Ukrainan konflikti/sota

Joo totta, mutta mun pointti se että kansan saaminen kääntymään sotaa vastaan vaatisi että kansan olot kurjistuu merkittävästi.
Nyt kun kaupassa on ruokaa ja katto pään päällä ja vielä torpassa lämmintä niin äidit lähettää mieluusti pojat rintamalle uuden Lada Grantan toivossa...

Kun EU ei enää osta kaasua ja öljynkin tuontikielto alkaa vuoden lopussa, kyllä venäjän energitulot laskevat paljon. Kiina ja Intia ei kaikkea kaasua eikä öljyä pysty ostamaan ja maksavat paljon huonommin kuin EU.

Puhuvat 40 -60 % laskusta energian vientituloista. Onhan se helvetillinen isku ja pakko se jossain on näkyä.
Venäjän taloustilastoihin ei voi luottaa ja ruplan arvo on keinotekoinen. Mutta ennemmin tai myöhemmin nuo vaikutukset tulee ilmi tilastoissakin.

Nuo venäjän taloudelle tulevat iskut on vaikeita korjata, venäjä ei ole mikään neuvostoliitto vaan se on todella riippuvainen energiatuloistaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitat, että suoritetaan jonkinlainen kansanmurha? Ei nyt sentään..

Ryssä pitää lyödä sotilaallisesti ja sitten voidaan ryhtyä neuvottelemaan.

Talouspakotteiden purkamisen ehtona pitää olla sellaiset konkreettiset toimet, että Ryssänmaalla otetaan uusi suunta poliittisesti. Mitä tämä sitten noin niinku konkreettisesti voisi tarkoittaa. Ainakin sanan- ja lehdistön vapaus sekä demokratia pitää laittaa kuntoon..

Edelleen sitten kun ryssä on sotilaallisesti alennustilassa, niin lännen tulee ottaa aktiivinen ote esim Kazakstanin suunnalla ja pyrkiä yhteistyöhön ko valtion kanssa sen kehittämiseksi..

Lännen virhe neukkulan romahtamisen jälkeen oli se, että oletettiin, että kyllä se Venäjä siitä demokratisoituu... vaan Kuinkas kävi... Tällä kertaa pitää olla viisaampi ja ilmoittaa selkeät ja konkreettiset ehdot taloudelliselle yhteistyölle ja perustaa jonkinlainen "valvontakomissio" seuraamaan, että askelmerkkejä noudatetaan.
Kieltämättä minua ei ryssän kansan tuhoaminen haittaisi. Se ken yrittää tuhota toisen kansan tuhoitukoon itse.

Mutta kyllä sekin riittää, että heitä ei hyväksytä minkäänlaiseen kanssakäymiseen ennen kuin heidän armeijansa on lakkautettu (sis. ydinaseet), sotarikolliset tuomittu ja sotakorvauksien maksu hyvässä vauhdissa.
 
Mariupolin pormestari Vadym Boichenko kertoo BBC:n haastattelussa luottavansa Ukrainan armeijan esittämään arvioon, jonka mukaan Mariupol sekä muut vielä Venäjän miehittämän alueet saadaan vapautettua suunnilleen ensi kevääseen mennessä.

Hän uskoo arvioon siitäkin huolimatta, että ensi vuoden alussa Venäjän uskotaan täydentävän joukkojaan tuhansilla mobilisoiduilla.

- Odotamme edistymistä etelässä. Armeija on jo sanonut, että venäläiset karkotetaan maastamme suunnilleen ensi keväänä. Uskon Ukrainan asevoimiin ja poikaani, joka palvelee ja puolustaa maatamme tänäkin päivänä.

Mariupol oli ennen Venäjän invaasiota yksi Ukrainan nopeimmin kehittyvistä kaupungeista. Nyt se on yksi pahimmin pommitettuja asutuskeskittymiä sitten toisen maailmansodan.

