et lehdistö jostain syystä pitää ryssän kertomia faktoina ja Ukraina kertoo sit vaa aina satuja. Ryssän kertomat on kerta toisensa jälkeen paljastunut saduksi ja Ukrainan yleensä pitänyt aika hyvin paikkansa. Anteeksi avautuminen mut minua häiritsee toi tapa jostain syystä.
 
Missä harrastelijan ja asiantuntijan raja mielestäsi menee?🙂 ylioppilas, kandi, maisteri, tohtori vai muuten vain asiaan perehtynyt... Minusta Helin kavereineen on tehnyt varsin hyvää työtä tilannekartan kanssa ja arvelen poikien käyttäneen aika paljon enemmän aikaa Ukrainan tilanteen seuraamiseen, kuin palstan nojatuolikenraalit minä mukaan lukien. Vähän ihmettelen palstalla näkyvää tylytystä, kun yksi arvio menee vähän metsään.
Oli aika olennainen tilanne ja arvio ei mennyt ihan vähän metsään, niin kyllä siinä sietääkin vähän saada korvat punaiseksi. Sit opitaan virheestä ja eteenpäin, ei siinä sen kummempia. Ei tääl mun mielestä mitään ylilyöntejä oo ollu.
 
Kiovassa vierailulla oleva Britannian pääministeri Rishi Sunak kertoo Britannian vahvistavan Ukrainan ilmatorjuntaa, Sky News uutisoi.

Pentagon kertoi aiemmin tänään uskovansa, että Venäjä pyrkii kuluttamaan Ukrainan ilmatorjuntavarastoja jatkuvilla ohjusiskuilla.

Noin 50 miljoonan punnan (noin 57 miljoonaa euroa) arvoiseen pakettiin kuuluu 125 ilmatorjunta-asetta sekä teknologiaa, jolla voidaan taistella Venäjän käyttämiä iranilaisia droneja vastaan.

Uusi paketti seuraa Britannian aiemmin tässä kuussa vahvistamaa 1 000 ilmatorjuntaohjusta sisältävää pakettia.
 
Winter is Coming :coffee:

m7kvh4qaov0a1.jpg
 
Minua ärsyttää hirveästi toi lehdistön tapa uutisoida asioista. Ukraina ja heidän pressa aina "väittää" jotain ja sit venäjä ja heidän vastaava taas "kertoo". Tuntuu et lehdistö jostain syystä pitää ryssän kertomia faktoina ja Ukraina kertoo sit vaa aina satuja. Ryssän kertomat on kerta toisensa jälkeen paljastunut saduksi ja Ukrainan yleensä pitänyt aika hyvin paikkansa. Anteeksi avautuminen mut minua häiritsee toi tapa jostain syystä.
Kyllä Kari huumorillaan osasi hyvin rauhoittaa poliittisen näytelmän seurantaan. Luottavaisuus YYA-vaiheen päättymiseen jonain sopivana hetkenä oli kuitenkin se vallitseva näkemys!
 
Back
Top