Ukrainan konflikti/sota

Mikä ihmeen ukkeli tämä on ? Nopean googlettamisen perusteella jonkin sortin uskonnollinen hihhuli. Ei perkele mitä ryssän nöyristelyä ja mielistelyä.

Pienellä huolella suhtaudun näiden vastavoimien kasvuun. Esimerkki. FB -”kaverini” aiemmin pelkkä perus persuöyhö jakoi nyt Anon videota, jossa Ukraina on menettänyt uskottavuutensa ja hänen kaverinsa sitten siihen perään Zelenskyä kultaisessa paidassa ja vitjoissa ”we need more money”. Mä siihen kyselemään, että Kremlin hommiinko sitä on siirrytty niin sain sieltä ”reserviupseerin” kimppuuni, joka tylytti että miksi en itse lähde taistelemaan jos se maa niin tärkeä on. Ukrainaan ei saisi Suomesta rahaa laittaa kun ensin pitäisi ”oma maa saada kuntoon”. Sanoin että laitan jopa omiani.

Eli osa näistä aiemmin voimakkaan isänmaallisistakin on nyt sitten Anon agendalla. Vai onko niin että omaa hallitusta ja sen tekemisiä pitää vastustaa kaikessa ja nyt kun se avustaa Ukrainaa niin onkin huono asia ja meiltä pois.
 
Toverista tullut kyllä itsellekkin se kuva, ettei ulostulot aina edusta terävintä tasoa. Tykkään huomattavasti enemmän M.J. Karin analyysien tavasta
Toveri näyttää seuraavan somekanavia ja kommentoivan niitä aika nopeasti. Minusta hyvin ottanut kantaa meneillään olevaan tilanteeseen tviiteillään. Joskus kuitenkin tulee hutejakin. Itse kyllä pidän hänen sarkasmistaan.

M.J. Kari myös mies paikallaan. Ennen kaikkea hänen perehtyneisyytensä venäläiseen sielunmaisemaan on silmiä avartavaa.
 
Toveri näyttää seuraavan somekanavia ja kommentoivan niitä aika nopeasti. Minusta hyvin ottanut kantaa meneillään olevaan tilanteeseen tviiteillään. Joskus kuitenkin tulee hutejakin. Itse kyllä pidän hänen sarkasmistaan.

M.J. Kari myös mies paikallaan. Ennen kaikkea hänen perehtyneisyytensä venäläiseen sielunmaisemaan on silmiä avartavaa.

Samaa mieltä. Molempien herrojen Twitter-tilit tulee katsottua useaan kertaan päivittäin. Toveri on parhaimmillaan kommentoidessaan taktisia, yleensä panssarisotaan liittyviä teemoja. Ja herran sarkastinen ryssille kohdistettu vittuilu hymyilyttää. Kari on taas terävimmillään kun analysoi ryssän mielenmaisemaa, kun tuntee sen läpikotaisin.
 
Toveri näyttää seuraavan somekanavia ja kommentoivan niitä aika nopeasti. Minusta hyvin ottanut kantaa meneillään olevaan tilanteeseen tviiteillään. Joskus kuitenkin tulee hutejakin. Itse kyllä pidän hänen sarkasmistaan.

M.J. Kari myös mies paikallaan. Ennen kaikkea hänen perehtyneisyytensä venäläiseen sielunmaisemaan on silmiä avartavaa.
Toverille terävyydestä plussaa, hutilyöntejä tuon tason mieheksi yllättävän paljon. Karilla syvällisempi analyysi tapa ja maltti epäselvissä tilanteissa
 
Happy Survivor GIF




Huhua, oletan että kaikki osannee ottaa suolalla.
1668971056171.png
 
Viimeksi muokattu:
Pienellä huolella suhtaudun näiden vastavoimien kasvuun. Esimerkki. FB -”kaverini” aiemmin pelkkä perus persuöyhö jakoi nyt Anon videota, jossa Ukraina on menettänyt uskottavuutensa ja hänen kaverinsa sitten siihen perään Zelenskyä kultaisessa paidassa ja vitjoissa ”we need more money”. Mä siihen kyselemään, että Kremlin hommiinko sitä on siirrytty niin sain sieltä ”reserviupseerin” kimppuuni, joka tylytti että miksi en itse lähde taistelemaan jos se maa niin tärkeä on. Ukrainaan ei saisi Suomesta rahaa laittaa kun ensin pitäisi ”oma maa saada kuntoon”. Sanoin että laitan jopa omiani.

Eli osa näistä aiemmin voimakkaan isänmaallisistakin on nyt sitten Anon agendalla. Vai onko niin että omaa hallitusta ja sen tekemisiä pitää vastustaa kaikessa ja nyt kun se avustaa Ukrainaa niin onkin huono asia ja meiltä pois.

Vaikea ymmärtää miten isänmaallinen suomalainen edes kykenee tuollaiseen ajatteluun, toki meitä on moneksi. Luulisi sokean Reetankin näkevän että tässä on paras tilaisuus vuosikymmeniin polkea ryssä niin syvälle suohon että siltä menee ainakin kymmenen vuotta, ellei kauemmin siitä toipumiseen. Ja kaikki tämä ilman että yksikään suomalainen kuolee, poislukien ne rohkeat vapaaehtoiset jotka henkensä uhalla taistelevat Ukrainan ja Euroopan puolesta tyranniaa vastaan.

Se vähä mitä "talous kärsii" on pieni investointi joka maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti Suomen parantuneena turvallisuustilanteena - ryssän heikkenemisestä johtuen.

-

UKRAINASTA: JR2 kirjoittanut taas kuulemiaan juoruja, en ehkä ottaisi tällaisia liian tosissaan mutta pitäisi mielessä jos kuullaan myöhemmin jotain tämänsuuntaista:


Juoruja ryssän armeijasta:

 
Vuonna 1917 Venäjällä oli yksi vallankumous ja yksi vallankaappaus. Vallankumous, jossa tsaari syrjäytettiin, oli jossain määrin laajempi liike, tosin vain Pietarissa. Bolshevikkien vallankaappaukseen ei kansaa tarvittu senkään vertaa.
1917 alkupuolella bolshevikkeja kannatettiin koska he avoimesti lupaisivat lopettaa epäsuositun sodan Saksan kanssa jos pääsisivät valtaan. Sen lupauksen he todellakin pitivät KUN pääsivät valtaan.
 
Aika monissa dronekranaatin pudotusvideoissa näkyy että porukka on aika flegmaattisen oloista. Onkohan niin että ovat yksinkertaisesti niin väsyneitä että reagointi on tuollaista. Viittaisi hieman siihen että mitään kiertoa ei ole ja porukka on "kuolemanväsynyttä" :LOL:
Vai liittyykö se taktiikkaan ja tapaan miten droneja käytetään ? Eli kun venakot hyökkäävät niin lopuksi ne jotka ovat vielä jotenkuten kärjessä edenneet hengissä niin ne putsataan dronella pois. Siinä vaiheessa olo on valmiiksi tyhjä kun pääosa on jo menetetty tykistö ja kk yms. tulessa. Kun drone tulee päälle ollaan aika väsyneitä ja lopussa. Ukraina taas säästää omiaan, tietty.
 
Back
Top