Boichenkon mukaan Venäjä aiheutti kahdessa kuukaudessa enemmän vahinkoa Mariupolille kuin saksalaiset joukot kahden vuoden miehityksen aikana toisessa maailmansodassa. Hänen mukaansa 90 prosenttia kaupungin infrastruktuurista on kärsinyt vakavia vaurioita. Esimerkiksi 11 sairaalaa, 39 koulua ja 25 päiväkotirakennusta on tuhottu.

Venäjän armeija on julkaissut materiaalia, jossa esitellään kaupungin uudelleenrakennusta. Yhteistyö venäläisinsinöörien kanssa ei pormestarin mukaan tule kysymykseenkään.

- Emme käy vuoropuhelua terroristien kanssa, jotka tuhosivat kaupunkimme ja tappoivat kymmeniä tuhansia mariupolilaisia. Venäläiset miehittäjät ovat kauhea, mutta väliaikainen, ilmiö.

Boichenko asuu tällä hetkellä itse Zaporizzjassa venäläishallinnon pitäessä valtaa Mariupolissa.
 
Mikä ihmeen ukkeli tämä on ? Nopean googlettamisen perusteella jonkin sortin uskonnollinen hihhuli. Ei perkele mitä ryssän nöyristelyä ja mielistelyä.


Nykyisin pääsee ääneen jokainen joka haluaa. Haluajat ovat sitten yleensä "ihme ukkeleita" ja "ihme akkoja".
 
Valitettavasti ei se talous siellä rommaa niin kauan kun kaasua ja öljyä viedään. Esimerkkiä taloussaarron toimivuudesta voi katsoa esim Iranista.
Tätä "Inconvenient Truth"ia olen minäkin muutaman kerran maininnut. Hullujen pappien johtama teokratiakin tuossa keikkuu ja aseistaa uskonveljiään ulkomaille asti ja vieläpä vuosikymmenestä toiseen vaikka nimeen mainittuina arkkivihollisina ovat itse Muricca ja iipot, muun lännen kompatessa. Ehkä se sekopäisin hallinto tänä päivänä eli P-Koreakaan ei osoita oikein rommelin merkkejä mitä nyt viimeiset 40-50 vuotta, asiaintuntijoiden analyyseissä.

Putleri saattaa pudota ikkunasta, "siirtyä eläkkeelle" tai kuolla syöpään mutta seuraavaksi lauteille hyppää hyvinkin todennäköisesti itse "kokki" tai jokin muu "a vot nihuja" luokan Zaari. Surullisinta tilanteessa on mielestäni se etteivät zenäläiset itse näytä oikein olevan valmiita muutokseen :(

Todella surullista niin Ukrainan kuin Suomenkin kannalta :(
 
Pysyykö tuolla lumi maassa kun ei meinaa pysyä Etelä-Suomessakaan?
Ilmasto on perusteiltaan täysin eri. Meillä Golf virran lämmittävä vaikutus on merkittävä, se pitää tämän pohjolamme asuttavana vaikka olemme niin pohjoisessa, että mahdollisuuksia pysyvään sivilisaatioon ei juuri pitäisi olla. Ukraina ei golf virrasta hyödy, mutta aron ilmasto voi olla todella kylmää. Idästä/koilisesta kun puskee ilmaa niin tulee nopeasti kylmä. Varsinkin pohjoisessa, jossa ei ole lämpötiloja tasaavia vesistöjä.
Eli pohjois-etelä akselilla ei ole tässä niin paljon merkitystä kuin muilla ilmastoon vaikuttavilla ilmiöillä.
 
Kieltämättä minua ei ryssän kansan tuhoaminen haittaisi. Se ken yrittää tuhota toisen kansan tuhoitukoon itse.

Mutta kyllä sekin riittää, että heitä ei hyväksytä minkäänlaiseen kanssakäymiseen ennen kuin heidän armeijansa on lakkautettu (sis. ydinaseet), sotarikolliset tuomittu ja sotakorvauksien maksu hyvässä vauhdissa.

Tuosta ensimmäisestä kappaleesta minä olen täysin erimieltä. Toinen kappale taas on niin mahdoton ajatus, ettei siitä kannata edes haaveilla.. Tiedäthän, että kun kuuseen kurkottaa niin...
 
Kun EU ei enää osta kaasua ja öljynkin tuontikielto alkaa vuoden lopussa, kyllä venäjän energitulot laskevat paljon. Kiina ja Intia ei kaikkea kaasua eikä öljyä pysty ostamaan ja maksavat paljon huonommin kuin EU.

Puhuvat 40 -60 % laskusta energian vientituloista. Onhan se helvetillinen isku ja pakko se jossain on näkyä.
Venäjän taloustilastoihin ei voi luottaa ja ruplan arvo on keinotekoinen. Mutta ennemmin tai myöhemmin nuo vaikutukset tulee ilmi tilastoissakin.

Nuo venäjän taloudelle tulevat iskut on vaikeita korjata, venäjä ei ole mikään neuvostoliitto vaan se on todella riippuvainen energiatuloistaan.
Näin tulee käymään.
Itsellä vain pelko p---eessä siinä että ryssä pystyy tekohengittämään systeemiään vararahastojen avulla.
Jo nyt kuullaan lännessä sitä että eläminen alkaa olla liian kallista.

Siksi haluaisin että länsi seisoisi noiden pakotteiden takana 100% ja maat pakottaisivat yritykset pois venäjältä.

Isoja ketjuja on paljon, Ranskalainen Auchan työllistää hieman yli 30000 ihmistä Venäjällä, Saksalainen Globus yli 40000, jne...

itse uskoisin että tuossa kävisi sama kun mobilisaation kanssa: Kun sodasta johtuva työttömyys osuisi omalle kohdalle voisi mielipide muuttua...
 
Upea kuva Kiovasta tänää.
Katso liite: 70867
Ukrainan säätila on ollut suuri yllätys sotaa seuratessa. Siellähän tulee talvi vähintään samaan aikaan kuin Härmässä. Talvi on kuitenkin tuollaisessa WWII-taistelumallissa ihan hitonmoinen tekijä. Mutta, että jo marraskuun puolivälissä..

Sää yllättää siksi, että on niin paljon etelämmässä. Ja juu, muistan kyllä mannerilmastot, golf-virrat ym, mutta ison meren ääressä Ukrainakin on, eikä Uralin takana.
 
  • Surullinen
Reactions: e7i
Lisäksi kranaatissa ei ole volframikuulia vaan volframiteräskuulia. Volframiterästä käytetään mm. koneistustyökaluissa ja niissä on yleensä 0,5-20% volframia.
Volframi on tiheää, sitkeää ja kovaa. Ja sen sulamispiste on korkea, eikä se pala. Siksi sitä käytetään mm. Panssariammuksissa (nuoliammuksissa). Volframi tai volframiteräs on juuri noiden ominaisuuksien vuoksi varmasti valikoitunut tuon Himarsin taistelukärkeen. Nuolen muotoiset sirpaleet tai "haulit" eivät sula tai menetä muotoaan räjähdyksessä, läpäisy on hyvä kovalla ja painavalla sirpaleella (nuolella), samoin vaikutusmatka pehmeään maaliin.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä ihmeen ukkeli tämä on ? Nopean googlettamisen perusteella jonkin sortin uskonnollinen hihhuli. Ei perkele mitä ryssän nöyristelyä ja mielistelyä.



Näyttää tulevan videoita kuin liukuhihnalta tuolta kaverilta.

Toverista tullut kyllä itsellekkin se kuva, ettei ulostulot aina edusta terävintä tasoa. Tykkään huomattavasti enemmän M.J. Karin analyysien tavasta
 
Back
Top